Ανοιχτή επιστολή προς τον Σεβασμιώτατο κ. Θεόκλητο
«Πᾶσι τοῖς πληκτισμοῦ ἐπιδεομένοις ἐπιπλήσσων,
ἀλλὰ μὴ πλήσσων, ὑποπιέζων εἰς ἐντροπήν,
ἀλλὰ μὴ εἰς ἀνατροπήν, νουθετῶν εἰς ἐπιστροφήν,
ἐπιτιμῶν εἰς διόρθωσιν καὶ εὐθύτητα πορείας»
(Διαταγαὶ Ἀποστόλων Β΄, 20)
Ἀρχιμ. Εἰρηναῖος Χατζηεφραιμίδης,
Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικῆς Μακεδονίας
Σεβασμιώτατε,
Σᾶς ἀπευθύνω δημοσίως αὐτὴν τὴν ἐπιστολή, μὲ ἄλγος ψυχῆς καὶ ὀδύνη καρδίας, ἀλλὰ χωρὶς φόβο καὶ πάθος.
Ἤλπιζα ὅτι θὰ ἀναπαύσετε συνειδήσεις ταραγμένες καὶ θὰ ἠρεμήσετε τὶς καρδιὲς τῶν πιστῶν τέκνων Σας, ἐν ὄψει, μάλιστα, καὶ τῆς ἁγίας καὶ μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Συγκεκριμένα, ἤλπιζα ὅτι, ὡς πατὴρ καὶ ποιμήν, θὰ δώσετε ἕνα τέλος εὐκταῖο στὴ διττὴ ταλαιπωρία τοῦ π. Ἀναστασίου Γκερτσάκη, ἄμισθου καὶ ζηλωτῆ ἐφημερίου τοῦ Ἁγίου Γεωργίου πόλεως Φλωρίνης.
Ἀντ’ αὐτοῦ, μὲ μεγάλη μου λύπη, καὶ κατὰ τὴν κατ’ ἰδίαν συνάντησή μας εἶδα ὅτι εἶσθε ἀποφασισμένος καὶ μετὰ ἀπὸ μία ἡμέρα πληροφορήθηκα ὅτι μετατίθετε τὸν π. Ἀναστάσιο στὸ χωριὸ Ὑδροῦσα. Πολὺ καλῶς. Αὐτό, ἄλλωστε, τὸ ἀπόλυτο δικαίωμα, τὴν ἐξουσίαν τοῦ κυριάρχου ἐπισκόπου, ἔχετε δυνάμει καὶ τοῦ Κατα-στατικοῦ Χάρτη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἴσως καλὸ θὰ ἦταν καὶ ὁ ἐν λόγῳ ἱερεὺς νὰ βάλει μετάνοια ἐνώπιόν Σας, ἀλλὰ καὶ Σεῖς, ὡς πατὴρ ποὺ τὸν τιμήσατε, νὰ τὸν καλούσατε καὶ νὰ τὸν ἐπιπλήττατε.
Ποιό εἶναι, ὅμως, τὸ ἔγκλημά του, ἡ κατηγορία ποὺ τὸν βαρύνει, τὸ παράπτωμά του; Ποιούς κανόνες καὶ ποιές ὁδηγίες Σας παρέβη, ποιούς σκανδάλισε, ποιά συμπεριφορὰ ἀντίθετη πρὸς τὶς ὑπηρεσιακές του ὑποχρεώσεις ἐπέδειξε, παραπτώματα- αἴτια μετάθεσης ποὺ προβλέπει ὁ Κανονισμὸς 305/2018;
Τὰ γεγονότα ἔχουν ἀρκετὰ μεγάλη διάρκεια χρόνου, ἀλλὰ καὶ δυναμικὴ προσφάτως. Εἶναι γνωστὰ τοῖς πᾶσι ὅσα ἀκούσθηκαν ἀπὸ τοὺς τηλεοπτικοὺς σταθμούς, ποὺ διακρίνονται γιὰ τὸ ἀντιεκκλησιαστικό τους πνεῦμα καὶ τὴν χολὴ ἀντὶ τοῦ μάνα. Τὸ πρόβλημα ἦταν ἡ μάσκα, ἡ πινακίδα καὶ ὅσα ἔγιναν πέρυσι, στὶς 23 Αὐγούστου. Ἐκεῖνα, ὅμως, παρῆλθαν.
Ἀλλὰ τὰ γεγονότα ἔλαβαν μία ἀναπάντεχη τροπή, ὅταν στὶς ἀρχὲς Φεβρουαρίου διορίσατε τὸν π. Σωτήριο Παρδάλη ὡς τοποτηρητή τοῦ Ναοῦ, δυνάμει τοῦ Κανονισμοῦ 305/2018. Ὁ διορισμένος τοποτηρητὴς καὶ προεδρεύων Ἐφημέριος π. Σωτήριος ἦλθε μὲ “εἰδικὴ ἀποστολή”. Καθηκόντως… ἀνέλαβε νὰ διορθώσει τὰ “κακῶς κείμενα” καὶ διέγνωσε “προβλήματα”. Ἀλλ’ ὅλα αὐτὰ τὰ “προβλήματα” δὲν τελοῦσαν ἐν ἀγνοίᾳ τῆς προϊσταμένης ἀρχῆς, οὔτε ἦσαν πρωτοβουλίες τοῦ μετατεθέντος κληρικοῦ καὶ συνεργάτη σας. Ὑπάρχουν οἱ ὑπογραφὲς καὶ οἱ ἐγκρίσεις. Τίποτε παράνομο. Τίποτε γενόμενο λάθρα.
