Γενικό Φροντιστήριο Θεωρητικό: Αξιολόγηση των θεμάτων στα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού
Τα σημερινά θέματα στα Αρχαία Προσανατολισμού κρίνονται βατά, πολύ πιο προσπελάσιμα από ανάλογα θέματα Πανελλαδικών παρελθόντων ετών. Ένας μεθοδικά προετοιμασμένος μαθητής δε θα έπρεπε να συναντήσει ιδιαίτερες δυσκολίες.
Όσον αφορά το γνωστό, η παρατηρήσεις στην ομάδα Α (Α1α και Α1β) ήταν εύκολες και δομικά αναμενόμενες. Η ερμηνευτική (Ομάδα Β1) πολυαναμενόμενη και δουλεμένη σχετικά με τον ορισμό και το σκοπό της αρχαιοελληνικής “πόλεως”. Στο Παράλληλο ,επελέγη ένα κείμενο από τον “Ανώνυμο Ιαμβλίχου¨ και οι συσχετισμοί με το απόσπασμα Β του διδαγμένου ιδιαίτερα εμφανείς. Ενδιαφέρουσα και δουλεμένη κατά κόρον στην τάξη η Β3, με τις λέξεις των οποίων η ετυμολογική συγγένεια με έξεις του κειμένου ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Τέλος,, η Β4 που αφορούσε την εισαγωγή ήταν απή και διαχειρίσιμη.
Όσον αφορά το Άγνωστο, ζητήθηκε ένα κείμενο του Πλάτωνα από το λόγο του “Θεάγης“. Η μετάφραση έχρηζε προσοχής καθώς απαιτούσε μια πιο ελεύθερη προσέγγιση. Η ερώτηση κατανόησης (Γ2) δόθηκε με τρόπο που διευκόλυνε τους μαθητές στην απάντησή τους ενώ οι παρατηρήσεις σε Γραμματική και Συντακτικό μπορούσαν να απαντηθούν και αό κάποιον μαθητή Β λυκείου.
Σαββίδης Κ Λάζαρος
Φιλόλογος-Φροντιστής
Διευθυντής Σπουδών του Γενικού Φροντιστηρίου “ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ”