Ημερίδα για τις «συνεργατικές εκπαιδευτικές διαδικασίες στο νηπιαγωγείο»
Με αφορμή τη λήξη του εκπαιδευτικού έτους 2015-16, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17 Ιουνίου 2016, στην Αίθουσα εκδηλώσεων του Ξενοδοχείου «Φαίδων», Απολογιστική Επιμορφωτική Ημερίδα, με τίτλο: «Συνεργατικές εκπαιδευτικές διαδικασίες στο Νηπιαγωγείο», η οποία οργανώθηκε από την Σχολική Σύμβουλο 14ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
Συνεργατικές δράσεις στα Νηπιαγωγεία: Διαπιστώσεις και προοπτικές.
Κ. Βαϊρινού, Σχολική Σύμβουλος 14ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής.
Νανοτεχνολογία: Όταν η Χιονάτη επέστρεψε στον νανόκοσμο.
Μ. Τζιώλη, Νηπιαγωγείο Κ. Κλεινών- Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας.
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Το ταξίδι της ενδημικής πέστροφας.
Α. Παππά, Μ. Ολίδου, Ε. Δέλλιου, Ε. Πετρίδου, Ε. Θεοδωρίδου, Ν. Τσελικίδου, Ι. Κουκάκη, Χ. Τσατσαμπά, Ομάδα Νηπιαγωγείων: 1ο Αμυνταίου, Φλαμπούρου, Αγ. Γερμανού.
Αγωγή Υγείας: Με άθληση και υγιεινή διατροφή χτίζω γερό κορμί.
Α. Παππά, Μ. Ολίδου, Ε. Δέλλιου, Ε. Πετρίδου, Ε. Θεοδωρίδου, Ν. Τσελικίδου, Κ. Πουλεκάκη, Α. Χαραλαμπίδου, Σ. Γιαννοπούλου, Δ. Αναστασιάδου, Ομάδα Νηπιαγωγείων: 1ο Αμυνταίου, Φλαμπούρου, Φιλώτα.
Αισθητική Αγωγή: Μαθαίνοντας μέσα από τους πίνακες ζωγραφικής.
Α. Κοσκοσίδου, Α. Μήτρου, Νηπιαγωγείο Αετού.
Ολυμπιακή Παιδεία: Ολυμπιακοί αγώνες στο Νηπιαγωγείο.
Α. Μπραγιάντση, Α. Πασχάλη, Α. Μπαζοπούλου, 7ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας.
Στρόγγυλο Τραπέζι: Προσωπικές και Κοινωνικές Δεξιότητες
Νοιάζομαι και βοηθάω.
Α. Γεωργιάδου, Σ. Γιαννάκη, Ε. Μάγκου, 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Αμμοχωρίου.
Ίδιο και διαφορετικό.
Ε. Τσότσκου, Μ. Σοβισλή, 4ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας.
Ανατροφοδότηση για την ανάπτυξη των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο με την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος «Βήματα για τη ζωή».
Α. Γεωργιάδου, Σ. Γιαννάκη, Ε. Μάγκου, Ε. Τσότσκου, Μ. Σοβισλή,
1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Αμμοχωρίου, 4ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας.
Συντονίστρια: Κ. Βαϊρινού, Σχολική Σύμβουλος 14ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής.
Στόχος της Ημερίδας ήταν η ανάδειξη καλών πρακτικών και δράσεων για την ανάπτυξη συνεργατικών διαδικασιών, αφενός ανάμεσα στους νηπιαγωγούς της ίδιας σχολικής μονάδας ή σε νηπιαγωγούς ομάδων νηπιαγωγείων και αφετέρου, ανάμεσα σε σχολικές μονάδες με εκπαιδευτικούς ή κοινωνικούς φορείς ή φορείς της τοπικής και ευρύτερης επιστημονικής κοινότητας.
Η συνεργατική μάθηση αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές προσεγγίσεις μάθησης σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και τις περιοχές μάθησης, σε κάθε ηλικία και ομάδα μαθητικού πληθυσμού.
Η ανάπτυξη συνεργατικών διαδικασιών στον εκπαιδευτικό χώρο διαμορφώνει θετικό σχολικό κλίμα και ευνοϊκό περιβάλλον, το οποίο υποστηρίζει και ενισχύει τις προσπάθειες ανάπτυξης και μάθησης των μαθητών, ακόμη και στις μικρές ηλικίες.
Το άνοιγμα του νηπιαγωγείου στην κοινωνία και η διαμόρφωση πλαισίου επικοινωνίας και συνεργασίας αποτελεί βασική επιδίωξη της Προσχολικής εκπαίδευσης. Σ’ ένα τέτοιο πλαίσιο οι μικροί μαθητές επιδιώκουν την επίτευξη κοινών στόχων της ομάδας, ικανοποιώντας παράλληλα τις προσωπικές τους ανάγκες.
Ευελπιστούμε ότι η παραπάνω Ημερίδα θα παρακινήσει τους νηπιαγωγούς, για περαιτέρω καινοτόμες συνεργατικές εφαρμογές και διαδικασίες στις σχολικές τάξεις των Νηπιαγωγείων το επόμενο σχολικό έτος.
Στην έναρξη της Ημερίδας παρευρέθηκε ο Δ/ντής Α΄/θμιας Εκπ/σης Φλώρινας, κ. Κ. Σαββάκης και αναφέρθηκε σε διοικητικά θέματα των Νηπιαγωγείων.