Γιατί δεν είναι δυνατόν να υπάρχει μόλυνση εντός των ιερών ναών
Αρχιμ. Παϊσίου Παπαδόπουλου
Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά Φιλώτα
Το ζήτημα της μόλυνσης των πιστών εντός των ιερών ναών είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε, κλήρος και λαός, ότι είναι πολύ σοβαρό καθώς δεν είναι καθόλου άσχετο με το θέμα της σχέσεως μας με τον Θεό ως προς τις άκτιστες ενέργειες Του, το οποίο σαφώς είναι από τα πιο βασικά θέματα της Ορθόδοξης Θεολογίας, αφού αποτελεί τον τρόπο που ο άνθρωπος γίνεται μέλος της Εκκλησίας και στην συνέχεια ξεκινά μία πνευματική πορεία, η οποία διέρχεται από τα στάδια της κάθαρσης, του φωτισμού και της θέωσης που και αυτά αποτελούν το ουσιαστικό περιεχόμενο της Ορθόδοξης διδασκαλίας της Εκκλησίας μας. Ο κτιστός και πεπερασμένος άνθρωπος το μόνο με το οποίο έρχεται σε κοινωνία από τον Θεό δεν είναι η ουσία και οι υποστάσεις του Θεού αλλά οι ενέργειες Του, οι οποίες είναι άκτιστες, διότι πηγάζουν από την άκτιστη ουσία του Θεού. Αφού ο Θεός μετέχεται από τον άνθρωπο δια των ακτίστων ενεργειών Του, αυτό γίνεται όχι μόνο στον ιερό ναό, κατ’ εξοχήν όμως σε αυτόν, και κατά τις συνάξεις που τελείται η Θεία Λατρεία. Όμως εκτός από τον χρόνο, τον χώρο υπάρχει και ο τρόπος με τον οποίο εκκλησιάζονται οι πιστοί και όταν ακόμη δεν είναι ώρα κοινής λατρείας αλλά ατομικής, καθώς ο Ορθόδοξος πιστός δεν επισκέπτεται έναν ναό ως αξιοθέατο αλλά για προσκυνήσει και να προσευχηθεί. Και εξετάζουμε μία μία τώρα τις περιπτώσεις:
1. Όταν ο πιστός μετέχει στις συνάξεις σε ορισμένο χρόνο που γίνονται τα άγια Μυστήρια, οι ακολουθίες και οι ιεροπραξίες οπωσδήποτε ενεργεί η Χάρις του Θεού, δηλαδή οι άκτιστες ενέργειες του Θεού, γι’ αυτό δεν είναι δυνατόν η Χάρις που είναι αγιαστκή, καθαρτική, θεοποιός, δημιουργική, συνεκτική θεραπευτική, όταν ενεργεί να υπερισχύει η φθοροποιός ενέργεια της θνητότητας που είναι αποτέλεσμα της φθοράς, της αμαρτίας και του θανάτου. «Θεολόγοι» σχίστε τα πτυχία σας, αν ισχυρίζεστε κάτι τέτοιο, ότι όταν ενεργεί η Χάρις και συνάμα ενεργεί η ασθένεια ακόμη και αν υπάρχει όντως εκείνη την στιγμή προσβολή από κορωνοϊό!
2. Όταν, πάλι, δεν είναι χρόνος λειτουργικής Συνάξεως -εννοείτε είτε με λειτουργία είτε με κάποια ακολουθία ή ιεροπραξία- είναι όμως ο χώρος του ιερού ναού όπου «ο Θεός ενοικεί και εμπεριπατεί» κατά τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γερμανό. Κατά Χάριν ο Θεός ενοικεί και εμπεριπατεί γι’ αυτό είναι καθαγιασμένος, αφού δεν είναι μόνο εγκαινιασμένος αλλά αενάως προσφέρεται η υπέρτατη Θυσία της Αγίας Αναφοράς, οποία τί είναι;
- Θεοφάνεια Τριαδική
- Σύνοδος Ουρανού και Γης
- Ανακεφαλαίωση όλου του Έργου της Θείας Οικονομίας.
