Αιτήματα κατάληψης μαθητών 2ου ΓΕΛ Φλώρινας
Με απόφαση της πλειοψηφίας των μαθητών του σχολείου μας, αυτό βρίσκεται υπό κατάληψη, ως ένδειξη διαμαρτυρίας διάφορων μέτρων που έχουν παρθεί από το υπουργείο παιδείας, σας στέλνω αντιπροσωπεύοντας τους συμμαθητές μου, τα αιτήματά μας. Για αρχή θα θέλαμε να ενημερώσουμε πως η κατάληψη αυτή δεν απευθύνεται στο πρόσωπο, μήτε της διεύθυνσης του σχολείου, μήτε των καθηγητών μας, οι οποίοι καταβάλλουν καθημερινά κάτω από αντίξοες συνθήκες τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας. Η πράξη αυτή είναι μία ένδειξη διαμαρτυρίας, μία μαθητική φωνή που υψώνεται απ’ όλους εμάς, με απώτερο στόχο την κατανόηση προπαντός, από το υπουργείο παιδείας και τα αρμόδια στελέχη του. Τα αιτήματα μας οφείλουν να εισακουστούν από όλους τους υπεύθυνους. Το δίκιο πρέπει να αποδοθεί σε όλους τους μαθητές που παλεύουν να φωνάξουν σε ένα «κουφό σύστημα παιδείας».
Αρχικά, εμάς τους μαθητές μας κατακλύζουν διαρκώς αρνητικά συναισθήματα διαρκώς ανασφάλειας και άγχους, διότι πρόκειται για την τρίτη στη σειρά σχολική χρονιά που πρέπει να αντιμετωπίσουμε μία διαχείριση της πανδημίας και ταυτόχρονα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που δε μας επιφυλάσσει καμία σιγουριά για το τι θα γίνει στο μέλλον. Εφόσον το ένα κύμα πανδημίας ακολουθείται από το επόμενο, το υπουργείο παιδείας οφείλει επιτέλους να αντιληφθεί ότι η καθαριότητα και η απολύμανση παραμένουν ισχυρά όπλα καταπολέμησης του ιού. Ωστόσο, τα σχολεία λειτουργούν για ακόμη μια φορά με τεράστια κενά σε προσωπικό καθαριότητας, προσλαμβάνοντας καθαρίστριες με ωριαίες (!) συμβάσεις εργασίας. Ένα ακόμη ζήτημα που μας απασχολεί, αφορά την ελάχιστη βάση εισαγωγής και την τράπεζα θεμάτων. Πάνω από 40.000 ήταν οι μαθητές που έδωσαν Πανελλαδικές εξετάσεις την χρονιά 2020-2021 και έμειναν εκτός πανεπιστημίων. Συνεπώς, είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής και άλλα μέτρα με που πρόκειται να υπάρξει εφαρμογή τους, όπως η τράπεζα θεμάτων, οι ελάχιστες επιλογές σχολών στο μηχανογραφικό, χτυπά βάναυσα το «δικαίωμα στην ελευθερία» όλων εμάς των μαθητών. Αξίζει φυσικά να σημειωθεί, ότι η κυβέρνηση μέσα σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν πήρε κανένα ουσιώδες μετρό για την καταπολέμηση διαφόρων σχολικών ζητημάτων, αλλά κατάφερε να περάσει τόσα ολόκληρα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια κάνοντας έτσι το σχολείο πραγματικά μια ανυπόφορη και κατεξοχήν ανιαρή υπόθεση, για τους μαθητές και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Πλέον, νιώθουμε πως βρισκόμαστε σε ένα άγνωστο περιβάλλον το οποίο μας καταστρέφει τα όνειρα. Το σχολείο ,όπως διαμορφώθηκε με το νόμο που πέρασε 28 Ιουλίου, είναι αναγκασμένο να βρίσκει χορηγούς και ενοικιαστές για χρηματοδότηση. Στην ουσία, θα λειτουργεί σαν μία επιχείρηση και οι γονείς θα λειτουργούν ως οι καταναλωτές αυτής της επιχείρησης. Όσον αφορά την τράπεζα θεμάτων, ενισχύεται ακόμη περισσότερο ο εξετασιοκεντρικός και γνωσιοκεντρικός χαρακτήρας του, με περισσότερες εξετάσεις, αλλά και λιγότερη μόρφωση. Ζητούμε λοιπόν την κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της τράπεζας θεμάτων, την επαναπροσαρμογή της διδακτέας και εξεταστέας ύλης αλλά και την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει το σχολείο και με ενισχυτική διδασκαλία για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη. Το αίσθημα του φόβου δεν πρέπει να μας κυριαρχεί, γι’ αυτό και είναι απαραίτητο,να μειωθεί ο αριθμός ατόμων ανά τάξη και αν βρεθεί έστω και ένα επιβεβαιωμένο κρούσμα σε κάποιο τμήμα τότε ολόκληρο το τμήμα να μπαίνει σε καραντίνα. Πρέπει να αναφέρουμε, ότι η κατάληψη μας έχει και ειδικό χαρακτήρα διότι μέσω αυτής προσπαθούμε να απευθυνθούμε στους αρμόδιους για να αντιμετωπίσουμε θέματα που αφορούν συγκεκριμένα το δικό μας σχολείο. Αυτά τα θέματα έχουνε να κάνουν με την έλλειψη ειδών προσωπικής καθαριότητας (χαρτιών υγείας, σαπουνιών κ.ο.κ), με την επαναφορά του κανονικού ωρολογιακού προγράμματος, δηλαδή απαιτούμε να κάνουμε διάλειμμα ανά ώρα και όχι ανά δίωρο, διότι χρειαζόμαστε λίγα λεπτά ξεκούρασης από τον φόρτο των μαθημάτων. Πολλούς από εμάς έχει απασχολήσει το ζήτημα της μάσκας. Ζητάμε από τους εκπαιδευτικούς να μας αφήνουν να κατεβάζουμε έστω και για λίγα δευτερόλεπτα τη μάσκα εάν νιώσουμε κάποια δυσφορία χωρίς να γίνεται ολόκληρο θέμα κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Συνοψίζοντας παραθέτουμε αναφορικά τα αιτήματα μας:
Θεσμικά:
- Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας.
- Κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και της τράπεζας θεμάτων.
- Κατάργηση του νόμου της 28 Ιουλίου περί χρηματοδότησης από τον ιδιωτικό τομέα.
- Μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης.
- Πρόσληψη ενισχυτικού διδακτικού προσωπικού για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.
- Κατάργηση του νόμου 50% + 1, που αφορά τα κρούσματα σε ένα τμήμα.
- Μείωση των αριθμών των μαθητών ανά τμήμα.
- Ενίσχυση του σχολείου με είδη καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής.
- Επαναφορά του προγράμματος με διαλείμματα ανά ώρα.
- Δυνατότητα αφαίρεσης της μάσκας για λίγα δευτερόλεπτα σε περίπτωση αισθήματος δυσφορίας.
Αγαπητοί αδελφοί, σύντροφοι, συναθλητές και συμμαθητές καλή σας ημέρα!
Έχοντας διαβάσει ολόκληρη το άρθρο,θα ήθελα να καταθέσω εδώ, ταπεινά και με αντικειμενικότητα την άποψή μου. Συμφωνώ απόλυτα με την κατάληψη.
Σας εύχομαι καλό αγώνα!!! /G\
Είναι ενδιαφέρον το ότι κάποιος έδωσε στα παιδιά ένα τέτοιο κείμενο για να δικαιολογήσουν το χαβαλέ τους. Μακάρι τα παιδιά να μάθαιναν στο σχολείο, γι αυτά που αναφέρει το κείμενο και είμαι σίγουρους ότι αντί να κάνουν κατάληψη, θα πρόσεχαν τι θα ψηφίσουν σε αντίθεση με του μεγάλους. Απλά να πω στα παιδιά που θα το διαβάσουν, να θυμάστε όσο εσείς κάνετε κατάληψη: Οι καθηγητές πληρώνονται χωρίς να δουλεύουν, άρα κάνουν ζωάρα και την επιθυμούν. Τα “φυτά” της τάξης ενώ δεν θα ασχοληθούν με την κατάληψη, την επιθυμούν, μιας που έτσι και αλλιώς στο φροντιστήριο θα τα μάθουν, άρα περισσότερη ξεκούραση. Κάθε χρόνο είναι γνωστό πως τέτοια εποχή γίνονται οι καταλήψεις, γιατί είναι λίγο σκληρό να αράζεις όλο το καλοκαίρι και ξαφνικά να μπαίνεις στην εβδομαδιαία ρουτίνα μέχρι τα Χριστούγεννα. Απλά μην το παρακάνετε. Στο τέλος μόνο εσείς που ασχολείστε με αυτή, θα βγείτε οι χαμένοι της υπόθεσης…
(Υγ: Αν κάποιος έχει πραγματικά θέμα με την μάσκα και δεν τον αφήσει ο καθηγητής να βγει 1 λεπτό έξω να ηρεμήσει, τότε αυτό θα είναι άξιο δημοσιοποίησης.)
