Επικίνδυνο σημείο με σιδηροδρομική διάβαση στο δρόμο ανάμεσα σε Παλαίστρα και Αμμοχώρι (pics)
Την Κυριακή 11/03 στη σιδηροδρομική διάβαση στο δρόμο ανάμεσα σε Παλαίστρα και Αμμοχώρι, ακουγόταν χωρίς σταματημό ο προειδοποιητικός ήχος και σε συνδυασμό με το προειδοποιητικό κόκκινο φανάρι, καταλάβαμε ότι πρόκειται να περάσει αμαξοστοιχία.
Σταματήσαμε, λοιπόν, το όχημα, (κάτι που έτσι και αλλιώς έπρεπε να κάνουμε, καθώς τουλάχιστον υπάρχει ειδική σήμανση) και περιμέναμε αρκετά λεπτά, αλλά δεν φαινόταν πουθενά το τρένο. Σκεφτήκαμε ότι μάλλον υπάρχει «πρόβλημα» στο σύστημα και ότι έχει αυτό «χαλάσει». Φοβόμασταν όμως να συνεχίσουμε, μέχρι που κάτοικος των γύρω περιοχών μας ενημέρωσε ότι πράγματι έχει κολλήσει «το σύστημα».
Περάσαμε λοιπόν, ύστερα από λίγα λεπτά, προσεκτικά, με φόβο –γιατί δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος- και συνεχίσαμε την πορεία μας. Στην επιστροφή, λίγες ώρες αργότερα, τίποτα δεν είχε αλλάξει. Μάλιστα, από όσα λένε και πολλοί οδηγοί που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο, φαίνεται πως το πρόβλημα αυτό είναι συχνό φαινόμενο.
Και ρωτώ: Γνωρίζοντας οι πολίτες ότι στο συγκεκριμένο σημείο λειτουργεί «ψεύτικη» προειδοποίηση, πώς θα μπορέσουν να καταλάβουν πότε πραγματικά περνά το τρένο; Γιατί με βάση τις υπάρχουσες συνθήκες, οι περισσότεροι περνούν με δεδομένο ότι όλη την ημέρα ακούγεται ο προειδοποιητικός ήχος με ό,τι τον συνοδεύει και ποτέ δε σταματά. Αν όμως τύχει και περάσει το τρένο; Πώς μπορεί να καταλάβει κανείς ότι η προειδοποίηση είναι πραγματική; Μόνο με το μάτι, ελέγχοντας αν πράγματι έρχεται τρένο; Και τι θα συμβεί σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες είναι κακές; Δηλαδή, πρέπει να συμβεί κάποιο ατύχημα για να λάβουν οι αρμόδιοι τα μέτρα τους ή θα φταίνε για άλλη μια φορά μόνο οι «απρόσεχτοι» πολίτες;
Η δεύτερη παρατήρηση αφορά τις προστατευτικές μπάρες. Ποιος είναι λοιπόν ο ρόλος τους; Γιατί, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, αν και οι μπάρες είναι κατεβασμένες, είναι τόσο μικρές ή απομακρυσμένες μεταξύ τους, καλύπτουν μόνο τα χωράφια, ο δρόμος είναι ανοιχτός και σαφώς δεν υφίσταται πλέον ο προστατευτικός – προειδοποιητικός τους ρόλος.
Σαφώς οι οδηγοί οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις πινακίδες και να προσέχουν, ελέγχοντας αν πλησιάζει αμαξοστοιχία, αλλά μήπως κάποιοι στιγμή πρέπει να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους, (Δήμος, αρμόδια όργανα του ΟΣΕ κ.α) ;
Αναγνώστης
Σωστά αυτά που λέει ο αναγνώστης, και εύστοχη η απορία του σε σχέση με τις ενδεχόμενες κακές καιρικές συνθήκες (π.χ. ομίχλη), αλλά ας έχουμε πάντα το νου μας, έχει δεν έχει προειδοποιητικά μια διάβαση τρένου… Εδώ προτεραιότητα έχεις στο δρόμο και κόβεις γιατί ο άλλος μπορεί να μη σταματήσει στο ΣΤΟΠ, για ολόκληρο τραίνο δε θα προνοήσεις…;