Παράπονα αναγνώστη για την κατάσταση των δρόμων και των πεζοδρομίων στην πόλη της Φλώρινας
Προ ολίγου καιρού, στον παρών φιλόξενο ενημερωτικό ιστότοπο “Νέα Φλώρινα”, αναρτήθηκε μια δημοσίευση του Δήμου Φλώρινας που είχε ως κύριο θέμα, την ανάδειξη ορισμένων έργων που πραγματοποιήθηκαν σε κάποια πεζοδρόμια και δρόμους της πόλης.
Ωστόσο όμως, όπως θα δείτε στις παρακάτω εικόνες, πεζοδρόμια και δρόμοι σε πολύ κεντρικά σημεία και με ιδιαιτέρα καθημερινά κίνηση, παραμένουν σε χάλια κατάσταση!
Πόσο δύσκολο είναι σε μια τόσο μικρή πόλη, να μεριμνήσει ο Δήμος για να επισκευαστούν τα αυτονόητα;
Ποιος ο λόγος να δυσκολευόμαστε να περπατήσουμε στα πεζοδρόμια, λόγω της κακής τους κατάστασης; Τις ημέρες των βροχοπτώσεων φοβόμαστε μην πατήσουμε κάποιο σπασμένο πλακάκι και γίνουμε χάλια με λάσπες, ενώ τις υπόλοιπες μην “εκτραπούμε” της πορείας μας (σκοντάψουμε), λόγω της ανωμαλίας του εδάφους με τις τρύπες, μικρό-καθιζήσεις και ανυψώσεις που φέρει. Να δυσκολευόμαστε εξ αυτών, να σύρουμε τα καρότσια μας, τις βαλίτσες μας κ.λπ.
Από την άλλη, στους γεμάτους τρύπες κατεστραμμένους δρόμους, να φοβόμαστε να κυκλοφορήσουμε με το όχημά μας, προς αποφυγήν ατυχημάτων και φθορών! Σε μερικά σημεία μάλιστα, οι λακκούβες είναι αρκετά επικίνδυνες για την πρόκληση σοβαρών, μάλιστα, ζημιών στο όχημα.
Έρχομαι λοιπόν ως ένας απλός δημότης της Φλώρινας, αλλά και ως αναγνώστης και ερωτώ. Ποιος ο λόγος ύπαρξης τέτοιων εικόνων, που υποβαθμίζουν την εικόνα της πόλεώς μας και την ποιότητα ζωής μας; Μια πόλη που φιλοξενεί φοιτητές, τουρίστες, μια πόλη της τέχνης, για πιο λόγο να βρίσκεται σε τέτοια κατάσταση; Τόσο δύσκολο είναι να επισκευαστούν όλα αυτά; Ποιο το όφελος τότε, απ’ το χρηματικό ποσό του κάθε δημότη της Φλώρινας;
Δείτε χαρακτηριστικές φωτογραφίες, παρακάτω.
Αναγνώστης+
Καλά τα λες εσύ φίλε,αλλά για μένα χάνεις το σάλιο σου…θα απαντήσω εγώ σε αυτό που ρωτάς. Δεν τα φτιάχνουν γιατί πρώτα από όλα δεν τους νοιάζει. Όσοι βγαίνουν στην καρέκλα του δημάρχου και της δημοτικής αρχής γενικότερα βγαίνουν για τα μάτια του κόσμου και τα φράγκα! Και δεν τους νοιάζουν αυτές οι εικόνες γιατί έχουν τον τρόπο να βγούν ξανά στις εκλογές οι ίδιοι και οι ίδιοι με τα γνωστά ρουσφέτια στον κάθε Φλωρινιώτη κορόϊδο. Οπότε μην ανησυχείς την έχουν βρει την λύση για όλα οι αιώνιοι χαμένοι είμαστε εμείς και εμείς..
Μάλιστα εδώ έχουν καταντήσει τα αυτονόητα που είναι οι μικροδουλειές με το κούρεμα χόρτων,περιποίηση άντε και κάνα μπάλωμα κλπ. να αποτελούν είδηση ότι και καλά κάτι έκαναν…θα τα πούμε στις εκλογές…η ξενέρα πάει σύννεφο…
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ! Τριτοκοσμική εικόνα !