Πρὸς τί, λοιπόν, ὅλα αὐτά; Γιὰ νὰ ἐκδιωχθεῖ ἀπὸ τὸν Ἅγιο Γεώργιο ὁ π. Ἀναστάσιος; Γιατί; Διότι μᾶς εἶναι δύσχρηστος; Διότι καὶ ἡ ἐνορία τοῦ Ἁγίου Γεωργίου εἶναι ζωντανή; Διότι πολὺ κόσμο συνάγει καὶ αὐτὸ εἶναι κάρφος στὰ μάτια πολλῶν; Αὐτὸν τὸν κόσμο ποὺ ὁ τροπαιοφόρος Μεγαλομάρτυς Γεώργιος ἐπὶ ἕνα ἔτος τὸν τήρησε ἀλώβητο ἀπὸ τὴν πανδημία;
Εἶναι δὲ καὶ κάτι ἄλλο, πολὺ θλιβερό. Ὁ π. Ἀναστάσιος τὀλμησε καὶ προέβη σὲ ἀναφορὰ κατὰ τῶν κατασταλτικῶν ὀργάνων, γιὰ τὴν ἰδιαιτέρως φορτικὴ συμπεριφορά τους, τὴν ὁποία οἱ ὀρθόδοξοι Ἕλληνες οὔτε ἐπὶ Τουρκοκρατίας ἀντιμετωπίσαμε. Ἆρά γε αὐτὸ ἦταν ἡ αἰτία ποὺ τὴν κεφαλή του ἐπὶ πίνακι ἤθελαν κάποιοι, μὲ τοὺς ὁποίους ὑπῆρχε ἄριστη συνεργασία τινῶν, ὅπως διεπίστωσα προσωπικῶς; Πολὺ λυπηρό. Ἀλλ’ ἡ Πολιτεία τῶν γραικύλων, τῶν ἀθρήσκων, γνωρίζει νὰ ἀνταμείβει δεόντως…
Σεβασμιώτατε,
Ἀναρωτιέμαι μήπως ἐν προκειμένῳ ἐπιτελεῖται ἀδικία, ἐνῶ Σεῖς διακρίνεσθε γιὰ τὴ δικαιοκρισία Σας, τὴν περισσὴ ἀγάπη, τήν μετὰ συνέσεως πραότητα, τὴν ἀνοχὴ ἐν ἀγάπῃ. Μήπως κατ’ αὐτὸν τὸν τρόπο οἱ λέοντες ἠρεμοῦν (=ἀπρακτοῦν), οἱ δὲ κέρκωπες εὐδοκιμοῦν, κατὰ Γρηγόριο τὸν Θεολόγο; Μήπως, ἐν ὄψει Σαρακοστῆς, θὰ ἐπέλθει σκανδαλισμὸς καὶ διχασμὸς τοῦ ποιμνίου Σας, τὸ ὁποῖο Σᾶς ἐκτιμᾶ καὶ Σᾶς ἀγαπᾶ, τώρα, μάλιστα, στὸ βαθὺ γῆρας, ἡμεῖς δὲ προσευχόμεθα γιὰ Σᾶς, τὸν Μητροπολίτη μας, ποὺ ὀρθοτομεῖ τὸν λόγο τῆς ἀληθείας; Γιὰ ἐμᾶς εἶσθε ὁ πατὴρ Θεόκλητος, ὁ χάριν καὶ ἔλεος σκορπίζων. Ἐγὼ δὲ παλαιόθεν εἶμαι συνεργάτης Σας, μὲ τὸν ὁποῖο εἴχατε ἄριστη συνεργασία ἐπὶ μακαριστοῦ Γέροντα π. Αὐγουστίνου˙ τότε ποὺ οἱ κλέφτες κρεμοῦσαν τ’ ἄρματα.
Ὡς κηλητήριο Ἐπίσκοπο, σᾶς παρακαλῶ πολύ: Μὴ ἐπιτρέψτε νὰ ἐπαναληφθοῦν τὰ τοῦ 1990. Ἡ ἱστορία, ὅταν ἐπαναλαμβάνεται, γίνεται φάρσα. Χρειάζεσθε πρεσβυτέρους, ποὺ νὰ εἶναι συναρμοσμένοι σὲ Σᾶς σὰν χορδαὶ κιθάρᾳ, ὡς ἔγραφε Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος. Καὶ τέτοιος πρεσβύτερος εἶναι ὁ π. Ἀναστάσιος, ποὺ ἐσχάτως στέκεται ἑδραῖος ὡς ἄκμων τυπτόμενος, σιωπῶν καὶ ὑπομένων. Ἦταν δὲ στὴν ἐνορία -παροικία (parochia)- διημερεύων, κάτι ποὺ θυμἰζει ὅσα ἔγραφε ὁ Virgil Georgiou γιὰ ἕνα διάλογο τοῦ ἱερέα μὲ τὰ τέκνα του: «-Δὲν σ’ ἀγαποῦν οἱ γιοί σου καὶ οἱ θυγατέρες σου ἐν Χριστῷ, ἔλεγα στὸν πατέρα μου, βλέποντάς τον τσακισμένο ἀπὸ τὴν κούραση. Μόλις ἐπέστρεψες ἀπὸ τὸ πρεσβυτέριο καὶ ἦρθαν ξανὰ νὰ σὲ φωνάξουν. Σὲ ξυπνοῦν… Ὅμως ὁ ἱερεὺς εἶναι κι αὐτὸς ἄνθρωπος, εἶπα. –Ὄχι, ἀπάντησε ὁ πατέρας μου».
Παρὰ τὰ τυχὸν λάθη καὶ ἐλαττώματά του, ὁ π. Ἀναστάσιος δύναται νὰ προσφέρει περισσότερα. Ἐκεῖ ποὺ τὸν μετατίθετε, ὁδεύει ὑπακούων.
Ὁ στρατηγὸς ἐπιλέγει ποιούς νὰ θέσει στὴν ἐμπροσθοφυλακὴ καὶ ποιούς στὴν ὀ-πισθοφυλακή. Ἀλλ’ αὐτὸς εἶναι καὶ ὑπεύθυνος, ἂν χάνονται οἱ μάχες.
Μὲ τὴν ἐλπίδα ὅτι θὰ εἰσακουσθῶ, διατελῶ εὐπειθέστατος
π. Εἰρηναῖος Χατζηεφραιμίδης
Πάτερ μου, να αγιάσει το στόμα σας.
