Η Πέτη Πέρκα στο Attica: «Ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξή του, ψευδόμενος και υποκρινόμενος, επιβεβαιώνει την ενορχήστρωση της συγκάλυψης»
‘Απαντήσεις’ σε ό,τι αφορά τη χθεσινή συνέντευξη του Πρωθυπουργού για το έγκλημα των Τεμπών έδωσε η Βουλεύτρια Φλώρινας και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς. Σχολίασε αρχικά την αποστροφή του Κ. Μητσοτάκη ότι η Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη «δεν ήταν η καλύτερη στιγμή της Βουλής».
«Τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής από πλευράς αντιπολίτευσης υποστήκαμε επί 3 μήνες, 10 ώρες τη μέρα, τρομερό bullying από τους συναδέλφους της συμπολίτευσης και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής. Οι κυβερνητικοί Βουλευτές δεν δέχτηκαν να έρθουν για κατάθεση κρίσιμοι μάρτυρες:
- Οι εμπειρογνώμονες των οικογενειών – γι’ αυτό στην Εξεταστική Επιτροπή δεν ασχοληθήκαμε ουσιαστικά με την πυρκαγιά, αφού δεν είχαμε κανένα στοιχείο.
- Ο κ. Τριαντόπουλος, ο οποίος θα μπορούσε να μας απαντήσει αν ήταν εκείνος που έδωσε την εντολή για το μπάζωμα του χώρου – ο κ. Αγοραστός ήρθε στην Επιτροπή και χρησιμοποίησε το δικαίωμά του να μην μιλήσει λόγω του ότι βρισκόταν σε προδικαστική διαδικασία.
- Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδης, ο οποίος σε σχετικό ‘εμπιστευτικό’ έγγραφο προειδοποιούσε για την επικίνδυνη κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
- Ο πρώην Πρόεδρος των Μηχανοδηγών, Κ. Γενιδούνιας, που ήταν ο πρώτος που κάλεσε ο ανακριτής και ο οποίος τα τελευταία χρόνια προειδοποιούσε με εξώδικα για τη διάλυση του σιδηροδρόμου.
- Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλος, που στην επιστολή παραίτησής του το 2020 είχε καταγγείλει την κατάσταση του σιδηροδρόμου.
- Ο πρώην Πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, Χ. Κατσιούλης, ο οποίος στην επιστολή παραίτησής του είχε καταγγείλει πολλαπλά σημεία μη τήρησης της σύμβασης 717, επισημαίνοντας τους κινδύνους.
Άραγε ο κ. Μητσοτάκης δεν γνωρίζει όλα τα παραπάνω και χαρακτηρίζει την Εξεταστική Επιτροπή απλά μια ‘κακή στιγμή’;», είπε χαρακτηριστικά.
Υπενθύμισε επίσης το μοντάζ των συνομιλιών του σταθμάρχη, το σβήσιμο του οπτικοακουστικού υλικού από τον ΟΣΕ, και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν εξαρχής οι εμπειρογνώμονες των οικογενειών για να συλλέξουν στοιχεία, ειδικά μετά το μπάζωμα του τόπου του εγκλήματος. Παρ’ όλα αυτά, βρέθηκαν στην περιοχή Κουλούρι ιστοί από τα θύματα, όπως επίσης και ίχνη από ξυλόλιο στο σημείο της σύγκρουσης των τρένων.
«Ο Πρωθυπουργός λέει να αφήσουμε τη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της. Ναι, αλλά με τι στοιχεία; Γι’ αυτό θεωρούμε ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι ‘ενορχηστρωτής’ της συγκάλυψης, ο οποίος άλλωστε από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας συγκέντρωσε όλες τις εξουσίες στο Μαξίμου: την ΕΥΠ, το ΑΠΕ-ΜΠΕ κτλ, έλεγχε επιπλέον τους Υπουργούς, ενώ δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στο σκάνδαλο των υποκλοπών».
