Εκπαιδευτικές επισκέψεις του 1ου Γενικού Λυκείου Φλώρινας
Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 η Α΄ Τάξη του 1ου Γενικού Λυκείου Φλώρινας πραγματοποίησε με τους συνοδούς καθηγητές της εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους της Βιβλιοθήκης και ενημερώθηκαν για το εύρος και την αξία της συλλογής της (πάνω από 100.000 τόμοι βιβλίων), για το πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, καθώς και για το αρχειακό υλικό και τα ιστορικά τεκμήρια που αφορούν την περιοχή και την ευρύτερη περιφέρεια και προσφέρονται ως δημιουργικά πεδία έρευνας για τους θεράποντες της ιστορικής επιστήμης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Βιβλιοθήκη βραβεύτηκε με το Βραβείο “Access to Learning Award – ATLA” από το Ίδρυμα Bill and Melinda Gates για την υποστήριξη εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων της περιοχής μέσα και από τη δημιουργική χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας. Η Βιβλιοθήκη, που έχει χιλιάδες μέλη, αποτελεί σημείο αναφοράς για την πολιτισμική ζωή της Βέροιας, είναι το καύχημα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής και πραγματώνει, με την ομόθυμη υποστήριξη των πολιτών και με ουσιαστικό τρόπο, το κοινό desideratum για την περιφρούρηση και προαγωγή της αξίας της φιλαναγνωσίας και της γνώσης.
Στη συνέχεια, μαθητές και συνοδοί καθηγητές ξεναγήθηκαν στους Βασιλικούς Τάφους και τους Θησαυρούς της Βεργίνας και από εκεί μετέβησαν στο Κεντρικό Μουσειακό Κτήριο του Πολυκεντρικού Μουσείου των Αιγών, όπου θαύμασαν τα λαμπρά εκθέματα και με τη βοήθεια των ξεναγών ταξίδεψαν στην ανασύνθεση της Ιστορίας των Αιγών, της Βασιλικής Μητρόπολης των Μακεδόνων. Η ξενάγηση ήταν μια δημιουργική συνομιλία με την Ιστορία της Αρχαίας Μακεδονίας, με τους μαθητές να δείχνουν συγκινητικό ενδιαφέρον για τα εκθέματα, να αλληλεπιδρούν με τη γνώση που εισέπρατταν για την ιστορία του Φιλίππου του Β΄ και του Μεγάλου Αλεξάνδρου και να σχηματίζουν, με αφετηρία και ερέθισμα τα εκτιθέμενα ευρήματα, μια ικανή εικόνα για την κοινωνία της εποχής, την οικονομία, τα ταφικά έθιμα, τις διάφορες πτυχές της κοινωνικής καθημερινότητας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα νέο πολύμορφο και διαρκώς εξελισσόμενο Μουσείο, που αξιοποιεί τη βοήθεια της τεχνολογίας, της εικονικής πραγματικότητας και του διαδικτύου, συνιστώντας μια πρόταση διαλεκτικής συνύπαρξης, όπως τονίστηκε στην ξενάγηση, της «παράδοσης» με τη «νεωτερικότητα».
Ο Διευθυντής
Στυλιανός Καρακατσάνης, ΠΕ04.05
Ο συντονιστής των εκπαιδευτικών δράσεων
Θεοδόσιος Ν. Νικολαΐδης, ΠΕ02
ΜΑ Κλασικής Φιλολογίας Α.Π.Θ., PhD Νεοελληνικής Φιλολογίας Α.Π.Θ