Περισσότεροι από 140 Φοιτητικοί Σύλλογοι απορρίπτουν το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις διαγραφές και τα μέτρα έντασης της καταστολής – Υπογράφουν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Νηπιαγωγών και Δημοτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει σε όλη την χώρα το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που επιλέγει να φέρει μέσα στο κατακαλόκαιρο. Όλη την χρονιά έχουμε απορρίψει κατηγορηματικά τα σχέδια της κυβέρνησης.
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της χώρας έχουμε ξεκαθαρίσει έχουμε ανάγκη είναι ένα σύγχρονο, αποκλειστικά δημόσιο και πραγματικά δωρεάνΠανεπιστήμιο, πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα. Για ένα πανεπιστήμιο ανοιχτό, της μάθησης, της επιστήμης, της έρευνας προς όφελος της κοινωνίας, της ουσιαστικής ακαδημαϊκής ελευθερίας, της συζήτησης και του προβληματισμού και όχι καταστολής και αυταρχισμού.
Για αυτό απαιτούμε στήριξη για όλους τους φοιτητές – όχι καταστολή και διαγραφές!
Παραθέτουμε τα κοινά ψηφίσματα των Φοιτητικών Συλλόγων
Κοινό ψήφισμα φοιτητικών συλλόγων απόρριψης των διαγραφών
Η κυβέρνηση μέσα στο κατακαλόκαιρο επιδιώκει να προωθήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της. Δεν θα επιτρέψουμε να διαγραφούν τα όνειρα και οι κόποι των φοιτητών που παλεύουν για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους!
Αντί η κυβέρνηση να πάρει μέτρα στήριξης για εμάς και τις σπουδές μας, για την τεράστια υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων το ανυπέρβλητο εμπόδιο του κόστους της φοιτητικής στέγης, φέρνει το άδικο και ταξικό μέτρο των διαγραφών και νέα μέτρα καταστολής.
Είναι πρόκληση ο πρωθυπουργός να μας κουνάει το δάκτυλο με θράσος λέγοντας πως είναι δική μας η ευθύνη για την καθυστέρηση των σπουδών μας αφού «το κράτος παρέχει δωρεάν δημόσια παιδεία»!
Πρόκειται για το «πιο σύντομο ανέκδοτο» αφού με την πολιτική του οι σπουδές μας έχουν γεμίσει εμπόδια. Οι φοιτητές φορτωνόμαστε το τεράστιο κόστος σπουδών και αναγκαζόμαστε σχεδόν 1 στους 2 να εργαζόμαστε παράλληλα με τις σπουδές μας, να μην μπορούμε να παρακολουθήσουμε μαθήματα που προσφέρονται τις ώρες εργασίας μας ενώ όσοι δουλεύουμε σεζόν χάνουμε 2 ολόκληρες εξεταστικές! Τα ιδρύματα μας δεν έχουν καθηγητές για να στηρίζουν τους φοιτητές, δεν προσφέρονται όλα τα μαθήματα ή εργαστήρια από το πρόγραμμα σπουδών.Είναι προκλητικό αυτοί που έζησαν και σπούδασαν με όλες τις ανέσεις, με γεμάτες τσέπες για ταξίδια από το Χάρβαρντ μέχρι το Λονδίνο, να εγκαλούν χιλιάδες νέους και τις οικογένειες τους που ανεβαίνουν ένα καθημερινό Γολγοθά για να τα βγάλουν πέρα ότι «τεμπελιάζουν».
Η κυβέρνηση υπό την πίεση των συντονισμένων αντιδράσεων πάνω από 120 φοιτητικών συλλόγων, τώρα παρουσιάζεται ευαίσθητη και προσπαθεί να «χρυσώσει το χάπι» παρουσιάζοντας ότι «μας κάνει χάρη» δίνοντας μια «τελευταία ευκαιρία» για ορισμένες κατηγορίες φοιτητών, όμως δεν αρκεί…
– Γιατί με την προϋπόθεση του να έχει περάσει ένας φοιτητής το 75% των πιστωτικών μονάδων (και όχι γενικά των μαθημάτων του) αποκλείει δεκάδες χιλιάδες ενεργούς φοιτητές αφού από την μία παραβλέπει τα αντικειμενικά εμπόδια πολλών φοιτητών που παλεύουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, από την άλλη εμπόδια που θέτουν τα προβλήματα των πανεπιστημίων όπως ότι σε πολλές σχολές τα υποχρεωτικά μαθήματα, τα εργαστήρια, η πρακτική άσκηση και η πτυχιακή εργασία που καθυστερούν λόγω ελλείψεων καθηγητών καλύπτουν ένα σημαντικό τμήμα πιστωτικών μονάδων.