1.Τα πεζοδρόμια των κοινόχρηστων χώρων κατασκευάζονται, ανακατασκευάζονται, επισκευάζονται και συντηρούνται με σκοπό να διασφαλίζεται η συνεχής, ασφαλής και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία των πεζών σε όλη την επιφάνεια τους και η χρήση τους από άτομα με ειδικές ανάγκες, εφόσον επιτρέπεται από τη μορφολογία του εδάφους.
2. Υπόχρεοι:
2.1. Υπόχρεοι για την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση ή επικάλυψη) είναι οι ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων μπροστά στα οποία βρίσκονται.
2.2. Σε περίπτωση καταστροφής, αχρήστευσης και εκσκαφής από το Δημόσιο ή τον οικείο οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης των πεζοδρομίων που υπάρχουν πριν από είκοσι τουλάχιστον χρόνια, στα πλαίσια γενικής ανακατασκευής ή αναδιαρρύθμισης των οδών και πλατειών ώστε να ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες του οικισμού, η δαπάνη αποκατάστασης, επισκευής ή ανακατασκευής των πεζοδρομίων βαρύνει τους παρόδιους ιδιοκτήτες.
2.3. Σε κάθε άλλη περίπτωση καταστροφής ή αχρήστευσης ή εκσκαφής των πεζοδρομίων από την εκτέλεση εργασιών, υπόχρεος για την αποκατάσταση, επισκευή ή ανακατασκευή τους είναι ο φορέας εκτέλεσης των εργασιών αυτών, εκτός αν εκτελούνται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση αυτού τούτου του παρόδιου ακινήτου, οπότε υπόχρεος είναι αποκλειστικά ο ιδιοκτήτης του.
2.4. Η κατασκευή, ανακατασκευή ή επισκευή των πεζοδρομίων, μπορεί να γίνεται από τον οικείο οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης σε βάρος και για λογαριασμό είτε των ιδιοκτητών των παρόδιων ακινήτων είτε φορέων εκτέλεσης έργων εφόσον αυτά δεν έχουν κατασκευασθεί ή επισκευασθεί ακόμα ή δεν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές που ισχύουν για την κατασκευή ή επισκευή τους.
3. Τρόπος κατασκευής: ….
4. Διαδικασίες – Αναλογισμός δαπανών
α. Για την κατασκευή ή ανακατασκευή καθώς και για την εκσκαφή των πεζοδρομίων απαιτείται άδεια του οικείου δήμου ή της κοινότητας, στην οποία αναφέρονται οι αντίστοιχες προδιαγραφές ή αν δεν υπάρχουν οι σχετικές οδηγίες,
β. Οι δαπάνες κατασκευής, ανακατασκευής, επισκευής ή συντήρησης των πεζοδρομίων που γίνονται από τον οικείο οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης ή το Δημόσιο, εισπράττονται από τους παρόδιους ιδιοκτήτες ή τους φορείς εκτέλεσης εργασιών, που είναι υπόχρεοι ανάλογα με την περίπτωση σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά για την είσπραξη των δημόσιων εσόδων,
γ. Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου η δαπάνη που αναλογεί σε κάθε παρόδιο ακίνητο υπολογίζεται από τον οικείο οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης ή το Δημόσιο με βάση το μήκος του προσώπου που έχει στη ρυμοτομική γραμμή και την τιμή του τρέχοντος μέτρου που έχει η σχετική δαπάνη.
δ. Τυχόν ενστάσεις κατά των καταλογιστικών πράξεων υποβάλλονται στην αρχή που τις εξέδωσε, μέσα σε προθεσμία 15 ημερών από την κοινοποίηση τους στους υπόχρεους ιδιοκτήτες. Για τις ενστάσεις αυτές αποφασίζει το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο ύστερα από εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας του οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης ή της τεχνικής υπηρεσίας δήμων και κοινοτήτων του νομού αν δεν υπάρχει τεχνική υπηρεσία
Άντε και να είναι έτσι για τα πεζοδρόμια…αναφορά για τους δρόμους όμως δεν βλέπω να γίνεται…
Μπράβο αναγνώστη, μπράβο νέα Φλώρινα για την ανάδειξη ενός τόσου σοβαρού ζητήματος!!!! Αυτά να τα βλέπουν οι αρμόδιοι! Ντρέπεται και η ντροπή με αυτές τις εικόνες βομβαρδισμένης πόλης!!
Αυτά όλα είναι επίσης αποτελέσματα από το πολύ αλάτι που πέφτει τον Χειμώνα ΑΣΚΟΠΑ!! Ουσιαστικά οι ίδιοι οι αρμόδιοι δυαλίουν τους δρόμους και τα πεζοδρόμια
Σας ευχαριστώ αρχικά όλους τους σχολιαστές, θα απαντήσω στον καθένα σας ξεχωριστά:
1) Απάντηση στον “Ανώνυμος”
Συμφωνώ με όλα αυτά, ως εκ τούτου όμως ποτέ δεν νιώθω να “χάνω το σάλιο μου”, όπως αναφέρεις. Αντιθέτως, αγαπώ πάρα πολύ την πόλη μου και μου αρέσει το να βγάζω στο φως της δημοσιότητας παρόμοια ζητήματα, προκειμένου να ευαισθητοποιήσω κατά κάποιον τρόπο, τους αρμόδιους να επιλυθούν του ζητήματος. Δεν αναζητώ καμιά δημοσιότητα του εαυτού μου, ούτε και χειροκροτήματα για αυτά που γράφω. Επιθυμώ να βλέπω πράξεις και όχι λόγια, απ’ αυτούς που απευθύνομαι!
Τέλος, την ίδια απορία έχω και εγώ ως περί της αναδείξεως των αυτονόητων στην δημοσιότητα, δεν βρίσκω κάποιον λόγο να γίνεται κάτι τέτοιο. Δημότες είμαστε, μάτια έχουμε και βλέπουμε.
2) Απάντηση στον “Πολίτης”
Άκρως σωστό το όλο αυτό με την τεράστια ποσότητα αλατιού που ρίπτεται τις μέρες παγετού, ξεπερνά κάθε όριο. Λογικές μετά, οι τεράστιες καταστροφές αλλά και φθορές στα κράσπεδα, πλακόστρωτα και στον τάπητα του δρόμου. Άλλωστε οι περισσότερες φθορές προξενόνται απ’ αυτό. Πρέπει επιτέλους να βρεθεί και με αυτό μια λύση!
3) Απάντηση στον κ. Γεράσιμο
Αδυνατώ να κατανοήσω αρκετά σημεία στο σχόλιό σας. Πώς γίνεται δημόσια πεζοδρόμια, να ανήκουν μερίδια από δαύτα στους ιδιοκτήτες ακινήτων; σε περιπτώσεις εισόδου σε κάποια οικοδομή εκεί το κατανοώ, ωστόσο όμως κεντρικά πεζοδρόμια λ.χ. αυτά που αποτύπωσα παραπάνω στις φωτογραφίες, δεν ανήκουν στο δημόσιο; στον δήμο;
Χαίρομαι που συμφωνείς,όσο για το άλλο εντάξει εγώ απλά σου είπα την γνώμη μου σχετικά με το πως έχουν τα πράγματα…
Ένα μπράβο στον φίλο που ανέβασε αυτές τις φωτογραφίες γιατί βλέπουμε την πραγματική Φλώρινα και όχι αυτή που θέλει να μας πλασάρει ο Δήμαρχος.
Ενώ έγιναν κάποιες ασφαλτοστρώσεις στους κεντρικούς δρόμους και βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση, τα στενά και οι μικροί δρόμοι είναι γεμάτοι τρύπες. Ο δήμος πρέπει να κάνει άμεσα κάτι για αυτό το θέμα.
