Το ΚΚΕ Δυτικής Μακεδονίας για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ
Οι δεκάδες χιλιάδες λιγότεροι εισαχθέντες στα ΑΕΙ, που καταμετρήθηκαν με την ανακοίνωση των βάσεων την περασμένη βδομάδα, ήταν το προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που θέσπισε η κυβέρνηση και την οποία υπερασπίζεται με προκλητικές δηλώσεις, περί «φοιτητών που εγκλωβίζονται στα πανεπιστήμια». Επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις για τεράστια μείωση των εισαχθέντων κυρίως στα περιφερειακά πανεπιστήμια, όπως το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Παρακολουθήσαμε τα κροκοδείλια δάκρυα όλων των τοπικών παραγόντων, δημάρχων, εκλεγμένων στην περιφέρεια, βουλευτών δηλαδή όλων αυτών που έβαλαν πλάτη προκειμένου να υλοποιηθεί η κυβερνητική πολιτική όλα τα προηγούμενα χρόνια και στο χώρο της εκπαίδευσης, που βλέπουν τους φοιτητές ως πελάτες της τοπικής αγοράς.
Η ΕΒΕ ήρθε ως «επιστέγασμα» σε ένα Λύκειο που έχει μετατραπεί σε σκληρό και ανταγωνιστικό εξεταστικό κέντρο. Η προηγούμενη κυβέρνηση, ΣΥΡΙΖΑ, μετέτρεψε τη Γ’ Λυκείου αποκλειστικά σε προγυμναστήριο» των πανελλαδικών και πάνω εκεί προσθέτει η ΝΔ νέους αντιδραστικούς νόμους, σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών.Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, υποψήφιοι που κατέγραψαν γενικά υψηλές επιδόσεις στις εξετάσεις, έμειναν εκτός ΑΕΙ επειδή δεν έπιασαν τη βάση σε ειδικά μαθήματα, τα οποία δεν διδάσκονται καν στο Λύκειο!
Ο «κόφτης» της ΕΒΕ λειτουργεί τελικά σαν καταλύτης για την ταχύτερη και μαζικότερη ενίσχυση της κατάρτισης. Εκεί στοχεύουν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις, με βάση και τις κατευθύνσεις της ΕΕ για στροφή προς την αναλώσιμη κατάρτιση, σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης και της στέρεης επιστημονικής γνώσης.
Την ίδια ώρα, οι χιλιάδες κενές θέσεις που μένουν στα ΑΕΙ επιταχύνουν την αναδιοργάνωση σπουδών και τμημάτων, στην κατεύθυνση της προσέλκυσης φοιτητών – πελατών. Αλλά και της διεκδίκησης μεριδίου της πίτας από την κατάρτιση, που η κυβέρνηση διαρκώς διευρύνει, με εγγυημένη πελατεία και για τους εκατοντάδες ιδιωτικούς ομίλους που κατακλύζουν τονχώρο.
Γι’ αυτό εξάλλου ενισχύεται και οικονομικά η κατάρτιση, μέσα από το «εθνικό σχέδιο» και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των αστικών κομμάτων.
Η ΕΒΕήταν η «χαριστική βολή» μιας πολύ δύσκολης χρονιάς για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Επιβλήθηκε αιφνιδιαστικά, ένα εξάμηνο πριν από τις εξετάσεις, αλλάζοντας ουσιαστικά το σύστημα εισαγωγής για τα παιδιά που είχαν ήδη διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας τους.Ήρθε ως συμπλήρωμα στα κλειστά σχολεία λόγω της πανδημίας και της διαχείρισής της από την κυβέρνηση σε βάρος μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.Εφαρμόστηκε σε μια «φουρνιά» παιδιών που προετοιμάστηκαν για τις εξετάσεις αποκλειστικά από τις οθόνες των υπολογιστών, χωρίς καμιά ουσιαστική υποστήριξη από το κράτος. Παιδιά που όταν κινητοποιούνταν και ζητούσαν μέτρα προστασίας για ανοιχτά σχολεία, η κυβέρνηση τους συκοφαντούσε και τους έστελνε τις δυνάμεις καταστολής.
Είναι όλα αυτά που επιβεβαιώνουν ότι η πολιτική με την οποία βρίσκονται αντιμέτωποι, καμιά σχέση δεν έχει με τις ανάγκες, τις αγωνίες και τις διεκδικήσεις τους ως μαθητών σήμερα, ως φοιτητών και εργαζομένων αύριο. Μάλιστα, τα παιδιά των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών είναι αυτά που σπρώχνονται πρώτα απ’ όλα να χαμηλώσουν τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες τους από το σύστημα της Εκπαίδευσης, δείχνοντας το ταξικό πρόσημο των μεταρρυθμίσεων απ’ όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις.
Αυτή η πολιτική, που ορθώνει συνεχώς εμπόδια στη μόρφωση και τη ζωή των πολλών, που στερεί την ουσιαστική γνώση από χιλιάδες νέους και νέες των λαϊκών στρωμάτων, πρέπει να βρεθεί στο στόχαστρό τους ακόμα πιο μαζικά, ακόμα πιο αποφασιστικά τη χρονιά που ξεκινάει σε λίγες μέρες, σε σχολεία, σχολές κατάρτισης και πανεπιστημιακές σχολές.
Απαιτούμε γενναία χρηματοδότηση του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, εξοπλισμό των εργαστηρίων, φοιτητική μέριμνα για όλους τους φοιτητές, ιδιαίτερα για τα τμήματα με χαμηλό αριθμό εισακτέων προκειμένου να μην κινδυνέψουν οι σπουδές των φοιτητών των προηγούμενων ετών αυτών των τμημάτων.