– Γιατί δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα αφού δεν αφορά κριτήρια που θα ισχύουν για κάθε φοιτητή που συμπληρώνει το ν+2 αλλά ισχύει μόνο για φέτος.
– Γιατί η παράταση για 2 εξάμηνα των σπουδών για αυτούς τους φοιτητές δεν αντιμετωπίζει τους βασικούς λόγους για τους οποίους έχουν καθυστερήσει τις σπουδές τους (πχ αυτά τα δύο εξάμηνα δεν θα υπάρχουν μέτρα προσαρμογής μαθημάτων για τους εργαζόμενους φοιτητές, ούτε θα εξασφαλιστεί η αντίστοιχή στήριξή τους στην πρακτική άσκηση)
Πέρα όμως από προκλητικός και «εκτός τόπου και χρόνου» ο πρωθυπουργός ακόμα μια φορά επιστράτευσε τα ψέματα για να υπερασπιστεί το άδικο μέτρο των διαγραφών.
Γιατί είναι ψέμα ότι η κυβέρνηση θέλει να «βάλει τάξη» και να κάνει μια «εκκαθάριση» των καταλόγων των ΑΕΙ από φοιτητές που εισήχθησαν περασμένες δεκαετίες. Αν ήθελε αυτό θα αρκούσε μια οδηγία, αντίθετα επιβάλει τη θηλιά του «ανώτατου ορίου φοίτησης». Οι διαγραφές απειλούν ενεργούς φοιτητές που παλεύουν να πάρουν το πτυχίο τους σε αντίξοες συνθήκες, όπως για παράδειγμα φοιτητές που εισήχθησαν στα πανεπιστήμια ακόμα και το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 ή και μετά μέσα στην δύσκολη περίοδο της Πανδημίας και είναι 23 και 24 χρονιών! Είναι εξάλλου ενδεικτικό ότι περισσότεροι από το 50% των αποφοίτων του 2023 δεν θα είχαν προλάβει να πάρουν πτυχίο αν είχε εφαρμοστεί ο νόμος που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση.
Γιατί είναι ψέμα ότι η κυβέρνηση θέλει να αντιμετωπιστεί τη καθυστέρηση στην αποφοίτηση των φοιτητών και να καλλιεργήσει τη συνέπεια. Αν ήθελε αυτό θα έπαιρνε μέτρα στήριξης που απαιτούν οι φοιτητικοί σύλλογοι γιατί για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των σπουδών δεν φταίει η «τεμπελιά» των φοιτητών αλλά η κυβερνητική πολιτική που καθημερινά δημιουργεί νέα εμπόδια. Αυτό επιβεβαιώνουν και έρευνες που αποτυπώνουν ότι οι κοινωνικές – οικονομικές δυσκολίες έχουν κεντρικό ρόλο στην δυσκολία αποφοίτησης, ότι οι παράγοντες καθυστέρησης στην ολοκλήρωση των σπουδών εκφράζονται από τα πρώτα έτη σπουδών επιβεβαιώνοντας την έλλειψη ουσιαστικής μέριμνας και στήριξής με ευθύνη των ιδρυμάτων. Αντίθετα ο «φόβος της διαγραφής» έχει αποδειχθεί ότι προσθέτει έξτρα άγχος και εμπόδια και αποτελεί παράγοντα παραίτησης από την προσπάθεια ολοκλήρωσής των σπουδών.
Η πραγματικότητα είναι πως το μέτρο των διαγραφών επιβάλλεται για τα «οφέλη ως προς… τους δείκτες αξιολόγησης» όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. Επιβεβαιώνεται ότι στο επίκεντρο της πολιτικής τους δεν είναι οι φοιτητές, οι ανάγκες τους, η αντιμετώπιση των προβλημάτων των ΑΕΙ και η ανάπτυξη της επιστημονικής γνώσης αλλά η εξασφάλιση ζεστού χρήματος για τα επιχειρηματικά πρότζεκτ και όχι φυσικά για τους φοιτητές . Αυτά είναι που αναζητούν οι αξιολογήσεις της ΕΕ.
Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει ο αγώνας:
– Για να μην διαγραφεί κανένας φοιτητής ή φοιτήτρια που προσπαθεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του!
– Για να παρθούν μέτρα ανακούφισης από την ακρίβεια που εκτοξεύει το κόστος σπουδών και ζωής.
– Για να εξασφαλιστούν μέτρα πολύμορφης στήριξης όλων των φοιτητών ιδιαίτερα των πρωτοετών.
– Για να παρθούν ειδικά μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών (εργαστήρια σε κατάλληλο ωράριο, ενισχυτική διδασκαλία στο πλαίσιο του πανεπιστήμιου, εξασφάλιση φοιτητικών αδειών).
– Για να καταργηθεί ο νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοίδη
Κοινό ψήφισμα φοιτητικών συλλόγων ενάντια στα νέα μέτρα καταστολής στα πανεπιστήμια
Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση στην σύσκεψη με τους Πρυτάνεις, δήθεν για την «ασφάλεια των πανεπιστημίων», απορρίπτονται από τους φοιτητές και την πλειοψηφία της πανεπιστημιακής κοινότητας. Το σχέδιο αποπροσανατολισμού και έντασης της καταστολής δεν θα περάσει!
Ό,τι και να κάνει η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύψει τα πραγματικά προβλήματα των Πανεπιστημίων που δημιουργεί η πολιτική της. Παρουσιάζει μια «εικονική πραγματικότητα» όταν μιλά για «βία και ανομία» στα Πανεπιστήμια αφού σύμφωνα με έρευνες μόλις το 0,05% των αξιόποινων πράξεων που διαπράττονται σε δημόσιους χώρους είναι σε πανεπιστήμια. Όσοι έχουν στοιχειώδη επαφή με τα πανεπιστήμια δεν χρειάζονται έρευνες για να καταλάβουν ότι τα όσα παρουσιάζει η κυβέρνηση δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και τις ανησυχίες των φοιτητών.
Αντίθετα την πραγματική «βία και ανομία» την δημιουργεί η κυβέρνηση με την πολιτική της.
- Γιατί πραγματική «βία» είναι το να στερείται το δικαίωμά στις σπουδές από χιλιάδες φοιτητές, αφού το κόστος σπουδών όλο και αυξάνεται, τα ενοίκια έχουν φτάσει στο θεό και οι φοιτητικές εστίες καλύπτουν μόλις το 6% με αποτέλεσμα 1 στους 2 φοιτητές να αναγκάζεται να εργάζεται παράλληλα με τις σπουδές του για να τα βγάλει πέρα.
- Γιατί πραγματική «ανασφάλεια» μας γεμίζει η πολιτική της, που μας αφήνει να σπουδάζουμε εκτεθειμένοι σε επικίνδυνες και απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις, σε πανεπιστημιουπόλεις και φοιτητικές εστίες χωρίς μέτρα αντισεισμικής και αντιπυρικής προστασίας. Να μεταφερόμαστε καθημερινά με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επικίνδυνα σαπάκια. Να σπουδάζουμε χωρίς κανένα μέτρο στήριξης με όλο και μεγαλύτερα εμπόδια στις σπουδές μας και τώρα να μας φορτώνουν το άγχος της διαγραφής των κόπων και των θυσιών μας.
