Όταν η Google αναδεικνύει την κατάντια μας…
Πέρασε άλλη μια χρονιά και η Google μας γνωστοποιεί τις ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις για το 2018 ή απλούστερα τι αναζήτησαν οι Έλληνες περισσότερο στην αναζήτηση της Google για το έτος 2018:
1 Power of love (reality σόου)
2 Eurovision
3 Mundial
4 Black Friday
5 Survivor 2 (reality σόου)
6 ΠΑΟΚ – ΑΕΚ
7 Game of Love (reality σόου)
8 Anne (τούρκικη σειρά)
9 Τατουάζ (ελληνική σειρά)
10 Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός
Βλέποντας τα παραπάνω αποτελέσματα μπορούμε μόνο να απογοητευτούμε. Οι Έλληνες ενώ φαινομενικά απαξιώνουν την τηλεόραση ως συσκευή, στην ουσία την παρακολουθούν μέσα από το διαδίκτυο. Ειδικότερα, στην πρώτη θέση βλέπουμε το reality σόου Power of love το οποίο ασχολείται με τηλε-ζευγαρώματα! Το Game of Love είναι ένα ακόμα παράδειγμα της κατάντιας της ελληνικής κοινωνίας. Οι Έλληνες αρέσκονται να βλέπουν Eurovision και Mundial στην τηλεόραση, αλλά όπως φαίνεται ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τους διαγωνισμούς και τους αναζητούν και στο διαδίκτυο. Στην τέταρτη θέση βλέπουμε το Black Friday. Ένα διαφημιστικό κόλπο των μεγάλων εταιριών να ξεπουλήσουν τα παρωχημένης τεχνολογίας προϊόντα που περίσσεψαν, δελεάζοντας το κοινό με προσφορές. Στην Ελλάδα οι μεγάλες εταιρίες σκέφτηκαν πιο πονηρά εμφανίζοντας μεγάλες εκπτώσεις σε τιμές που δεν αντιστοιχούσαν στην πραγματικότητα. Παρόλο που η κομπίνα έγινε γνωστή στο διαδίκτυο, οι Έλληνες δε φαίνεται να τους γύρισαν τη πλάτη. Survivor – ένα ακόμα σόου που απασχολεί την ελληνική κοινωνία. Anne και το Τατουάζ, δύο τηλεοπτικές σειρές που κατακτούν και το διαδίκτυο. Εντύπωση προκαλεί ότι μια τούρκικη σειρά έχει καταφέρει να ξεπεράσει όλες τις ελληνικές! Τέλος, ΠΑΟΚ – ΑΕΚ και Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός τα «αιώνια ντέρμπι» που δε θα μπορούσαν να λείπουν από τη λίστα. Ντέρμπι για τα οποία έχει μαλώσει πολύς κόσμος για τα ποιος επιχειρηματίας τελικά θα πάρει περισσότερα χρήματα.
Συμπεράσματα:
Ας ξεκινήσουμε από τα θετικά. Ευτυχώς φέτος δεν είδαμε στις λίστες με τις περισσότερες αναζητήσεις τα iPhone (10η θέση για το 2017 και 7η για το 2015) Τα πανάκριβα τηλέφωνα με τους ιδιοκτήτες που αρκετοί από αυτούς δεν έχουν λεφτά να πραγματοποιήσουν μια τηλεφωνική κλήση. Αλλά ούτε και κάτι ανάλογο όπως το Pokemon Go (2η θέση για το 2016) ή το τραγούδι Despacito (8η θέση για το 2017). Ήταν μόδα και ευτυχώς πέρασε.
Τα αρνητικά συμπεράσματα από την άλλη είναι πολλά. Το 2018 ήταν μια χρονιά που μας απασχόλησε και θα συνεχίζει να μας απασχολεί το ζήτημα της ονομασίας της γειτονικής μας χώρας. Κάτι τέτοιο όμως δεν αποτυπώθηκε και στις αναζητήσεις των Ελλήνων. Αντιστοίχως με τη δολοφονία Κατσίφα ήρθε ξανά στην επικαιρότητα το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Βόρεια Ήπειρος. Ούτε αυτό δε στάθηκε αφορμή να ασχοληθούμε με τα θέματα των Βορειοηπειρωτών. Σε αντίθεση με το 2016 που όπως φαίνεται μας απασχόλησε το Brexit (10η θέση το 2016)
Οι μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο μας δίνουν τη δυνατότητα να ενημερωθούμε για πολλά θέματα της επικαιρότητας από πολλές διαφορετικές πηγές και να αναζητήσουμε νέες γνώσεις που συνήθως παρέχονται δωρεάν. Παρόλα αυτά στην Ελλάδα έχουμε μετατρέψει τον υπολογιστή μας σε τηλεόραση που παίζει τις σειρές και τα reality σόου τις ώρες που επιθυμούμε. Ειδικά αν ο υπολογιστής αυτός είναι μικρού τύπου laptop, tablet ή Smartphone μας συνοδεύει ως παρέα και στο κρεβάτι. Είναι κοινό μυστικό ότι η βασική εκπαίδευση στην Ελλάδα βρίσκεται σε τραγικά χαμηλά επίπεδα με το σχολείο να αδυνατεί να μεταδώσει γνώσεις και αρκετούς ειδικά νέους να μην ξέρουν ούτε τα βασικά σε ζητήματα μαθηματικών, διατροφής, βιολογίας, γεωγραφίας, πολιτικής και άλλα.
Παρακάτω μερικά παραδείγματα κατάντιας:
https://www.youtube.com/watch?v=zfRRR9ppzjQ
https://www.youtube.com/watch?v=ImnBfFmUFkg
https://www.youtube.com/watch?v=9XK50GaB3pc
https://www.youtube.com/watch?v=zSwoDo_LXYo
https://www.youtube.com/watch?v=sHNaWbYHNI0
https://www.youtube.com/watch?v=n9syY7tevyE
Νικ Κ.
Κάποτε θέλησα να δω το κείμενο της “Ελένης” του Ευριπίδη. Με λέξη-κλειδί την “Ελένη” οι πρώτες ιστοσελίδες που μου πρότεινε ήταν της Μενεγάκη.