Η Λαϊκή Συσπείρωση Φλώρινας για τον απολογισμό πεπραγμένων της δημοτικής αρχής
Αν κάποτε ήταν λαογέννητος ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και αν άντεξε από την αρχαιότητα μέχρι πρόσφατα, ήρθε ο οδοστρωτήρας του Νόμου Καποδίστρια και μετά του Νόμου ή σχεδίου Καλλικράτη και ισοπέδωσε κάθε αυτονομία και κάθε ίχνος αυτοδιοίκησης. Κάθε μέρα που περνάει επαληθεύει την θέση του ΚΚΕ ότι η τοπική αυτοδιοίκηση έχασε τον χαρακτήρα της ως τέτοια και έχει μετατραπεί στο μακρύ χέρι της κεντρικής διοίκησης, της κάθε κυβέρνησης, έχει καταστεί ουσιαστικά σε Τοπική Διοίκηση.
Η Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση ως θεσμός του αστικού κράτους, διαρθρωμένος αντικειμενικά πιο κοντά σε εργατικές – λαϊκές μάζες, έπαιξε καθ’ όλη τη διάρκεια της καπιταλιστικής κρίσης σημαντικό ρόλο στην ενσωμάτωση εργαζομένων στις ανάγκες του αστικού συστήματος. Προσάρμοσε τις λειτουργίες της στα νέα δεδομένα σύνδεσης με την κεντρική διοίκηση (κυβέρνηση), έτσι ώστε ενιαία να εξυπηρετείται η γενική στρατηγική του κεφαλαίου και να ενσωματώνονται εργατικές – λαϊκές μάζες μέσα από διάφορα προγράμματα και παρεμβάσεις. Σε αυτή την προσπάθεια αξιοποιήθηκαν διευρυμένα ο άξονας της κοινωνικής πολιτικής, τα διάφορα ευρωενωσιακά και άλλα προγράμματα για την «καταπολέμηση της φτώχειας και της ανεργίας». Έχουν δημιουργηθεί πολλών ειδών δομές, είτε αυτοτελώς είτε με συνέργεια ΜΚΟ, εθελοντών, «κοινωνικών συνεταιρισμών» κλπ., που περιλαμβάνονται στην πολιτική της «κοινωνικής οικονομίας».
Οι μεταρρυθμίσεις στην Περιφερειακή και Τοπική Διοίκηση συνεισέφεραν στη δημοσιονομική πειθαρχία, στη διεύρυνση της αντιλαϊκής φορολόγησης, στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών, στην ανατροπή εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων. Στηρίζονται από το σύνολο του αστικού πολιτικού προσωπικού που την στελεχώνει.]
Στην πορεία αυτή και η Δημοτική αρχή του Δήμου Φλώρινας, συνοδοιπόρος και πιστός υπήκοος της κεντρικής εξουσίας.
Στα εργασιακά, ο Δήμος Φλώρινας όχι μόνο εφαρμόζει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας προσλαμβάνοντας προσωπικό με 8μηνα, αναπληρώνοντας τα κενά με συμβάσεις μαθητείας μέσω του ΟΑΕΔ, για να καλύψει πάγιες και διαρκείς ανάγκες των υπηρεσιών του Δήμου, αλλά εντατικοποιεί και τους ρυθμούς εργασίας στους εναπομείναντες δημοτικούς υπαλλήλους, υποχρεώνοντάς τους να παράγουν έργο ένας υπάλληλος για τρείς. Οι δημοτικοί υπάλληλοι διαμαρτύρονται σιωπηρά αλλά δεν έχουν το σθένος να απαιτήσουν την πρόσληψη προσωπικού που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες του Δήμου. Συνέπεια όλων αυτών η κακή απόδοση των υπηρεσιών του Δήμου. Έτσι έχουμε:
α) στον Δήμο Φλώρινας 155 υπαλλήλους που εργάζονται με σχέση Μόνιμης υπαλληλίας και Αορίστου χρόνου, 28 άτομα με 8μηνη σύμβαση εργασίας, 40 άτομα από τον ΟΑΕΔ με συμβάσεις μαθητείας και 94 άτομα από τον ΟΑΕΔ με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, που πληρώνονται από το Πρόγραμμα της Κοινωφελούς απασχόλησης
β) στο ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ έχουμε 40 μόνιμους υπαλλήλους, 20 με Συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, 11 άτομα με συμβάσεις Ι.Δ. Ορισμένου Χρόνου που πληρώνονται από τα Προγράμματα ΕΣΠΑ και 30 άτομα από τον ΟΑΕΔ με συμβάσεις μαθητείας Ορισμένου χρόνου. Εδώ έχουμε και καταγεγραμμένες τις ανάγκες για πρόσληψη 4 υπαλλήλων, 2 βρεφονηπιοκόμων και 2 καθαριστριών αλλά και αυτές θα γίνουν μέσω ΕΣΠΑ. και