- Γιατί πραγματική «διατάραξη της ακαδημαϊκής ομαλότητας» έχει επιφέρει η τεράστια υποχρηματοδότηση που ξεπερνά το -50% τα τελευταία 15 χρόνια έχοντας οδηγήσει τα ιδρύματα σε «οριακή κατάσταση λειτουργίας» όπως δηλώνουν οι ίδιοι οι πρυτάνεις. Αλήθεια, τι έχει να πει η κυβέρνηση για το γεγονός ότι η αναλογία καθηγητών (μελών ΔΕΠ) ανά φοιτητή έχει φτάσει στο 1/47 ενώ ολόκληρα Τμήματα λειτουργούν με μονοψήφιο αριθμό μελών ΔΕΠ; Για το ότι σε κάθε νέο εξάμηνο δεν μπορούμε να δηλώσουμε απαραίτητα εργαστήρια ή σεμινάρια αφού δεν προσφέρονται λόγω έλλειψης καθηγητών; Για τη νέα υποβάθμιση των πτυχίων μας από τη λειτουργία ιδιωτικών κολεγίων με την ταμπέλα Πανεπιστημίου;
- Γιατί πραγματική «ανομία» είναι το ξεσάλωμα των μεγαλοεπιχειρηματιών μέσα και έξω από τις σχολές -όπως και στα γήπεδα-, τα φαινόμενα διαπλοκής και διαφθοράς, οι διοικήσεις σε ρόλο manager που κοντράρονται στις διαμάχες διασφάλισης κονδυλίων στο πανεπιστήμιο-επιχείρηση που έχει διαμορφώσει η διαχρονική πολιτική της ΕΕ που εφαρμόζετε. Αλλά και η ντροπιαστική, εξοργιστική συνεργασία των ελληνικών πανεπιστημίων με οπλοβιομηχανίες, η συμμετοχή τους στα δολοφονικά σχέδια του ΝΑΤΟ και του κράτους δολοφόνου του Ισραήλ που διεξάγει μια σύγχρονη γενοκτονία στην Παλαιστίνη!
Η κυβέρνηση αξιοποιεί μεμονωμένα, απαράδεκτα περιστατικά που δεν έχουν καμία σχέση με τους φοιτητές -και έχουν καταδικαστεί και απομονωθεί στις σχολές- για να επιτεθεί στους αγώνες και τις διεκδικήσεις μας. Τα μέτρα που ανακοίνωσε, στρέφονται απέναντι σε όλους τους φοιτητές και φοιτήτριες που θέλουν ένα σύγχρονο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο, σε όσους δεν παραιτούνται από τα δικαιώματά τους. Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση θέλει να διαμορφώσει κλίμααυταρχισμού και να περιορίσει την αγωνιστική διεκδίκηση μέσα στις σχολές, ώστε να υλοποιεί ανενόχλητη την αντιεκπαιδευτική πολιτική που υπονομεύει τις σπουδές και την αξία των πτυχίων μας.
Η «δέσμη από 11 παρεμβάσεις» περιλαμβάνει αδιανόητα, επικίνδυναμέτρα και συνοδεύτηκε μαζί με εκβιασμούς και απειλές προς τις διοικήσεις για να επιβληθεί η εφαρμογή τους! Πιο συγκεκριμένα η κυβέρνηση:
- Σχεδιάζει «ειδικό ποινικό πλαίσιο» και «αυτοδιοίκητες κυρώσεις» που φτάνουν μέχρι την επιβολή αναστολής σπουδών για 24 μήνες (!), παρακάμπτοντας ακόμα και το τεκμήριο της αθωότητας, δηλαδή ότι οποιοσδήποτε θεωρείται αθώος μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο. Έτσι στερεί το δικαίωμα στη μόρφωση σε φοιτητές -ποινή που δεν επιβάλλεται ούτε στους βαρυποινίτες- και διαμορφώνει το έδαφος για να στηθεί«μηχανισμός διώξεων» με βάση σκοπιμότητες αφού με μια απλή δίωξη κανείς θα απειλείται με το να χάσει τις σπουδές του.