Είναι μεγάλη αδικία αυτη που συμβαίνει στον π.Αναστασιο. Μακάρι εύχομαι από καρδιάς ο Σεβασμιώτατος να πράξει τελικά αυτό που επιθυμούν οι ενοριτες του Αγίου Γεωργίου βλέποντας ποια είναι η πραγματικότητα..και το έργο του π.Αναστάσιου ολα αυτά τα χρόνια Όχι μόνο στον Ναο αλλά κ στις ψυχές τόσων ανθρώπων..Η Παναγία μας να βάλει το χέρι της και να διαλυθεί το σύννεφο που εσκεμμένα κάποιοι δημιούργησαν.
Συγχαρητήρια, π. Ειρηναίε, για το θάρρος και την παρρησία σας!
Τον π. Αναστάσιο, που ένας από τους ελάχιστους ιερείς που αντιστάθηκε στην ασεβή μασκοφορία εντός των Ιερών Ναών, θα έπρεπε να τον συγχαρεί και να τον τιμήσει ο μητροπολίτης μας και όχι να τον τιμωρήσει, ουσιαστικά, εκδιώκοντάς τον από την Φλώρινα και την ενορία του.
Δυστυχώς, ο π. Θεόκλητος ακούει περισσότερο όσα λένε οι άθεοι της Κυβέρνησης και οι “Ευαγγελάτοι” των ΜΜΕ και όχι η Αγία Πίστη μας.
Μια ερωτηση: χωρις τον πατερ Γκερτσακη ο Ι.Ναος Αγ. Γεωργιου δε θα ειχε κοσμο? Ποιο παλια που δεν λειτουργουσε δεν ειχε πιστους? Ή παμε εκκλησια για να δουμε τον πατερ που ειναι φιλικα προσκειμενος σε εμας? Σε ολη τη χωρα που φορανε μασκα οι πιστοι παθανε κατι? Η υπακοη ειναι στις πραξεις οχι σε λογια.
Μέσα στον ιερό χώρο γίνονται μυστήρια που πραγματικά δεν έχουμε ιδέα, λόγω της αμαρτωλότητάς μας να δούμε. Οι άγιοι μας, ο Χριστός μας η Παναγία μας μας έχουν πολλές φορές πληροφορήσει για την ιερότητα των μυστηρίων που έχει η εκκλησία. Ας μην λησμονούμε ότι ο Χριστός μας ήρθε για να σώσει, για να γιατρέψει τις ψυχές μας. Ξέρεις πόσες ψυχές βασανίστηκαν μόνο και μόνο επειδή δεν έβρισκαν εκκλησία να εκκλησιαστούν; Ξέρεις πόσοι είχαν την ανάγκη να προσκυνήσουν τις αγίες εικόνες και σε πολλά μέρη οι διοικούσα αρχή τις έκλεινε με τις ευλογίες των μητροπόλεων; Υπήρχαν και υπάρχουν βέβαια και κάποιοι ιερείς που νοιάστηκαν και νοιάζονται για αυτές τις ψυχές, όταν η μητρόπολη γυρνάει την πλάτη. Οποιοσδήποτε στη θέση του π. Αναστάσιου και αν ήταν, αλλά να έκανε έργο, ο κόσμος θα ακολουθούσε. Τέτοιους ιερείς θέλουμε. Σε αναφορά του ο επίσκοπος Μόρφου Νεόφυτος, ανέφερε ότι η μάσκα δηλώνει απιστία. Εμένα προσωπικά αυτό με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Προφανώς αυτός που φοράει μάσκα δεν θα πάθει θεωρητικά κάτι, αλλά τελικά μας νοιάζει μόνο το σώμα; Η ψυχή που βρίσκεται; Η αιώνια ζωή είναι παραμύθι ή όχι;
Ὄχι άγαπητέ. Δὲν πηγαίνει κανεὶς χριστιανὸς γιὰ κανένα ἱερέα στὴν Ἐκκλησία. Πηγαίνει γιὰ τὸν Χριστό. Γιατὶ ἔτσι τοῦ λέει ἡ καρδιά του καὶ ἡ συνείδηδή του. Καὶ ἄν ὑπάρχουν τέτοιοι ἄνθρωποι (ποὺ κακῶς ἄν ὑπάρχουν), κάνουν κακὸ στὸν ἑαυτό τους, τὴν ΨΥΧΗ τους, ἀλλὰ! καὶ στὸν ἴδιο τὸν ἱερέα. Ὁ π. ἈΝΑΣΤΑΣΙΟΣ (καὶ ὄχι π. Γκερτσάκης) ἦταν, εἶναι καὶ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ὁ ζηλωτὴς ἐφημέριος ὁ ὁποῖος λειτουργεῖ καὶ πράττει κατὰ χριστιανικὴν συνείδησιν (καθότι ἄμμισθος, ὅπως τόνισε καὶ ὁ π. Εἰρηναῖος), καὶ ὄχι κατ΄ ἐπιταγὴν τῶν διαφόρων ”ἐπιστημόνων” καὶ ἄλλων ὀργάνων-ἐργαλείων τοῦ συστήματος. Καὶ ΝΑΙ! Αὐτοὶ ποὺ φοροῦν μάσκα στοὺς ναοὺς ὅλης τῆς χώρας (ἄν καὶ ἀμφισβητῶ διότι ὑπάρχουν ΠΑΝΤΑ ἐξαιρέσεις) ἔχουν πάθει μεγάλη ζημιά. Ἡ ζημιὰ αὐτὴ εἶναι ἡ βλασφημία τῆς Χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τὸ ὁποῖο πλημμυρίζει καὶ γεμίζει τὸν κάθε ἱ.Ναό, εἰδικὰ τὴν ὥρα ποὺ τελεῖται ἡ Θ. Λειτουργία, άλλὰ καὶ κάθε Ἀκολουθία. Εἶναι ἡ ἀπιστία καὶ ἡ ἀσέβεια. Ἀλλὰ ποὺ νὰ σοῦ τὰ έξηγῶ τώρα ἐσένα αὐτά. Καλύτερα συνέχισε νὰ παρακολουθεῖς τὴν τηλεόραση καὶ συνέχισε νὰ ἀποβλακώνεσαι ἀπὸ ἐκεῖ. Αὐτοὶ θὰ σοῦ διαμορφώσουν γνώμη, κάτι ποὺ μᾶλλον ἐσὺ ΔΕΝ ἔχεις. Καλὴ μετάνοια!!!