γ) στην Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου όλοι οι εργαζόμενοι είναι με Συμβάσεις Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, έτσι έχουμε: 15 άτομα στο Βοήθεια στο σπίτι, 3 άτομα στο ΚΔΑΠ Φλαμπούρου, 4 άτομα στο ΚΗΦΗ και 2 άτομα στο Ειδικό 3ετές Πρόγραμμα.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των υπαλλήλων του Δήμου Φλώρινας, οι εισηγήσεις και εκθέσεις τους ΚΑΙ σήμερα δεν ήταν πλήρεις καθώς δεν καταγράφουν τις ανάγκες σε προσωπικό – με μόνη εξαίρεση τη Διεύθυνση της Υπηρεσίας Δόμησης, η οποία κάνει λόγο για «εξαιρετικά μικρή στελέχωση της υπηρεσίας, σε συνδυασμό με τον φόρτο εργασίας των υπαλλήλων (οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι και με διάφορα άλλα καθήκοντα αρμοδιότητας άλλων διευθύνσεων …) – προκαλούν δυσκολίες και δυσχέρειες στην εκπλήρωση του αντικειμένου της» και μπροστά στις ανάγκες αυτές που είναι η Δημοτική αρχή ; πώς και με ποιόν τρόπο απαίτησε από την κεντρική διοίκηση την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού ώστε να καλύπτονται επαρκώς οι μόνιμες και πάγιες ανάγκες; Έκανε ότι έκαναν και οι άλλοι … ψέλλισε δυο λόγια και κατέθεσε αιτήσεις στα αρμόδια υπουργεία, αποδεχόμενος μοιραία την εργασιακή σκλαβιά των 8μήνων, τις μη μόνιμες και κακής ποιότητας υπηρεσίες.
Οικονομικά – προϋπολογισμός – τεχνικό πρόγραμμα.
η Τοπική Διοίκηση γενικά αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες στην λειτουργία της, γεγονός για το οποίο σε ένα μεγάλο ποσοστό έχει τα αίτια του στην υποχρηματοδότηση από το κεντρικό κράτος. Δεν αρκεί η τεράστια έλλειψη πόρων, έχουμε και την παρακολούθηση, διαχείριση και έλεγχο των οικονομικών του δήμου από την Κεντρική Εξουσία με βασικό βραχνά και ελεγκτή το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, το οποίο παρεμβαίνει στα οικονομικά των δήμων, κάνει παρατηρήσεις βάσει 17 κριτηρίων και ουσιαστικά εγκρίνει τον προϋπολογισμό … και μετά μιλάμε για Αυτοδιοίκηση.
Είχαμε έναν Προϋπολογισμό λιτότητας για το 2016 με διαμορφωθέντα έσοδα μέχρι τις 31.08.2016 στα 26.469.927,14 ευρώ με εκτίμηση εισπραχθέντων μέχρι τις 31.12.2016 = 15.795.783,72 ευρώ, έσοδα που εισπράττονται σε μεγάλο ποσοστό μέσω των λογαριασμών των Δ.Ε.Κ.Ο. από το υστέρημα των εργαζομένων, δηλαδή της πλειοψηφίας των δημοτών μας και όχι από το περίσσεμα των επιχειρηματιών ! Είχαμε αντίστοιχα ένα Τεχνικό πρόγραμμα φτώχειας και ανακύκλωσης έργων χωρίς έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό με έργα ουσίας υπέρ των λαϊκών αναγκών, και το 2016 είχαμε πλήθος έργων που ανατέθηκαν χωρίς δημοπρασία χωρίς να γίνεται αντιληπτή η αδυναμία κοινής δημοπράτησης, στην λογική του Δήμου – Επιχείρησης που αναθέτει έργα σε ιδιώτες χωρίς να υπάρχει καμία προώθηση της δυνατότητας εκτέλεσης έργων με δικό του προσωπικό, που ανοίγει τον δρόμο – κατά τις κυβερνητικές επιταγές – σε εκχώρηση λειτουργιών του δήμου στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
ΔΕΥΑΦ. στον απολογισμό δεν είδαμε καμία στήριξη της ΔΕΥΑΦ, ακούσαμε πρόσφατα τα παράπονα της Διευθύντριας στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντιμετωπίζεται σαν επιχειρηματίας, φορολογείται σαν ανώνυμη εταιρεία, ακόμα και το ηλεκτρικό ρεύμα το αγοράζει ακριβά σαν να ήταν οποιοσδήποτε καταναλωτής και όχι ως ΔΕΚΟ, γιατί τέτοια είναι η ΔΕΥΑΦ. Έπρεπε ο Δήμαρχος μέσω της Ένωσης Δήμων να προωθήσει τα αιτήματα της ΔΕΥΑΦ.
