Φροντιστήριο “Θεωρητικό”: Σχολιασμός των θεμάτων των Πανελλαδικών στα Αρχαία Ελληνικά
Τα σημερινά θέματα στα Αρχαία Ελληνικά κρίνονται βατά και αναμενόμενα, προσπελάσιμα από έναν μαθητή που είχε προετοιμαστεί κατάλληλα.
Αρχικά στο γνωστό που επελέγη η 6η διδακτική ενότητα, ήταν αναμενόμενα τα ζητήματα στις ομάδες Α και Β1,Β2,Β3,Β4.Προσοχή απαιτούνταν στην πραγμάτευση του παράλληλου κειμένου, κυρίως όσον αφορά τη δομή της απάντησης.
Όσον αφορά το άγνωστο, επελέγη κείμενο από το έργο του Ξενοφώντα “Απολογία του Σωκράτους”,,ένα εύκολο σχετικά κείμενο για τους υποψηφίους. Οι απαιτήσεις της Μετάφρασης διαχειρίσιμες, όπως και της ερώτησης κατανόησης. Προσοχή ήθελε η παρατήρηση Γ3β της Γραμματικής, ενώ απλές και εύκολες ήταν οι συντακτικές παρατηρήσεις.
Γενικά,θα ήθελα να τονίσω πως και στα σημερινά θέματα διαφάνηκε η πρόθεση της επιτροπής των εξετάσεων να βάλει θέματα ,η πραγμάτευση των οποίων απαιτούσε εξάσκηση και βάσεις που θα έπρεπε να έχουν οι μαθητές σε όλες τις τάξεις του Λυκείου!
Σαββίδης Λάζαρος
Φιλόλογος
Διευθυντής Σπουδών ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