Η Στέγη Φιλοτέχνων Φλώρινας – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης συμμετέχει σε σύμπραξη Erasmus+ με τίτλο “EduCult”
Η Στέγη Φιλοτέχνων Φλώρινας – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης καταβάλλει μια προσπάθεια από το 2020 ανάπτυξης νέων δραστηριοτήτων και κατά συνέπεια λειτουργικής δυναμικής στο επίπεδο της ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Η εμπειρία μας υπήρξε μέχρι σήμερα – η κατά το δυνατόν – υποστηρικτική παρουσία σε πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών φορέων της πόλης και κυρίως του 5ου Δημοτικού Σχολείου.
Ο επαναπροσανατολισμός μας στην κατεύθυνση της διεκδίκησης συμμετοχής μας στην κατηγορία των προγραμμάτων Erasmus+ καρποφόρησε φιλόδοξα και συμμετέχουμε ως εταίρος σε Σύμπραξη Erasmus+ με τίτλο: Arts, museums, outdoor activities and learning (EduCult) και αριθμό σύμβασης: 2020-1-BG01-KA227-SCH-094995. Οι συνεργαζόμενοι φορείς της σύμπραξης είναι: Detska gradina «Bratya Grim», Συντονιστικό σχολείο (Βουλγαρία), Detska gradina «Svetulka» (Βουλγαρία), Regional Museum of History (Shumen, (Βουλγαρία), Agrupamento de Escolas de Barcelos (Πορτογαλία), Associação Terras Lusas – Movimentos Europeus (Πορτογαλία), Πολιτιστικό Ρεύμα Πάφου (Κύπρος), Centro de Educación Infantil y Primaria Anselmo Pérez de Brito (Ισπανία) και EURO – NET (Ιταλία).
Η σύμπραξη EduCult έχει ως σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις συνεργαζόμενες περιοχές μέσα από υπαίθριες δραστηριότητες μάθησης και υιοθέτηση καινοτόμων και καλών πρακτικών για βιωματική μάθηση σε φορείς τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Επιμέρους στόχοι του έργου:
- Ενθάρρυνση του διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μουσείων και κοινότητας.
- Ανάπτυξη καινοτόμων προσεγγίσεων για συμμετοχή στο διαπολιτισμικό διάλογο σε περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω της πολιτισμικής κληρονομιάς και της τέχνης.
- Ενίσχυση της μάθησης σε υπαίθριους χώρους και στο μουσείο ως ευκαιρία για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης των συμμετεχόντων.
Η συνεργασία αυτή αντιμετωπίζεται ως κοινωνική και παιδαγωγική πρόκληση με προστιθέμενη αξία για την εκπαίδευση, καθώς τα υπαίθρια εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάζονται μαθητοκεντρικά και υλοποιούνται με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Πρόκειται για μια ολιστική μορφή εκπαίδευσης, που συμβάλλει στη συνολική ανάπτυξη του ατόμου, διότι ενθαρρύνει τη δημιουργία μηχανισμών διασύνδεσης της νέας εμπειρίας με την προγενέστερη γνώση, συμβάλλει στην ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων, ενδυναμώνει και ενισχύει την αυτοπεποίθηση, την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ικανότητα επίλυσης προβλήματος και την κριτική σκέψη. Οι διδακτικές αυτές προσεγγίσεις στηρίζονται στην ομαδικότητα, προάγοντας τη συνεργασία και την κοινωνικότητα των ατόμων, ενώ παράλληλα, μπορεί να λειτουργήσουν και ως εργαλείο αξιολόγησης γνώσεων και δεξιοτήτων, ανάλογα με τον τρόπο που σχεδιάζονται και υλοποιούνται.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Στέγης Φιλοτέχνων Φλώρινας – Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας
Ο Πρόεδρος
Ανδρέας Ν. Τσώκας