Συγχαρητήρια π. Ειρηναίε για το θάρρος που επιδείξατε και μιλήσατε για την αδικία που δέχεται ο π. Αναστάσιος καθώς και οι πιστοί. Ερωτώ εγώ πως γίνεται ο Δεσπότης να μεταθέτει έναν ιερέα σε μια άλλη εκκλησία όταν η δουλεία του ιερέα είναι να φροντίζει, να θερμαίνει και να βοηθάει τον πιστό λαό της ενορίας του; Πως γίνεται μετά από τέτοιες διαμαρτυρίες των πιστών -για την απόφαση του Δεσπότη να μεταθέσει τον π. Αναστάσιο-, ο Δεσπότης να παίρνει μια τέτοια οριστική απόφαση; Στο κάτω κάτω αυτοί που θα έπρεπε να έχουν τον λόγο, είναι οι ενορίτες, διότι η εκκλησία “ανήκει” στους ενορίτες -καθώς δουλειά της εκκλησίας είναι να κρατήσει τους πιστούς στον δρόμο που χάραξε ο Χριστός- και όχι στους ιερείς. Από την στιγμή που είναι κάθε άλλο το λιγότερο -που μπορώ να πω- ευχαριστημένοι, ζητούμε την άρση της απόφασης του Δεσπότη μας και να γυρίσει ο ιερέας μας πίσω στα καθήκοντα του Αγίου Γεωργίου. Συγχαρητήρια και πάλι π. Ειρηναίε για την τόλμη σας, για το θάρρος σας και ελπίζουμε τα καλύτερα.
Συγχαρητήρια π.Ειρηναίε.Παρακαλούμε τον Σεβασμιώτατο να ανακαλέσει την αδικία και να επαναφέρει τον π.Αναστάσιο που πρόσφερε και έχει ακόμα πολλά να προσφέρει.
Πολύ σωστά αγαπητέ μου, όπως ακριβώς το λέτε:”Εμένα προσωπικά αυτό με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.”
Προσωπική σας η άποψη και απόλυτα σεβαστή. Όχι όμως απαραίτητα και σωστή. Ούτε βέβαια εκφράζει και το σύνολο των συν-ενοριτών μας, ή συμπατριωτών μας. Και όπως πολύ “σωστά” ΔΕΝ αναφέρετε, ξέρετε και πόσοι άλλοι, πιο αδύναμοι από εσάς, δεν προσέρχονταν στο Ναό,ή έψαχναν και ψάχνουν ναούς όπου τηρούνται τα μέτρα ατομικής προστασίας επειδή παιδαγωγούνται από κάποιο πρόβλημα υγείας ή ακόμη και από τον ίδιο τον αδύναμο λογισμό τους; ¨Όλοι μας θέλουμε το καλό και το δίκαιο και όλοι θέλουμε να φτάσουμε στην Ανάσταση. Πριν την Ανάσταση όμως προηγείται το Πάθος! Υπομονή λοιπόν και υπακοή! Όλα θα γίνουν και όλα θα περάσουν. Η Αγάπη Του δεν αλλάζει με την εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας, ούτε η ευλάβεια μειώνεται από τη χρήση της μάσκας ή των αντισηπτικών! Για όλους μας Σταυρώθηκε και Αναστήθηκε, μασκοφόρους και μη. Εμείς με την θολή από το ¨εγώ¨ ματιά μας, διαχωρίζουμε και ορθώνουμε τείχη απέναντι σε μασκοφόρους και μη. Ενότητα, υπομονή, υπακοή, αγάπη για τον άνθρωπο, να πορευθούμε με μετάνοια το πέλαγος της Σαρακοστής και να αξιωθούμε όλοι μαζί να χαρούμε την Ανάστασή Του! Καλή και ευλογημένη Σαρακοστή
Κυρία κάνετε λάθος. Αυτή η εκκλησία για την οποία μιλάτε δεν υπάρχει. Αυτό που υπάρχει είναι ενα μαγαζί που το πήρε με franchise o κάθε δεσπότης απο την ¨συνοδο¨ και μπορεί να κάνει οτι θέλει. Οι παπάδες είναι δεμένοι χειροπόδαρα και υποχρεώνονται να υπακούουν σε οτιδήποτε διατάξει ο κάθε δεσπότης. Βεβαίως και μπορεί να τον στείλει τον παπά όπου θέλει και αμα θέλει και στο σπίτι του. Οι τοπικές σύνοδοι και τα επισκοπικά δικαστήρια είναι απλώς “παπατζηλίκια¨ που πάντα αποφασίζουν αυτό που θέλει ο δεσπότης. Αν ξέρετε εσείς καμιά διαφορετική περίπτωση πείτε μου να αναθεωρήσω. Οι δε πιστοί είναι τα πρόβατα που πρέπει να ακούν οτι κατεβάσει η κούτρα του κάθε παππά ή δεσπότη, επι παντός επιστητού και να σκύβουν το κεφάλι, να τους φιλούν το χέρι, να δίνουν τον οβολό τους και κυρίως να μη μιλούν ή να μιλούν μόνο όταν θέλει ο παπάς. Αν νομίζετε οτι υπερβάλω προσπαθήστε να θυμηθείτε μια φορά που ζητήθηκε η γνώμη σας για οτιδήποτε, μια φορά που συνεκτιμήθηκε η άποψή σας, μια φορά που επικράτησε η άποψη των πολλών έναντι του παπά ή του δεσπότη που έχει το αλάθητο. Γιατί άν δεν το έχει, τι παπάς και τι δεσπότης είναι. Ξέρετε κάποια ενορία που οι επίτροποι βγήκαν με κλήρωση; Ακόμα και οι καλοί παπάδες ¨φυτεύουν¨ αυτούς που θέλουν για να είναι ¨συνεργάσιμοι¨ Ο παπάς δεν ρισκάρει να αφήσει το Άγιο Πνεύμα να επιλέξει επίτροπο μη γίνει κανα λάθος. Αυτός ξέρει καλύτερα…
Ξέρετε με ποιά διαδικασία προβλέπεται στην εκκλησία να πείτε την άποψή σας ή να εκφράσετε τη διαφωνία σας; Μην στεναχωριέστε που δεν ξέρετε, δεν υπάρχει και δεν πρόκειται να υπάρξει ¨μη γίνουμε και έρμαιο των λαϊκών¨ που λέει και ηγούμενος μονής της περιοχής μας….