Επίσης οι τρύπες που ανοίγουν για βλάβες της ΔΕΥΑΦ κτλ. πρέπει να κλείνουν άμεσα, προσωπικά έχω δει τρύπες σε γειτονιές που έχει ανοίξει η ΔΕΥΑΦ για βλάβη να μην τις έχουν κλείσει εδώ και 4-5 χρόνια γιατί κανένας δεν ενδιαφέρεται ενώ έχουν ενημερωθεί πολλές φορές από τους κατοίκους.
Ένα περιστατικό που συνέβη πριν 2 εβδομάδες, εργάτες έριχναν άσφαλτο με φτυάρι σε τρύπες του δρόμου μπροστά από την Αγ. Παρασκευή μέχρι το στρατόπεδο, δούλευαν με βροχή και δεν πατούσαν με κάποιο σοβαρό μηχάνημα την άσφαλτο με αποτέλεμα μετά από 3 ημέρες να έχει βγει όλη έξω και η τρύπα να ξαναεμφανίζεται.
Αυτές είναι οι εργασίες που κάνει ο Δήμος Φλώρινας.
Σας ευχαριστώ αγαπητέ Νίκο, αυτός άλλωστε (όπως αναφέρατε και εσείς), ήταν και ο σκοπός μου.
Ο Δήμος θα πρέπει άμεσα να κάνει έργα σε κάθε δρόμο αλλά και πεζοδρόμιο ξεχωριστά, διότι όλοι μας ως πολίτες τα έχουμε ανάγκη!
Σχετικά τώρα με την Δ.Ε.Υ.Α.Φ., είναι απαράδεκτο όλο αυτό να επεμβαίνει σε σημεία που διαθέτουν κάποια βλάβη, δίχως να ολοκληρώνει την δουλειά της στο τέλος, με την ασφαλτόστρωση της τομής. Με το αμμοχάλικο, δεν “μπαλώνεις” τρύπες! Αδυνατώ να κατανοήσω τον λόγο που γίνεται όλο αυτό, ωστόσο όμως χρυσοπληρώνουμε το νερό ως πόλη!
Τέλος, σχετικά με το περιστατικό αυτό, όντως είναι λυπηρό το να γίνονται πάντα μισές δουλειές…
Ελπίζω να αλλάξει κάτι, αν και δεν το βλέπω…
Είναι πάρα πολύ απλό… η κατασκευή του πεζοδρομίου όπου και αν είναι, είναι δαπάνη του “οικοπέδου”, οπότε ή το κάνεις μόνος σου σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Δήμου ή το κάνει ο Δήμος με δικά του συνεργεία ή εργολάβο και πληρώνεις. Εδώ πρέπει να ψάξουν να δούνε γιατί με χρήματα των δημοτών γίνονται επισκευές κλπ πεζοδρομίων χωρίς να χρεώνουν μετά τους οικοπεδούχους. Η εύκολη απάντηση είναι “καλά κάνουν και δεν τους χρεώνουν”, αλλά ο νομοθέτης είναι σοφός και όσοι μπορέσουν να καταλάβουν γιατί ο νόμος είναι όπως είναι θα διαπιστώσουν αμέσως πολλά!
Είναι αδιανόητο το να υπάρχει νόμος περί δαπάνης του εκάστοτε οικοπέδου για την κατασκευή πεζοδρομίου! Αρχικά, αν αναμένουμε τον κάθε οικοπεδούχο να επέμβει στην κατασκευή/ανακατασκευή του κάθε πεζοδρομίου, πολύ απλά δεν θα έχουμε πεζοδρόμια στο άμεσο μέλλον. Τα πεζοδρόμια κανονικά θα πρέπει να ανήκουν στον Δήμο, ο Δήμος να ‘ναι υπεύθυνος για τις όποιες απαιτούμενές τους ανάγκες, σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης. Από την στιγμή που τα χρησιμοποιούμε όλοι μας, η διάβαση σε αυτά είναι δημόσια και όχι ιδιωτική όπως επιθυμούν κάποιοι να λέγεται. Το ίδιο και η δαπάνη κατασκευής/ανακατασκευής τους.
Απορώ με αυτό το κράτος… ιδιωτικοποίηση παντού και το “μπαλάκι” των ευθυνών πάντα παρών σε κάθε ζήτημα…