Σχολικές επιτροπές: Η συμμετοχή μας στη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μας έφερε κοντά στην οικονομική μιζέρια των σχολείων μας και στην αγωνία των διευθυντών να τα βγάλουν πέρα. Είναι όμως ο προϋπολογισμός του Δήμου μας τέτοιος που δε μπορεί να ξεφύγει από τα ασφυκτικά πλαίσια της στρατηγικής που σταδιακά μεθοδεύει την οριστική απαλλαγή του κράτους από τη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης και την επιβάρυνση των δημοτών, στρατηγική που η Δημοτική αρχή δεν αμφισβήτησε αντίθετα την υπηρέτησε.
Υγεία, πρόνοια, κοινωφελείς υπηρεσίες προς τους δημότες. Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου μας λειτουργεί μέσω προγραμμάτων το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», το ΚΔΑΠ Φλαμπούρου, το ΚΗΦΗ, το ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, το Νομικό Πρόσωπο του Δήμου έχει την διαχείριση και λειτουργία των Παιδικών σταθμών, του ΚΔΑΠ Φλώρινας. Στα προγράμματα αυτά εργάζονται υπάλληλοι με σχέση εργασίας Ορισμένου χρόνου, δεν είναι σταθερές δομές και εξαρτούν την ύπαρξή τους από την χρηματοδότηση του Δήμου μέσω του ΕΣΠΑ και άλλων προγραμμάτων, στις χρονιές που πέρασαν οι δομές αυτές και οι υπηρεσίες – παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εργαζομένων σε αυτές – δεν ήταν συνεχόμενες, δεν ήταν ολοκληρωμένες, ήταν αποσπασματικές και όσο δεν ήταν και ακόμα δεν είναι ενταγμένες σε σχεδιασμό αρμόδιου υπουργείου και χρηματοδοτούμενες από τον κρατικό κορβανά, τόσο οι υπηρεσίες που θα προσφέρουν θα είναι κατώτερες των αναγκών των δημοτών, των ΑΜΕΑ που ψάχνουν αποκούμπι, των εργαζόμενων μητέρων που δεν έχουν σε ποιόν να εμπιστευτούν το παιδί τους. Η εξάρτηση αυτών των υπηρεσιών από την χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων κάνει τα κέντρα αυτά θνησιγενή. Όμως και εδώ η λογική της Δημοτικής αρχής ήταν και παραμένει στα πλαίσια που ορίζουν οι νόμοι και οι οδηγίες της Κεντρικής διοίκησης, καμία διεκδίκηση, καμία απαίτηση, απλά διαχείριση της μιζέριας.
Για όλα τα παραπάνω χρειάζεται δυναμική αντιμετώπιση, πολιτική απόφαση και σθένος, χρειάζεται μια Δημοτική αρχή που θα πηγαίνει κόντρα στις αποφάσεις της Κεντρικής Διοίκησης, προς το συμφέρον των εργαζόμενων δημοτών του δήμου. Χρειάζεται ένας δήμος που θα βάζει στόχους εκτός συστήματος και κρατικού ελέγχου και θα τους πετυχαίνει κινητοποιώντας και τους δημότες. Μέχρι να ανατραπεί η πολιτική αυτή που υπηρέτησαν και υπηρετούν όλα ανεξαιρέτως τα αστικά κόμματα υποτασσόμενα στις επιταγές της Πλουτοκρατίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο Απολογισμός πεπραγμένων του Δήμου Φλώρινας, είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης φτώχειας του λαού προς δόξαν της κερδοφορίας της ολιγαρχίας του πλούτου. Ο Δήμος κινήθηκε στα πλαίσια των κυβερνητικών επιταγών και στην λογική της εξυπηρέτησης των μνημονίων.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Φλώρινας καλεί τους δημότες σε ξεσηκωμό
–Διεκδικούμε πάγια και γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
–Διεκδικούμε να καταβληθούν τα παρακρατημένα από το κράτος χρήματα στο Δήμο μας.
–Διεκδικούμε να φορολογηθεί το μεγάλο κεφάλαιο με 45%, ώστε ο δημόσιος κορβανάς να έχει χρήματα.
–Διεκδικούμε αυτή τη στιγμή τα λεφτά που μας αρπάζουν μέσα από διάφορα προγράμματα ΕΣΠΑ και λοιπά, ώστε οι δημόσιοι πόροι να μπορέσουν να λειτουργήσουν.
Και λέμε ότι οι άξονες που θα πρέπει να στηριχτούν είναι:
•Αγροτική ανάπτυξη
•Εκπαιδευτική πολιτική
•Υγεία – Πρόνοια
•Αντιπλημμυρική – αντισεισμική θωράκιση και
•Πρόγραμμα που θα αντιμετωπίζει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων ενιαία, που θα ενισχύει τις πολιτιστικές υποδομές σε όλα τα διαμερίσματα, σε όλα τα χωριά και δε θα ανακατανέμει τη φτώχεια και τη μιζέρια.
Λαϊκή Συσπείρωση Φλώρινας