Φαντασου να νομιζεις οτι το κειμενο δεν το εγραψαν μαθητες.Απλα αθλιο..Το γεγονος οτι μια αποψη ειναι καταλληλα τεκμηριωμενη με το αναλογο λεξιλογια,δεν την καθιστα “κλεμμενη”απο καποιον ενηλικα..Ειναι θλιβερο το οτι ατομα σαν εσενα πιστευουν πως το μονο πραγμα για το οποιο ενδιαφερονται οι νεοι,ειναι η απαλλαγη απο τα μαθητικα καθηκοντα τους..θα σταθω μονο σε αυτο και οχι σε κατι αλλο..
Με βάση τα λεγόμενα σου, όχι μόνο αμφισβητείς τους μαθητές θεωρώντας τους ανίκανους να γράψουν ένα τέτοιο κείμενο, αλλά ταυτόχρονα και τους ίδιους τους καθηγητές τους (μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε παιδιά ηλικίας 17-18 χρόνων). Κάθε θυσία έχει και κάποιες συνέπειες, τις οποίες όπως φαίνεται και σωστά πράττοντας οι μαθητές, είναι διατεθειμένοι να διεκδικήσουν αυτά που τους ανήκουν (ειδικότερα εν καιρώ πανδημίας). Το ότι οι καθηγητές πληρώνουν, δε συσχετίζεται με κανένα τρόπο με την κατάληψη των παιδιών και το να υποτιμάς ανήλικα όντα βάζοντάς τα στο σύνολο των λεγόμενων «φυτών», δείχνει πολλά. Άλλωστε, πλέον, όλοι χρειάζονται τα φροντιστήρια για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε αυτό το σύστημα παιδείας, που δυστυχώς δημιουργήθηκε από την ψήφο της πλειοψηφίας.
Εντάξει. Μπορεί να έχω άδικο. Για να δούμε πέρα από την ωραία αυτή δημοσίευση, των μαθητών με την επαυξημένη ωριμότητα, τι άλλες ενέργειες θα κάνουν, καθώς και μέχρι που είναι διατεθειμένοι να φτάσουν, για να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Απορώ με τον Νικ. Κ. Η δεν έχει δουλειά ή κατέχει πολλά πόστα χτες εισαγγελέας σήμερα υπουργός.. Και σε ανώτερα.
Μπορεί να είμαι και τα δύο. Το σίγουρο είναι ότι δεν είμαι Πάπας να διεκδικώ το αλάθητο. Καλώς ή κακός αργεί πολύ η σύνταξη, διαφορετικά θα με βλέπατε και στον ύπνο σας!
Γεια σου ρε Νικ! Μόλις μας το απέδειξες ότι δεν είσαι Πάπας. (Σε διαβάζουν και μαθητές!…) Πλάκα κάνω, μην το πάρεις στραβά, σου ξέφυγε ή σου το «διόρθωσε» ο Η/Υ. Τι τον θέλεις τον αυτόματο διορθωτή, αδερφάκι μου! Τέτοιο παράδειγμα θέλεις να δώσεις στα παιδιά μας; Του τεμπέλη και του μη σκεπτόμενου; Ντροπή σου, Νικ! (Πάλι πλάκα κάνω.)
Α! Ευκαιρία να σου το πω εδώ (για να το ακούσει η «πεθερά»): Σου έγραψα αλλού «Ο δε ανήλικος, αν είχε τη γνώση για το τι πράττει στον εαυτό του, θα πήγαινε από μόνος του εκεί που τον «στέλνεις» εσύ», Εισαγγελέα τής πλάκας. (Κέφια έχω απόψε! Είναι το τσίπουρο;… Το τσιγάρο;…) Θέλω να πω (ΤΕΝΤΩΣΤΕ Τ’ ΑΥΤΙΑ ΣΑΣ «ΠΕΘΕΡΕΣ»!) ότι ο εγκέφαλος των ανηλίκων, καθότι δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως, είναι εξαιρετικά ευάλωτος σε οποιαδήποτε ψυχοτρόπο ουσία (καφεΐνη, νικοτίνη, αλκοόλ, «ναρκωτικά» κλπ.) και ότι η κατανάλωση ψυχοτρόπων ουσιών από ανηλίκους ενέχει κινδύνους για μόνιμες βλάβες στον εγκέφαλό τους, πολύ περισσότερους σε σχέση με αυτούς που απειλούν τους ενηλίκους. Δεν εννοώ, φυσικά, ότι αν ένας μαθητής πίνει έναν φραπέ την εβδομάδα, θα «χαζέψει», απλώς, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να αποφεύγει τις ψυχοτρόπες ουσίες. Καλά, για το αλκοόλ κλπ. δεν το συζητάω! Ασφαλώς, ο κάθε ζωντανός οργανισμός σε αυτόν τον έρμο πλανήτη θα έπρεπε να έχει την απόλυτη ελευθερία όσον αφορά πράξεις αυτοπροσβολής που δεν επηρεάζουν τους γύρω του. Και δεν αναφέρομαι στα βρέφη ή τα νήπια, για την περίπτωση του ανθρώπου. Και, ασφαλώς, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να μας σώσει με το ζόρι (αυτό «κολλάει» και αλλού, ο νοών νοείτω). Αλλά λέμε, εμείς οι μεγαλύτεροι, και καμιά κουβέντα παραπάνω, ως συμβουλή προς τα παιδιά.