«Η συνθήκη σήμερα είναι η εξής – γι’ αυτό και ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξη δεν είχε το γνωστό αλαζονικό του ύφος. Από τη μία έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες κόσμο στο δρόμο που είναι εξοργισμένοι με όλη αυτή την προσπάθεια συγκάλυψης. Και από την άλλη περιμένουμε μέχρι τέλος Φλεβάρη το Πόρισμα του ΕΜΠ και του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.
Ειδικά για το δεύτερο, ως Νέα Αριστερά έχουμε καταθέσει πολλές ερωτήσεις, αφού δυο χρόνια σχεδόν μετά το δυστύχημα, το Πόρισμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Μάλιστα η ΕΕ έχει εκφράσει εξαρχής την ανησυχία της γι’ αυτή την καθυστέρηση. Μαθαίνουμε όμως ότι στην εκπόνηση του Πορίσματος ενεπλάκησαν τελικά οι ευρωπαϊκοί θεσμοί και διαρρέεται πως θα επιβεβαιώνεται η ύπαρξη εύφλεκτου υλικού στο τρένο».
Σε ό,τι αφορά την αποστροφή του Πρωθυπουργού ότι αν αποδειχθεί ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε εύφλεκτο υλικό, η Hellenic Train «θα λογοδοτήσει», η Π. Πέρκα υπενθύμισε ότι μέχρι σήμερα η κυβέρνηση «χαϊδεύει» τη σιδηροδρομική εταιρία. «Η ΝΔ παραχώρησε την επιδότηση των άγονων γραμμών στη Hellenic Train για 15 χρόνια, πρωτοφανές διάστημα στην Ευρώπη για μη κρατική σιδηροδρομική εταιρία. Παράλληλα, την απάλλαξε από επενδύσεις 600 εκ. ευρώ, με αντάλλαγμα την απαλλαγή της υποχρέωσης του ελληνικού δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Και φυσικά, ο κ. Καραμανλής είχε φροντίσει να δώσει άλλη μια πενταετή εξαίρεση στην εταιρία από τις υποχρεώσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα δικαιώματα των επιβατών».
Η Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς αναφέρθηκε στην περιβόητη σύμβαση 717, η οποία, όπως απεδείχθη στην Εξεταστική Επιτροπή από σχετικά έγγραφα που κατέθεσε, είχε ολοκληρωθεί κατά 74% το 2019 και από τότε μέχρι το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα προχώρησε ελάχιστα. Ενώ ολοκλήρωσε την τοποθέτησή της, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Ανεξάρτητα όμως από την πορεία της σύμβασης για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, δεν είναι δυνατόν τη σημερινή εποχή να συγκρούονται μετωπικά τρένα που κινούνται σε διπλή γραμμή».
Όταν έγινε το δυστύχημα, είχαν εγκαταλειφθεί όλες οι δικλείδες ασφαλείας. Ο σταθμάρχης, με τη μετακίνηση του, που ήταν «προδήλως παράνομη», όπως κατέληξε η Επιτροπή Γεραπετρίτη. Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, η οποία είχε καεί το 2019 και δεν είχε αποκτασταθεί, παρά το αμελητέο κόστος. Μάλιστα, όσο λειτουργούσε, πάντα υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος θα μπορούσε να διορθώσει ενδεχόμενο σφάλμα του πρώτου. Το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, το οποίο θα επέτρεπε σε μηχανοδηγούς και σταθμάρχες να συνομιλούν μεταξύ τους και που είχε παραδοθεί ήδη από το 2018 και η ΕΡΓΟΣΕ καλούσε τη Hellenic Train να το χρησιμοποιήσει. Και τέλος, το δευταεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στην Καρόλου, το οποίο εγκαταλείφθηκε όταν μετακόμισε η Hellenic Train.
Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα η κατάσταση στο σιδηρόδρομο είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο, γι’ αυτό και έχουμε τόσο συχνά συμβάντα».
Δείτε εδώ το video: https://youtu.be/ubTVnU5xmUM