3. Δεν είναι όμως, ούτε μόνο ο χώρος ούτε μόνο ο χρόνος που είναι καθαγιασμένα εκεί στην Εκκλησία είτε γίνονται συνάξεις είτε είναι ώρα που δεν τελείται η λατρεία. Υπάρχει κάτι εξίσου βασικό ο τρόπος! Δηλαδή το εξετάζουμε το θέμα χρονικώς, τοπικώς και τροπικώς. Τί κάνει ο πιστός στον Ιερό Ναό; Ποιός είναι ο λόγος για τον οποίο εισέρχεται; ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ εισέρχεται επειδή πιστεύει! Αν δεν πιστεύει δεν πρέπει να εισέρχεται. Εφόσον, λοιπόν εισέρχεται δια πίστεως ισχύει αυτό που λέει ο Απόστολος Παύλος στην προς Εβραίους Επιστολή του: “οἳ διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, εἰργάσαντο δικαιοσύνην, ἐπέτυχον ἐπαγγελιῶν, ἔφραξαν στόματα λεόντων, ἔσβεσαν δύναμιν πυρός, ἔφυγον στόματα μαχαίρας, ἐνεδυναμώθησαν ἀπὸ ἀσθενείας, ἐγενήθησαν ἰσχυροὶ ἐν πολέμῳ, παρεμβολὰς ἔκλιναν ἀλλοτρίων·ἔλαβον γυναῖκες ἐξ ἀναστάσεως τοὺς νεκροὺς αὐτῶν· ἄλλοι δὲ ἐτυμπανίσθησαν, οὐ προσδεξάμενοι τὴν ἀπολύτρωσιν, ἵνα κρείττονος ἀναστάσεως τύχωσιν·…Καὶ οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως…(Εβρ. 11,1-40).
Εσείς λαϊκοί,παπάδες, δεσποτάδες αλλάξατε το Ευαγγέλιο. Τί λέει όμως ο Παύλος των Εθνών γι’ αυτούς που αλλάζουν το Ευαγγέλιο; Μαράν Αθά!
Ο Θεός λοιπόν μετέχεται από τον άνθρωπο δια των ακτίστων ενεργειών Του. Αυτό, αν δεν το πιστεύει κάποιος δεν έχει θέση στην Ορθόδοξη Εκκλησία είτε είναι κληρικός είτε λαϊκός. Δεν συνάδει οι επίσκοποι ενώ κατά την χειροτονία εκφωνούν: «Ἡ Θεία Χάρις, ἡ πάντοτε τὰ ἀσθενῆ θεραπεύουσα καὶ τὰ ἐλλείποντα ἀναπληροῦσα, προχειρίζεται … τὸν εὐλαβέστατον…» και έπειτα στην Θεία Λειτουργία να ισχυρίζονται ότι χρειάζονται προληπτικά μέτρα, μάσκες και απολυμάνσεις μέσα στον ιερό ναό για να μην κολλήσουν οι εκκλησιαζόμενοι από ιούς ασθένεια! Κατ’ αρχήν είναι ανακόλουθο αυτό που κάνουν αλλά και δεν εκφράζουν την Πίστη της Καθολικής (Ορθόδοξης) Εκκλησίας όταν υποβιβάζουν στην πραγματικότητα την Χάρι έναντι της προσβολής των πιστών από κάποιον ιό. Ω! Μέγεθος βλασφημίας!!! Συνεπώς, γιατί να τους υπακούει το ποίμνιο σ’ ότι είναι αλλότριο της διδασκαλίας των Αγίων που είναι οι αυθεντικοί ερμηνευτές της Θείας Αποκαλύψεως; Οι πιστοί δεν υπακούν σε άλλο Ευαγγέλιο! Στο Ευαγγέλιο του Χριστού υπακούουν! Και όταν ο επίσκοπος υπακούει και αυτός στο Ευαγγέλιο του Χριστού τότε θα υπακούσουν και οι αληθινά πιστοί σ’ αυτόν.