Νομίζετε οτι θα διαβάσει ο δεσπότης την επιστολή του π. Ειρηναίου; Απίθανο εκτός αν το επιτρέψει ο παρακοιμώμενος…
Μας έχουνε λοιπόν γραμμένους κανονικά και θα μας θυμηθούν μόνο στα ζόρια.
Ευτυχώς υπάρχει Θεός μόνο που για να τον δείς πρέπει να είσαι μακριά απο την μπόχα τους και τη συνοδεία τους.
Πολύ ωραία και σοφά λόγια π. Ειρηναίε. Δεν είναι μόνο ο π. Αναστάσιος άμισθος ιερέας. Είναι και ο π. Σωτήριος Παρδάλης. Αλλά μάλλον σκοπίμως ξεχάσατε να το αναφέρεται. Είναι ο καλύτερος τρόπος άλλωστε να κλονισουμε την αξιοπιστία του αντιπάλου μας. Προς τι τέτοιο πάθος να προστατέψετε τον π. Αναστάσιο; Μήπως τον χρειάζεστε για τα μελλοντικά σας σχέδια σας; Σε τί αποσκοπεί η δημοσίευση μιας τέτοιας επιστολής. Μήπως εσείς είστε που προσπαθείτε να ξεσηκώσετε τον κόσμο. Πάνω από 40 χρόνια ανήκω στην ενορία του Αγίου Γεωργίου και ο κόσμος ήταν πολύ περισσότερος όταν ήσασταν εσείς εφημέριος, ο π. Βασίλειος και αργότερα ο π. Ιωαννικειος. Κάθε Κυριακή δεν υπήρχε στασιδι να καθίσουμε. Ρωτήσατε Μήπως ο συγκεκριμένος ιερέας έκανε πολυ κοσμο να αναζητεί άλλη εκκλησία; Όπως ο συγκεκριμένος ιερέας ως στρατιωτικός υπακούε τις εντολές των ανωτέρων του και δεν δημοσίευε στον τύπο πιθανές αντιρρήσεις του υπηρετώντας με αυτόν τον τρόπο την πατρίδα του , έτσι και τώρα πρέπει να πράξει και ο ίδιος και εσείς Λίγη μετάνοια και υπακοή ποτέ δεν έβλαψε. Και εσύ στο πανεπιστήμιο άλλωστε θέλετε να σας υπακουν οι φοιτητές σας αλλά και εσείς τον πρύτανη και το συμβούλιο των καθηγητών.
Με αγάπη ένας ενορίτες του Ιερού Ναου Αγίου Γεωργίου.
Υ.Γ. Αφήστε τις εκκλησίες στους πιστούς, και εσείς ιερείς κάντε απλά την δουλειά σας που ειναι η τέλεση των μυστηρίων και ω κ ευλαβική καθοδήγηση.
Ξαναδιάβασε το κείμενο. Δεν γράφει πουθενά για αντίπαλο. ΑΝ βλέπεις αντίπαλο και σχέδια τράβα σε οφθαλμίατρο, ψάξτο είναι σοβαρό. Το κείμενο μιλά απο καρδιάς υπέρ του αδυνάτου και αδικουμένου. Στόμα που μένει κλειστό μπροστά στην αδικία δεν μπορεί να ανοίγει στη θεία κοινωνία.
“προς τι τέτοιο πάθος”;
Όταν αδικείσαι ο ίδιος, οφείλεις να να υπομένεις και να μην ανταποδίδεις την αδικία. Όπως ακριβώς πράττει τώρα ο π.Αναστάσιος, και προς τιμή του, για χάρη του Χριστού μας.
Όταν αδικείται ο άλλος όμως, οφείλεις να καταγγείλεις την αδικία και να τον υπερασπιστείς με κάθε μέσο. Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.
Κατά τα άλλα, συγγνώμη, αλλά τα επιχειρήματά σας τα βρίσκω αφοπλιστικά άστοχα.
Κοσμιότατος, αλλά καίριος ο λόγος του π.Ειρηναίου.
Δυστυχώς στην Ι.Μ.Φλωρίνης υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, και αυτό είναι ένα ακόμα επεισόδιο της σειράς. Δεν είναι η πρώτη φορά που η διοικούσα ομάδα της Μητροπόλεως στοχοποιεί και διώκει ιερείς της, και μάλιστα λαοφιλείς, και μάλιστα για λόγους πολύ “θολούς”.
Πολύ κρίμα για την έδρα αυτή που κάποτε υπηρετούνταν από τον μακαριστό Αυγουστίνο Καντιώτη. Πολύ κρίμα και για τον διάδοχό του, που όλοι αγαπήσαμε, και που τώρα ο ίδιος γράφει έναν πολύ άσχημο επίλογο στην επισκοπική του θητεία.
Δηλαδη απο τα δις των ανθρωπων στον πλανητη στον Παρασεισο θα πατε εσεις οι μαχητες των μασκων που ειστε 50 ατομα..Game over..