Έγινε, παίδες;
Καλημέρα Διογένη. Ουπς, μου ξέφυγε! Πάλι καλά διεκδίκησα το μη-αλάθητο! Κάποτε έγραφα greeklish σε βαθμό που τα ελληνικά έμοιαζαν σαν ξένη γλώσσα. Ντρεπόμουν και ξεκίνησα να γράφω για προπόνηση. Εν τέλει έμεινε το “κουσούρι” του να γράφω.
Τώρα στο περί ουσιών. Για μένα κάθε ένας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει στη ζωή του. Δε θα σκάσουμε κιόλας. Υπάρχουν όμως και παιδιά, τα οποία δε θέλουν να πάρουν ουσίες, δεν βρίσκουν νόημα στους καφέδες και το αλκοόλ, δεν πάνε να χτυπήσουν τατουάζ και σκουλαρίκια στο σώμα τους. Ποιος μιλάει γι αυτά τα παιδιά. Στα άλλα, όλοι ψάχνουν να δικαιολογήσουν, μερικοί επικροτούν κιόλας την “επανάσταση” και έτσι το παιδί που δεν κάνει χαζομάρες, αισθάνεται ο ξενέρωτος, ο φλώρος, ο φοβητσιάρης. Αυτά δεν είναι δικά μου λόγια. Ποιος υποστηρίζει αυτά τα παιδιά; Έτσι αποφάσισα εδώ να λέω μπράβο όταν ένα παιδί έχει καταφέρει να κάνει κάτι και να λέω ντροπή όταν ένα άλλο κάνει χαζομάρες. Από εκεί και έπειτα όλοι κρινόμαστε. Το μπράβο λέγεται για να νιώσουμε καλύτερα και να να αναπληρώσουμε δυνάμεις. Η κριτική μας κάνει καλύτερους.
Δεν είμαι σίγουρος αν ισχύει αυτό περί ξενέρωτου κλπ. Κατά τ’ άλλα, πολύ σωστά μιλάς. Θεωρώ, όμως, ότι θα έπρεπε να είσαι λίγο πιο επιεικής όταν κρίνεις τον συνάνθρωπό σου. Και αυτό, γιατί δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβαίνει με εκείνον που κατακρίνεις. Φαντάζομαι πως είμαι κατανοητός.
Θα το πω, δεν αντέχω!
Και, φίλε μου, Νικ, το «κουσούρι» τού να γράφεις (δηλαδή, να σκέφτεσαι και να προσπαθείς να συντάξεις ένα κείμενο σωστά), εκτός από το «χάσιμο» χρόνου, μόνον ευεργετικό είναι για ‘σένα (ασχέτως του τι γράφεις). Θα το έχεις διαπιστώσει και ο ίδιος. Ιδίως δε αν γράφεις στην ελληνική γλώσσα, είναι πολύ καλύτερο από τα σταυρόλεξα, τις σπαζοκεφαλιές κλπ. που λέγεται ότι «ακονίζουν» το μυαλό, σε κρατούν σε εγρήγορση (το τελευταίο το λέω για τους ηλικιωμένους) κ.α. Μόνον τα προβλήματα Γεωμετρίας «κοντράρονται» σε αυτά τα θέματα με τη συγγραφή κειμένου, νομίζω.
Οι «πεθερές» ακούν;
Συγχαρητήρια στα παιδιά του Δευτέρου Γενικού Λυκείου. Τα αιτήματά τους είναι εύστοχα, αποφεύγοντας έτσι ολοκληρωτικά οποιαδήποτε γελοιότητα που συνηθίζουν να έχουν πολλές σχολικές καταλήψεις. Η νεολαία είναι το μέλλον της πόλης μας, υποστηρίζουμε τους μαθητές.