I. Τί έλεγε ο π. Αυγουστίνος ο Γέροντάς μας; «Ο Επίσκοπος πρέπει να υπακούη στο Ευαγγέλιο. Δι’ αυτό όταν χειροτονείται ο Επίσκοπος χειροτονείται κάτω από το Ευαγγέλιο και αυτό σημαίνει, όπως λέγουν οι Πατέρες, ότι ο λαός θα υπακούη εις τον Επίσκοπον υπό ένα όρο, ότι και ο Επίσκοπος θα υπακούη στο Ευαγγέλιο. Όταν όμως ο Επίσκοπος δεν υπακούη στο Ευαγγέλιο και δεν πράττη σύμφωνα με τους Ιερούς κανόνες τότε οι κληρικοί και ο λαός δεν είνε υποχρεωμένοι να υπακούουν στον Επίσκοπο. Στην περίπτωσι αντιφάσεως μεταξύ Ευαγγελίου και διδασκαλίας του Επισκόπου, οπότε δημιουργείται δίλημμα, είνε προτιμότερον να εφαρμόζεται το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» (Πράξ. ε’ 29). Και τότε ηρωϊκοί κληρικοί και μοναχοί, ακόμη και απλοί λαϊκοί, εις περιπτώσεις που σιγούν οι Επίσκοποι, σιγούν οι άμβωνες, τότε κάθε κληρικός και λαϊκός έχει το δικαίωμα και είνε υποχρεωμένος να είπη εκείνα τα όποια δεν τολμάει να είπη ο Επίσκοπος είτε εκ δειλίας είτε υπό κοσμικού πνεύματος διαπνεόμενος ή και εκ κακής αντιλήψεως».
II. Τί έλεγε ο Άγιος Ιωάννης ο Μαξίμοβιτς;«Στα έσχατα χρόνια το κακό και η αίρεση θα έχει τόσο εξαπλωθεί που οι πιστοί δε θα βρίσκουν ιερέα και ποιμένα να τους προστατέψει από την πλάνη και να τους συμβουλέψει στη σωτηρία.Τότε, οι πιστοί δε θα μπορούν να δεχτούν ασφαλείς οδηγίες από ανθρώπους, άλλα οδηγός τους θα είναι τα κείμενα των Αγίων Πατέρων. Ιδίως σε αυτή την εποχή, ο κάθε πιστός θα είναι υπεύθυνος για όλο το πλήρωμα της Εκκλησίας. Αδελφοί, καιρός να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας απέναντι στο Θεό και την ιστορία. Μην ανέχεστε άλλες λοξοδρομίες και πλάνες από τους ιερείς και αρχιερείς σας! Μην κάνετε τα «στραβά μάτια», είστε συνυπεύθυνοι! Οι Άγιοι σας προειδοποιούν…».
Επειδή όμως ορισμένοι θα ισχυριστούν ότι η επίκληση αυτή: «Ἡ Θεία Χάρις, ἡ πάντοτε τὰ ἀσθενῆ θεραπεύουσα…» αναφέρεται σε αδυναμίες και ασθένειες του χαρακτήρος και της προσωπικότητος, και όχι και αυτές του σώματος, θα απαντήσουμε και σ’ αυτό εκθέτοντας, ενδεικτικά και μόνο, κάποια από τα κείμενα της Θείας λατρείας.
Στην ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού.
Στα ειρηνικά μεταξύ άλλων ζητούμε;
Ὑπὲρ τοῦ ἁγιασθῆναι τὸ ὕδωρ τοῦτο, τῇ δυνάμει καὶ ἐνεργείᾳ καὶ ἐπιφοιτήσει τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὑπὲρ τοῦ καταφοιτῆσαι τοῖς ὕδασι τούτοις τὴν καθαρτικὴν τῆς ὑπερουσίου Τριάδος ἐνέργειαν, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὑπὲρ τοῦ δωρηθῆναι αὐτοῖς τὴν χάριν τῆς ἀπολυτρώσεως, τὴν εὐλογίαν τοῦ Ἰορδάνου, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὑπὲρ τοῦ γενέσθαι τὸ ὕδωρ τοῦτο ἁγιασμοῦ δῶρον, ἁμαρτημάτων λυτήριον, εἰς ἴασιν ψυχῆς καὶ σώματος, καὶ πᾶσαν ὠφέλειαν ἐπιτήδειον, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Ὑπὲρ τοῦ γενέσθαι αὐτὸ πρὸς καθαρισμὸν ψυχῶν καὶ σωμάτων, πᾶσι τοῖς ἀρυομένοις πίστει, καὶ μεταλαμβάνουσιν ἐξ αὐτοῦ, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν.