Μονο μισος και χολη βλεπω για τους αλλους χριστιανους..Αγαπη δε βλεπω..Αγαπηστε και τους αλλους ιερεις που ηρθαν και θα ερθουν..
Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια
Διαπίστωσες κάπου μίσος και μένος εναντίων άλλων ιερέων και ανθρώπων; Όλοι οι γράφοντες ακόμα και αυτοί που διαφωνούν με κάποιες απόψεις δεν ανάφεραν πουθενά κάτι τέτοιο. Να υποθέσω λοιπόν ότι αγράμματος δεν είσαι μιας και γράφεις, Α-θεολόγητος όμως σίγουρα είσαι επειδή την ώρα που όλοι γράφουν για αγάπη- αδυναμία και έλεος εσύ ως πολυπράγμων στόχευσες πενήντα είπες ; Άρα ούτε ενορίτης είσαι ούτε σχετικός με το αντικέιμενο (εκτός αν το «παίζεις τρελίτσα).
Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια αργά ή γρήγορα η αλήθεια θα λάμψει. Εγώ μόνο ένα ερώτημα έχω προ όλους.
Τιμώρησε ποτέ κάποιον με αυτόν τον τρόπο ο Αυγουστίνος Καντιώτης ακόμα και τους παλαιοημερολογίτες προσπάθησε να τους πλησιάσει και να τους επαναφέρει στην εκκλησία της Ελλάδος δεν τους κυνήγησε.
Ή μάλλον καλύτερα πότε τιμωρήθηκε κάποιος στην μητρόπολη του Αυγουστίνου Καντιώτη όταν δήλωνε Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένο;
Άστο μην το ψάχνεις ΠΟΤΕ!
ο πατήρ Αναστάσιος ήταν αυτός που κάλεσε τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να μετανοήσει και τον αποκάλεσε προδότη του Ελληνικού Λαού σπέρνοντας κατ αυτό τον τρόπο το μίσος και την διχόνοια και έκανε τους μισούς Φλωρινιώτες να νοιώσουν αγανάκτηση για την ανάμειξη στην πολιτική των κληρικών της Φλώρινας, γιατί δεν αποκαλεί τώρα προδότη τον βουλευτή της Ν.Δ. Αντωνιάδη και να τον καλέσει σε μετάνοια και δημόσια συγνώμη τώρα που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αναγνωρίζει την βόρεια ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και εφαρμόζει κατα γράμμα την συμφωνία των Πρεσπών;.
Δηλαδή λάσπη νάναι και ότι νάναι. (πάρε μπετονιέρα, με τόση λάσπη θα σου πιαστεί η μέση). Απλά έπρεπε να πεις κάτι ενάντιο, και δεν ξέρεις πώς να το πεις.
Η συμφωνία των Πρεσπών ήταν καλή ή κακή;
Αν ήταν κακή, τότε γιατί τον κατηγορείς που την είπε στον Σέλτσωφ;
Αν ήταν καλή, τότε γιατί τον εγκαλείς που δεν την λέει στον Αντωνιάδη; (άσε που τώρα το κακό πια έγινε, και άλλα κακά μας καταστρέφουν πολύ χειρότερα, για τα οποία πάλι ο εν λόγω ιερεύς έχει κρατήσει λεβέντικη στάση, και γιαυτό διώκεται, και το ξέρεις πολύ καλά)
Ο άξιος ιερέας μας, π. Ειρηναίος , με τον ακέραιο χαρακτήρα που έχει, και μη ανεχόμενος την αδικία που γίνεται εις βάρος του π. Αναστασίου, προσπάθησε με πόνο ψυχής, ειλικρίνεια, και σεβασμό, να αφυπνίσει τη συνείδησή σας, και να δείτε τα ολοφάνερα κατά επανάληψη λάθη που γίνονται από εσάς.
Σαν προιστάμενος της Μητρόπολής μας, γνωρίζατε πως ο π. Αναστάσιος ή μήπως το αγνοούσατε και αυτό, λειτουργούσε καθημερινά. Διάπλατη η αγάπη του, διάπλατες και οι πόρτες του Αγίου Γεωργίου για τον κάθε πιστό, ανεξάρτητα, από την ενορία που ανήκε διοικητικά .Είχατε έναν άοκνο λεβίτη στην Μητρόπολη σας. Τι σας πείραξε τόσο και αντιδράτε τόσο άδικα, επίμονα και με τέτοια προκατάληψη;
Μήπως φταίει ο προκάτοχος σας, ο σεβασμιότατος πατέρας Αυγουστίνος;
Από έναν τόσο άγιο άνθρωπο αυτά διδαχθήκατε;
Είναι κρίμα να σας ταυτίσουν με τον Ιούδα τον Ισκαριώτη.
Κάνετε λόγω για την Αγία Υπακοή, επειδή στον Άγιο Γεώργιο δεχόταν τους πιστούς και αν ακόμα δεν ήθελαν να φορέσουν μάσκα. Δεν ξέρετε πως η Αγία Υπακοή έχει αρχή και τέλος τον Κύριο μας; ΄΄Πειθαρχειν δει Θεω μάλλον ή ανθρώποις Στο 5ο κεφάλαιο του βιβλίου «Πράξεις Ἀποστόλων»
Μας κουράσατε!!!!.
Φτάνει πια!!!!!.
Μέχρι εδώ!!!!
Ο κόσμος πονά!!!
Δώστε λύση σύντομα και δίκαια!!!!
