Σχολιασμός των σημερινών θεμάτων στο μάθημα Υγιεινής ΕΠΑΛ από το Γενικό Φροντιστήριο Θεωρητικό
Τα θέματα της σημερινής εξέτασης (10/6/25) στο μάθημα της Υγιεινής του Τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ, κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και αποτελούνταν από πολλές ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Οι ερωτήσεις ήταν σαφώς διατυπωμένες, παρουσιάζοντας κλιμακούμενη δυσκολία.
Το Θέμα Α, με την κλασική δομή των ερωτήσεων κλειστού τύπου, ήταν αρκετά απλό, με κάπως πιο απαιτητικό υποερώτημα, την άσκηση αντιστοίχισης, όπου χρειαζόταν πολύ καλή γνώση της θεωρίας.
Στο Θέμα Β, είχαμε ερωτήσεις θεωρητικού χαρακτήρα, που βασίζονταν αποκλειστικά στο σχολικό βιβλίο, και δεν θα πρέπει να δυσκόλεψαν τους προετοιμασμένους μαθητές.
Στο Θέμα Γ, τα υποερωτήματα Γ1 αλλά και Γ3 απαιτούσαν σωστή κρίση από τους μαθητές και προσοχή στην εκφώνηση, κυρίως στο Γ3.β, το οποίο θα μπορούσε πολύ εύκολα να μπερδέψει και να οδηγήσει σε λανθασμένη απάντηση.
Το Θέμα Δ, ήταν το πιο απαιτητικό θέμα της εξέτασης, καθώς το Θέμα Δ1 εμπεριείχε ερωτήματα που συνδύαζαν διαφορετικά σημεία της ύλης. Παράλληλα, το Θέμα Δ2 απαιτούσε οργανωμένη και κριτική σκέψη, και καλή κατανόηση για να απαντηθεί σωστά, ιδιαίτερα το υποερώτημα Δ2.α.
Συμπερασματικά, τα θέματα, ήταν λίγο πιο απαιτητικά από τις προηγούμενες χρονιές και απευθύνονταν σε μαθητές με συστηματική προετοιμασία κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Απαιτούσαν όχι μόνο απομνημόνευση του σχολικού βιβλίου, αλλά και ικανότητα συνδυαστικής και κριτικής σκέψης.
Τόνα Δάφνη
Χημικός