Στην Ευχή του Αγιασμού μεταξύ άλλων γράφει:
«Αὐτὸς οὖν, φιλάνθρωπε Βασιλεῦ, πάρεσο καὶ νῦν διὰ τῆς ἐπιφοιτήσεως τοῦ Ἁγίου σου Πνεύματος, καὶ ἁγίασον τὸ ὕδωρ τοῦτο (ἐκ γ΄ ). Καὶ δὸς αὐτῷ τὴν χάριν τῆς ἀπολυτρώσεως, τὴν εὐλογίαν τοῦ Ἰορδάνου. Ποίησον αὐτὸ ἀφθαρσίας πηγήν, ἁγιασμοῦ δῶρον, ἁμαρτημάτων λυτήριον, νοσημάτων ἀλεξιτήριον, δαίμοσιν ὀλέθριον, ταῖς ἐναντίαις δυνάμεσιν ἀπρόσιτον, Ἀγγελικῆς ἰσχύος πεπληρωμένον, ἵνα πάντες οἱ ἀρυόμενοι καὶ μεταλαμβάνοντες ἔχοιεν αὐτὸ πρὸς καθαρισμὸν ψυχῶν καὶ σωμάτων, πρὸς ἰατρείαν παθῶν, πρὸς ἁγιασμὸν οἴκων, πρὸς πᾶσαν ὠφέλειαν ἐπιτήδειον…». «Δὸς πᾶσι, τοῖς τε μεταλαμβάνουσι, τὸν ἁγιασμόν, τὴν εὐλογίαν, τὴν κάθαρσιν, τὴν ὑγείαν…». Η δε κατακλείδα της ευχής του Μεγάλου αγιασμού έχει περιεκτικά όλη την ορθόδοξη θεολογία για το πως συμμετέχει, συνεπώς και πως αγιάζεται όλη η κτίσις μέσα από την σχέση της με τον Θεό:« Ἵνα καὶ διὰ στοιχείων, καὶ διὰ Ἀγγέλων, καὶ διὰ ἀνθρώπων, καὶ διὰ ὁρωμένων, καὶ διὰ ἀοράτων, δοξάζηταί σου τὸ πανάγιον ὄνομα, σὺν τῷ Πατρί, καὶ τῷ ἁγίῳ Πνεύματι, νῦν, καὶ ἀεί, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν». Χρειάζεται άραγε να δούμε αναλυτικά όλα τα λειτουργικά κείμενα της Εκκλησίας για να πούμε το αυτονόητο σε κληρικούς, και μάλιστα σε επισκόπους, ότι η Χάρις του Θεού δεν ενεργεί μόνο στην ψυχή αλλά και στο σώμα, γι’ αυτό και έχουμε όχι μόνο άγια λείψανα αλλά και ολόκληρα άφθορα σώματα; Αναλογίζεται κανείς πόσο ξέφυγε η εκκλησιαστική διοίκηση, η οποία δεν πορεύεται πλέον σύμφωνα με την Παράδοση της Εκκλησίας, καθώς διαπιστώνεται με σύγκριση από ιστορικά προηγούμενα αλλά επιμένει να συνεργεί στις κυβερνητικές αποφάσεις για λόγους πρόληψης όπως ισχυρίζεται. Το ότι και μόνο που συζητούμε την δυνατότητα μόλυνσης των πιστών εντός της ιερών ναών, και μάλιστα εν ώρα λατρείας, συνιστά άρνηση στην Πίστη -για το έργο της αγιαστικής Χάριτος- και συνιστά τέτοιου βαθμού πνευματική πτώση, η οποία δεν διαφέρει από αυτή των Παπικών. Το πρόβλημα είναι ακόμη βαθύτερο όταν συνειδητοποιεί κανείς ότι στην πραγματικότητα είναι μια άλλη έκφραση της αίρεσης του Βαρλαάμ του Καλαβρού τον οποίο αντιμετώπισε καίρια εξ απόψεως Ορθοδόξου Θεολογίας ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αφού σε όλη αυτή την θεώρηση της μόλυνσης των ιερών ναών και όσων μετέχουν τα Άγια Μυστήρια στην πραγματικότητα εξοβελίζουν την ενεργούσα Χάρι. Διότι, πώς ισχυρίζεται ο εκκλησιαστικός ταγός ότι μολύνεται ο πιστός εκεί που ενεργεί η Χάρις όταν θεολογικά γνωρίζει και ως μέλος της Εκκλησίας πιστεύει στις άκτιστες ενέργειες του Θεού. Αν όντως πιστεύει, τότε οπωσδήποτε και γνωρίζει και τον τρόπο που ενεργούν αλλά και την δύναμή τους! Αφού λοιπόν αμφισβητεί την προστασία των πιστών από την Θεία Χάρι,ακόμη και στην περίπτωση ύπαρξης μολυσματικού ιού που προκαλεί πράγματι ασθένεια με την μετάδοσή του, μήπως τελικά δεν πιστεύει στην ύπαρξη των ακτίστων ενεργειών που πηγάζουν από την άκτιστη ουσία του Θεού; Διότι, αν όντως πίστευε στην ύπαρξη ενεργούσας Χάριτος δια των ακτίστων ενεργειών του Θεού θα πίστευε και στην ποικίλη ενέργεια αυτών. Και είναι να απορεί κανείς! Κληρικοί, θεολόγοι, βαπτισμένοι άνθρωποι, μέλη της Εκκλησίας δεν γνωρίζουν ότι ενέργεια του Θεού είναι δημιουργική, προνοητική, συνεκτική, καθαρτική, φωτιστική, αγιαστική, θεραπευτική, ενισχυτική, φωτιστική… Θεοποιός; Και πόσο άλλα που δεν αναφέραμε, διότι ενώ είναι η κοινή ενέργεια των τριών Προσώπων της μιας τριαδικής Θεότητος, Πατρός, Υιού και Πνεύματος Αγίου, μερίζεται αμερίστως και ενεργεί με άπειρους τρόπους που δεν μπορεί να συλλάβει ο κτιστός και περασμένος άνθρωπος με την μικρή διάνοιά του. Το πρόβλημα λοιπόν είναι σοβαρό και έχει ακόμη μεγαλύτερες προεκτάσεις, αφού παραπέμπει σε μια ιδρυματική θεώρηση της Εκκλησίας με εγκοσμιοκρατικό χαρακτήρα με γραφεία, θρησκευτικούς υπαλλήλους και λειτουργούς με ρόλο όπως εκείνο ή ανάλογο των κοινωνικών λειτουργών με προϊσταμένους που ορισμένοι εξ αυτών είναι οργανωμένοι και σε Μασονικές Στοές και Λέσχες. Και βέβαια κανείς δεν αμφισβητεί την θεσμική πλευρά της Εκκλησίας, η οποία ως Σώμα Χριστού έχει και την ανθρώπινή της πλευρά,το ανθρώπινο στοιχείο, αφού εργάζεται μέσα στην κοινωνία, δρα εν χρόνω μέσα στην ιστορία, λειτουργεί μέσα σε ένα οργανωμένο Κράτος και απευθύνεται σε ανθρώπους. Όμως προσέξτε το κρίσιμο σημείο «τομής».
- Είναι Σώμα Χριστού που έχει κεφαλή της, όχι τον Καίσαρα, αλλά τον Κύριο Ιησού Χριστό γι’ αυτό σεβαστοί πατέρες «Ἀπόδοτε τοίνυν τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ» (Λκ.20,25). Κάθε φορά που ένας «νόμος» ενός Κράτους -όχι απαραίτητα χριστιανικού όταν δεν έχει ως πηδάλιο να κυβερνάται το Ευαγγέλιο- αντιβαίνει στον Νόμο του Θεού, αν υπάρχει σύγκρουση καθηκόντων ισχύει για τους πιστούς η Αποστολική ρήση: «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5, 29).