Αλλιώς υπάρχουν και άλλοι τρόποι να δικαιωθούμε
Ευχαριστώ
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!!! Π. Ειρηναίε, διάβασα την ανοικτή επιστολή σας και θυμήθηκα μια άλλη ανοικτή επιστολή που κυκλοφόρησε μέσω της <> στην Φλώρινα ανήμερα της επίσκεψης του Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου το 2006. Μήπως οι συντάκτες της <> δεν γνώριζαν την διεύθυνση του Πατριαρχείου να την στείλουν στον ίδιο; Ασφαλώς και την γνώριζαν, όμως το έκαναν για να χτυπήσουν τον Δεσπότη μας. Το ίδιο ακριβώς δυστυχώς κάνετε και εσείς. Λέτε ότι συναντηθήκατε με τον Δεσπότη για το θέμα αυτό. Εάν διαπιστώσατε κάτι το ανάρμοστο στις ενέργειές του, κάτι το μη σύννομο προς τα καθήκοντά του και αντίθετο με τις αποφάσεις τις Ιεραρχίας, γιατί δεν κάνατε ένα έγγραφο προς την Ιερά Σύνοδο, έντιμα, ντόμπρα και αντρίκεια όπως θα περίμενε κανείς από έναν ιερέα του επιπέδου σας που είναι και καθηγητής Πανεπιστημίου, όπως αρέσκεστε να το επισημαίνετε και να εκθέσετε τις ενέργειές του και να ζητήσετε να τον επαναφέρουν στην τάξη; Γιατί επιλέξατε τον δρόμο της δημόσιας επιστολής, λέγοντας μάλιστα και ψέματα ότι δεν τον κάλεσε; Γνωρίζω πολύ καλά (όπως βέβαια και εσείς) ότι και τον κάλεσε και συστάσεις του έκανε. Βέβαια δεν τον τιμώρησε, γιατί και η επίπληξη όπως λέτε, είναι ένα είδος τιμωρίας. Τόσα χρόνια που είστε μαζί του, δεν γνωρίζετε ότι όπου υπάρχει η λέξη αγάπη, δίπλα ακριβώς υπάρχει και το όνομα Θεόκλητος και όπου υπάρχει το όνομα Θεόκλητος, δίπλα ακριβώς υπάρχει η λέξη αγάπη; Δεν άκουσε βλέπετε τις προτροπές του Μακαριστού Χριστοδούλου, όταν στην χειροτονία του παραδίδοντας την ποιμαντική ράβδο, του είπε να την χρησιμοποιήσει ως Βακτηρία όπως ο Αυγουστίνος. Αυτό εκμεταλλεύεστε και τον χτυπάτε αλύπητα. Γιατί λοιπόν το κάνατε; Μήπως ζηλέψατε την δόξα του π. Αναστασίου που απόκτησε μερικές δεκάδες οπαδούς; Ξέρετε τι έχετε κάνει στις ψυχές πολλών εκατοντάδων ανθρώπων, μέρες που είναι; Αλήθεια την Αγία Γραφή γιατί την έχουμε στα σπίτια μας; Για να διακοσμεί την βιβλιοθήκη μας ή να την διαβάζουμε και να εφαρμόζουμε αυτά που διαβάζουμε; Τι λέει λοιπόν ο Απόστολος Παύλος στην Α’ προς Κορινθίους επιστολή κεφ1:10-17; Από πότε οι πιστοί αποφάσισαν να γίνουν οπαδοί ιερέων και όχι του Χριστού; Προσωπικά δεν θέλω να είμαι ούτε του Θεοκλήτου, ούτε του Αναστασίου ούτε του Ειρηναίου. Θέλω να είμαι του Χριστού και μόνον! Επειδή δε αναφέρεστε στην συμπεριφορά των οργάνων της τάξης, από πότε ο νόμος νομίζεται ότι πρέπει να κάνει εξαιρέσεις; Δηλ. αν εγώ είμαι κάποιος αξιωματούχος και παρανομώ, θα πρέπει να εξαιρούμε από τις διατάξεις του νόμου και να κάνω ότι Θέλω; Αυτή είναι η γνώμη σας για την εφαρμογή του νόμου; Συγχαρητήρια λοιπόν. Μήπως λησμονήσατε τι λένε οι πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι και ιδρυταί της εκκλησίας μας που ομιλούν περί υποταγής εις την εξουσία γιατί αυτή προέρχεται από τον Θεό; Ας δουν λοιπόν όσοι θέλουν την προς Ρωμαίους επιστολής του Απ. Παύλου κεφ. 13 περί υποταγής εις τας εξουσίας και την Α’ καθολική επιστολή του Απ. Πέτρου κεφ. 2: 13-17. Θα μάθατε φαντάζομαι την συγκέντρωση μερικών οπαδών του π. Αναστασίου έξω από την Μητρόπολη, να καταριούνται τον Μητροπολίτη μας και να τον υβρίζουν χυδαία. Καμαρώστε λοιπόν τα έργα των χεριών σας!!! Ξέρετε τι θα περίμενα από σας; Αντί να ρίχνετε λάδι στη φωτιά και να στέλνετε ανοιχτή επιστολή στον Δεσπότη, θα έπρεπε να στείλετε ανοιχτή επιστολή προς εκείνους τους <> που δημιουργούν όλη αυτήν την αναταραχή και να τους συνετίσετε. Φαίνεται όμως πως άλλες είναι οι επιδιώξεις σας. Με πόνο ψυχής.
Αγαπητέ, κατ αρχήν τι σχέση έχει το δημοσίευμα της Σπίθας του 2006 με το γεγονός της απομακρύνσεως του π. Αναστασίου από το ναό του αγίου Γεωργίου; Γιατί συμπλέκεις τα δύο γεγονότα;
Επιπλέον τι είναι αυτά τα απαράδεκτα που γράφεις και με τα οποία ανεπίτρεπτα διχάζεις το πλήρωμα, ότι δήθεν ο π. Ειρηναίος “χτυπά αλύπητα το μητροπολίτη”;
Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;
Συμφωνούμε στο γεγονός ότι ο επίσκοπος μας, δεν χρησιμοποίησε την ράβδο του εως τώρα ως βακτηρία, ούτε όταν κάποιοι έγραφαν λιβελογραφήματα εξ Αμυνταίου και Εορδαίας (αποτοιχισμένοι και μή), ούτε και όταν άλλοι έγραφαν για ολοκαίνουργιο κρεβάτι με αφράτο στρώμα και για «αίθουσα θρόνου» του μητροπολιτικού Μεγάρου.