- Συγκροτεί «πειθαρχικά συμβούλια» έχοντας ως βάση «όσα ήδη ισχύουν». Δηλαδή αξιοποιεί έννοιες – λάστιχο (όπως η «παρεμπόδιση εκπαιδευτικής διαδικασίας/ ακαδημαϊκής λειτουργίας») για να τσουβαλιάζει τους αγώνες μας με άλλες απαράδεκτες ενέργειες. Έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν ότι τα πειθαρχικά συμβούλια ενεργοποιούνται για να στραφούν ενάντια σε όποιον αγωνίζεται. Είναι ενδεικτικό, ότι η μοναδική περίπτωση που εφαρμόστηκαν ήταν απέναντι σε φοιτητές που υλοποίησαν συλλογικές αποφάσεις Φοιτητικών Συλλόγων συμμετέχοντας σε κινητοποιήσεις για το έγκλημα στα Τέμπη και ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
- Προτάσσει την διαμόρφωση «σχεδίων ασφαλείας», που στην πραγματικότητα είναι «σχέδια καταστολής» αφούπεριλαμβάνουν αντιδραστικά και επικίνδυνα μέτρα. Γιατί είναι επικίνδυνη η τοποθέτηση τουρνικέ (όπως στο μετρό) σε κτήρια πανεπιστημίων που εισέρχονται χιλιάδες φοιτητές καθημερινά και δεν υπάρχουν ούτε καν έξοδοι κινδύνου ή είναι ανέφικτο να τοποθετηθούν τέτοια συστήματα σε μεγάλες πανεπιστημιουπόλεις μέσα στον αστικό ιστό που δεν έχουν καν περίφραξη. Μάλιστα ετοιμάζονται να δώσουν εκατομμύρια ευρώ για την τοποθέτηση καμερώνσε χώρους που σπουδάζουμε (αμφιθέατρα και διαδρόμους) προκαλώντας σοβαρά ερωτήματα για την χρήση προσωπικών δεδομένων, ενώ την ίδια στιγμή δεν δίνουν δεκάρα για τις πραγματικές ανάγκες των ΑΕΙ, τα πραγματικά μέτρα ασφάλειας που προκύπτουν για τις υποδομές κτλ.
Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την διαχρονική πολιτικήόλων των κυβερνήσεων εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ για τα Πανεπιστήμια. Ειδικά αυτή την περίοδο, ο ιδιαίτερος ρόλος των ΑΕΙ στην πολεμική οικονομία με την ανάπτυξη της έρευνας και αξιοποίηση της τεχνολογίας αιχμής για πολεμικούς σκοπούς, επιβάλει το να «μην κουνιέται φύλλο», την καταστολή οποιασδήποτε φωνής αντίστασης όπως βλέπουμε σε Πανεπιστήμια στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο. Αντίστοιχα η εμβάθυνση της επιχειρηματικής λειτουργίας των Πανεπιστημίων επιδιώκει να τα μετατρέπει σε «εταιρικά άβατα» ώστε να προχωράνε χωρίς εμπόδια οι διάφορες επιχειρηματικές μπίζνες.
Είναι πλέον φανερό: Το σημερινό πανεπιστήμιο όσο πιο πολύ απομακρύνεται από τις ανάγκες μαςτόσο πιο ξένο, εχθρικό και αυταρχικό γίνεται απέναντι μας, τόσο δεν χωράει τη φωνή μας!
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της χώρας, παλεύουμε για ένα σύγχρονο, δηµόσιο και δωρεάν Πανεπιστήμιο που θα παρέχει πτυχία με αξία. Για ένα πανεπιστήμιο ανοιχτό, της μάθησης, της επιστήµης, της έρευνας προς όφελος της κοινωνίας, της ουσιαστικής ακαδημαϊκής ελευθερίας, της συζήτησης και του προβληματισμού και όχι καταστολής και αυταρχισμού.
Απαιτούμε:
- Να μην τολμήσει η κυβέρνηση της ΝΔ να καταθέσει το νόμο που σχεδιάζει με τα απαράδεκτα μέτρα καταστολής ενάντια στους φοιτητές και τους αγώνες μας.
- Να καταργηθεί ο αντιδραστικός νόμος 4957/22 που περιλαμβάνει και διατάξεις για πειθαρχικά φοιτητών.
- Να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση για τις ανάγκες των Πανεπιστημίων σε καθηγητές, εργαστήρια, υποδομές.
- Να παρθούν μέτρα στήριξης των φοιτητών και όχι διαγραφές.
- Να εξασφαλιστεί έγκαιρα σχέδιο στήριξης όλων των φοιτητών για το μεγάλο πρόβλημα της φοιτητικής στέγης, με εξασφάλιση δωρεάν δωματίων, γενναία αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος, ανέγερση νέων εστιών χωρίς ΣΔΙΤ και ενοίκια.
- Όχι στα νέα σχέδια υποβάθμισης των σπουδών και των πτυχίων μας, με την δημιουργία ιδιωτικών ΑΕΙ και προγραμμάτων σπουδών 3ετούς φοίτησης.
- Ο αυταρχισμός και η καταστολή δεν θα περάσουν!
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
- Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
- Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης