ΑΕΠΠ-ΑΟΘ: προετοιμασία για τις πανελλήνιες από τη Β’ Λυκείου
Το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) και των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) του 5ου επιστημονικού πεδίου έχουν εξελιχθεί σε δυο από τα μαθήματα κλειδιά των τελευταίων ετών για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο Αλγόριθμος συνιστά την έναρξη της προετοιμασίας των μαθητών από την Άνοιξη της Β’ Λυκείου.
Η προετοιμασία από την B’ Λυκείου στο μάθημα Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, θα βοηθήσει αποτελεσματικά τους αρχάριους προγραμματιστές στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων (αναλυτική – συνθετική σκέψη, αφαιρετική ικανότητα, μοντελοποίηση λύσεων) που είναι και η ουσία της διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος. Οπωσδήποτε η κατανόηση και ανάπτυξη αλγορίθμων είναι διαδικασίες προοδευτικές και πραγματοποιούνται σε βάθος χρόνου και για το λόγο αυτό θεωρούμε σημαντική την έναρξη της προετοιμασίας των μαθητών για τις Πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα του ΑΕΠΠ από την Άνοιξη της Β’ Λυκείου, με 1,5 ώρα την εβδομάδα.
Οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας έχουν ως στόχο να εισάγουν τον μαθητή στις βασικές οικονομικές έννοιες. Απαραίτητα στοιχεία του μαθήματος είναι βασικές μαθηματικές γνώσεις καθώς και σχεδίαση και ανάλυση διαγραμμάτων και γραφημάτων. Ο εξεταζόμενος θα πρέπει να είναι σε θέση να εφαρμόζει την θεωρία πάνω στις ασκήσεις και τα προβλήματα καθώς και να μπορεί να εξάγει συμπεράσματα αλλά και να προτείνει λύσεις. Ο συνδυασμός των οικονομικών γνώσεων με την μαθηματική επιστήμη καθώς και ο συντελεστής βαρύτητας του μαθήματος μας οδηγούν να προτείνουμε την έναρξη της προετοιμασίας από την Β’ Λυκείου με 1,5 ώρα την εβδομάδα έτσι ώστε να υπάρξει καλύτερη αφομοίωση αλλά και προετοιμασία για την Γ’ λυκείου.
Τα πλεονεκτήματα της έγκαιρης έναρξης της προετοιμασίας των μαθητών συνοψίζονται στα εξής:
- Εξασφάλιση της απαραίτητης χρονικής περιόδου για την προοδευτική οικοδόμηση της γνώσης από τον μαθητή.
- Ολοκλήρωση της ύλης του μαθήματος μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων της Γ’ λυκείου.
- Επαρκής χρονική διάρκεια για επαναλήψεις και τελειοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που οικοδόμησε ο μαθητής.
- Απώλεια άγχους και πίεσης από τη μεριά του μαθητή, ώστε να μπορέσει απερίσπαστα να τελειοποιήσει τις γνώσεις αυτές.
Έναρξη-λήξη μαθημάτων: Αρχές Απριλίου – Τέλος Μαΐου
Περισσότερες πληροφορίες: www.algorithmos.org (Β’ Λυκείου)
ό