Όλη του η «στεναχώρια» εκφράστηκε με την άδικη απομάκρυνση ενός πανάξιου παιδιού του (του π. Αναστασίου) που απλά πράττει αυτά που του δίδαξε και ορμήνευσε κατά την χειροτονία του.
Είναι προς τιμή του πατρός Αναστασίου που δεν μιλάει και υπομένει στωικά την δοκιμασία του. Χαίρονται κάποιοι άθεοι και εθνομηδενιστές με την απομάκρυνσή του. Χαίρεται και ο διάβολος που τάκανε άλλη μια φορά μπάχαλο.
Όσο για τα υβριστικά σχόλια που ισχυρίζεσαι ότι ειπώθηκαν έξω από την μητρόπολη ξέρεις πολύ καλά πως όπως επιτρέπεται στους λαϊκούς να φωνάζουν το Άξιος!!!, επίσης επιτρέπεται να έχουν άποψη και να στηλιτεύουν το Αίσχος (δεν είναι υβριστικό)
Τέλος πάντων άς είναι καλά η «δεξιά του υψίστου» όπως διαλαλούσε κάποιος ..στην Φλώρινα προεκλογικά μήπως βολέψει κάποιο παιδί του. Εμείς τα παιδιά μας τα βολεύουμε «αξιοκρατικά». Με ΑΣΕΠ και εξετάσεις….
«Οὐκ ἔστιν ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ βρῶσις καὶ πόσις, ἀλλὰ δικαιοσύνη καὶ ἄσκησις»
Συμπληρωματικά: Τα εντός εισαγωγικών που δεν τα πήρε το σύστημα, στα δύο πρώτα είναι η λέξη Σπίθα και στο τέλος τους: πιστούς.
κι αν δεν μπορείς να το πεις απλά, με δικά σου λόγια
υπάρχει η παλαιά (αλλά αξέχαστη) φοβερή ατάκα
κάποιου εκ των εμπλεκομένων σε όλη αυτή την ιστορία:
“για του Χριστού την πίστη την αγία ψήφο στη Νέα Δημοκρατία”
(Θού, Κύριε…)
Ως Πανεπιστημιακός Δάσκαλος ο π.Ειρηναίος, σε καιρούς που κατά κανόνα φωνή έχουν μόνο αυτοί των οποίων τα συμφέροντα θίγονται, ενώ οι γύρω σιωπούν ακόμη κι αν γνωρίζουν ποιο είναι το δίκαιο, μας διδάσκει όλους ποια πρέπει να είναι η στάση μας όταν κάποιος συνάνθρωπός μας πέφτει στη δυσμένεια κάποιου συνήθως υψηλά ισταμένου. Ο π.Ειρηναίος το πράττει κόσμια και με επιχειρήματα, δείχνοντάς μας τον δρόμο που κι εμείς πρέπει να βαδίζουμε σε τέτοιες περιπτώσεις-εύγε!
Πονεμένη ψυχούλα ευτυχώς έχεις επιλεκτική μνήμη και ξέχασες την ανοικτή επιστολή που έστειλε παπάς στα εγκαίνια του μητροπολιτικού μεγάρου, μια και ο ο καημένος δεν ήξερε που να τη στείλει, γιατί αν τη διαβάσεις θα πονέσεις πολύ. Σε βρίσκω υπερευαίσθητο. Αν ενοχλήθηκες απο το διακριτικό κείμενο του π. Ειρηναίου ετοιμάσου για αυτά που έρχονται, δεν έχουμε όλη τη διάκρισή του και την υπομονή του. Όπου υπάρχει η λέξη αγάπη συνήθως δεν υπάρχει αγάπη, κράτα μικρό καλάθι. Ο επίσκοπος αξίξει σεβασμού αλλά ο Δεσπότης όχι. Ο καιρός της δεσποτείας πέρασε ανεπιστρεπτί και αν θεωρείς ανελέητο χτύπημα το ευγενικό κείμενο του Ειρηναίου μακράν ενυχτώθης. Σε βρίσκω ολιγογράμματο ή αδιάβαστο. Στην εκκλησιαστική ακαδημία εκτός απο πρόβες επανοκαλύμμαυχων δεν άκουσες ποτέ σου για αντίσταση στο κράτος. Δεν άκουσες για εκατομμύρια χριστιανούς που παρέβησαν το νόμο και το πλήρωσαν σκληρά στους σοσιαλιστικούς παραδείσους, μόνο για τους δεσποτάδες που προσεύχονταν για το δοβλέτι και τον σουλτάνο σας είπαν, μόνο για τους ελάχιστους ευτυχώς που εδέοντο στην κατοχή υπερ υγείας του Χίτλερ. Χυδαίο δεν είναι να φωνάξεις αίσχος. Χυδαίο είναι να συμμετέχεις στα αίσχη και μηχανορραφίες. Χυδαίο είναι να βλέπεις αίσχη και να μη μιλάς, γιατί όπως έλεγε κι ένας μακαριστός που κάθισε στην καρέκλα που στρογγυλοκάθεσε σήμερα, το στόμα δεν είναι μόνο για να τρώει. Πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις αν έχεις ακουστά. Η εφαρμογή του νόμου είναι δουλειά άλλων και ο παππάς δεν είναι χωροφύλακας. Αν νομίζεις οτι είσαι αξιωματούχος άλλαξε πλευρό ή επάγγελμα. Η εκκλησία έχει ανάγκη απο ποιμένες που δίνουν τη ζωή τους υπέρ των προβάτων όχι απο παπάδες που καλούν το εκατό στην εκκλησία. Και μια παρατήρηση επι προσωπικού, πολλά κλειδιά μάξεψες, μοίρασέ τα στις δυο τσέπες γιατί γέρνεις όταν περπατάς μονόπαντα αριστερά και χαλάει η όλη εικόνα.
Pingback: π. Αυγουστίνος Καντιώτης » Blog Archive » Ο δεσποτης της Φλωρινας Θεοκλητος, που τον επελεξε για δεσποτη το συστημα & οχι ο αγωνιστης Μητρ