Φροντιστήριο Μ.Ε. “Θεωρητικό”: Σχολιασμός των θεμάτων στη νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία ΓΕΛ
Στο θέμα της ιστορικής μνήμης εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές των Ενιαίων Λυκείων. Το θέμα ήταν αναμενόμενο μιας και φέτος τιμούμε τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή και τα 201 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.
Το πρώτο μη λογοτεχνικό κείμενο ήταν απόσπασμα από βιβλίο του καθηγητή Ραυμόνδου Αλβανού. Το κείμενο ήταν κατανοητό, με σαφή νοήματα και κατά συνέπεια η περίληψη σε τμήμα του που ζητήθηκε, δε δημιουργούσε δυσκολίες. Τα θέματα της ομάδας Β (που αφορούσαν και το κείμενο Β – απόσπασμα από έργο της Κικής Δημουλά) πολυδουλεμένα, στο πνεύμα της νέας μορφής εξέτασης που επικεντρώνεται στην προθετικότητα των γλωσσικών επιλογών, δε δημιουργούσαν δυσκολίες.
Το Λογοτενχνικό κείμενο (3) ήταν απόσπασμα από έργο του γνωστού Λογοτέχνη Θ. Βαλτινού και το Θέμα Γ που ζητούσε τη συμβολική σημασία ενός οικογενειακού κειμηλίου συνδεόταν άρρηκτα με τα δυο πρώτα κείμενα (εύστοχη επιλογή) Όσον αφορά το Θέμα Δ ζητήθηκε άρθρο για τη σημασία της ιστορικής γνώσης αφενός και τους βιωματικούς τρόπους ώστε να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν αφετέρου!!
Υ.Γ. Τα θέματα ήταν προσεγμένα και η διατύπωσή τους σαφής. Εύστοχη η επιλογή κειμένων.
Σαββίδης Λάζαρος
Φιλόλογος – φροντιστής
Διευθυντής Σπουδών
Pingback: Φροντιστήριο Μ.Ε. «Θεωρητικό»: Σχολιασμός των θεμάτων στη νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία ΓΕΛ - Μακεδονία