- Το ότι όλοι οι πιστοί είναι ενωμένοι -δια της ευχαριστιακής συνάξεως υπό τον προεστώτα της εκκλησιαστικής κοινότητος (ενορία ή μονή), η οποία υπάγεται στον χειροτονημένο με αποστολική Διαδοχή και κανονικό Επίσκοπο- στο Σώμα του Χριστού και είναι αλλήλων μέλη, αυτό δεν καταργεί ούτε την ελευθερία ούτε την αυτοσυνειδησία που είναι κύριες εκδηλώσεις του πνεύματος κατά τον Όσιο Θεοφάνη τον Έγκλειστο.
- Για το πρώτο, την ελευθερία, ο ίδιος ο Απόστολος Πέτρος γράφει στην Α΄ επιστολή του: «Πρεσβυτέρους τοὺς ἐν ὑμῖν παρακαλῶ ὁ συμπρεσβύτερος καὶ μάρτυς τῶν τοῦ Χριστοῦ παθημάτων, ὁ καὶ τῆς μελλούσης ἀποκαλύπτεσθαι δόξης κοινωνός, ποιμάνατε τὸ ἐν ὑμῖν ποίμνιον τοῦ Θεοῦ, ἐπισκοποῦντες μὴ ἀναγκαστῶς, ἀλλ’ ἑκουσίως… μηδ’ ὡς κατακυριεύοντες τῶν κλήρων, ἀλλὰ τύποι γινόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ φανερωθέντος τοῦ ἀρχιποίμενος κομιεῖσθε τὸν ἀμαράντινον τῆς δόξης στέφανον (Α’ Πετρ. 5,1-4).
- Για την δεύτερη εκδήλωση του πνεύματος ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς έγραψε: «Η μετά την υπέρτατη Τριάδα τριαδική φύση, δηλαδή η ανθρώπινη ψυχή, επειδή έχει δημιουργηθεί από Εκείνη κατ’ εικόνα Της περισσότερο απ’ ό,τι οι άλλες φύσεις, κι είναι νοερή, λογική και πνευματική, οφείλει να κρατά την τάξη της και ν’ ακολουθεί μόνο το Θεό, μόνο κάτω από το ζυγό Του να μπαίνει και μόνο σ’ Αυτόν να υποτάσσεται και να υπακούει».
- Το πιο βασικό όμως είναι ότι για να υποταχθούν οι ποιμενόμενοι στους εκκλησιαστικούς ταγούς πρέπει να εκφράζουν την Πίστη της Εκκλησίας,δηλαδή όλο το έργο της Θείας Οικονομίας όπως αυτό είναι υπομνηματισμένο στα Άγια Ευαγγέλια και τα υπόλοιπα Θεόπνευστα (συνολικά 27) βιβλία της Καινής Διαθήκης, όπως έχει ερμηνευθεί από τους Αγίους Πατέρες και όπως είναι εκφρασμένο από τις Αποφάσεις των Αγίων Οικουμενικών και τοπικών Συνόδων, καθώς και την Παράδοση της Εκκλησίας μέσα από τα συγγράμματα, την υμνογραφία, τα λειτουργικά κείμενα και όλη την Θεία Λατρεία.
Το κύριο θέμα πάντως του τρόπου πώς μετέχει όχι μόνο η ψυχή αλλά το σώμα στις άκτιστες ενέργειες του Θεού το αναλύει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς μιλώντας για το παθητικό της ψυχής, το οποίο ενώνει το σώμα με την ψυχή μας. Θεωρώ ότι είναι καιρός πλέον να γίνει γνωστή πιο αναλυτικά η διδασκαλία του Αγίου για πως συνδέεται η ψυχή με το σώμα και αντίστροφα, και αυτό βέβαια δεν έχει μόνο θεολογικό ενδιαφέρον έχει και ιατρικές προεκτάσεις, τις οποίες από καιρό ήθελα να εκθέσω, και τώρα με αφορμή τον κορωνοϊό ξεκινώ αυτή την εργασία που θα δημοσιεύω σταδιακά και θα παρουσιάσω στην αγάπη σας, φίλοι αναγνώστες, με έναν επιστημονικό χαρακτήρα για να αξιοποιηθεί και από την ιατρική-επιστημονική κοινότητα, και γι’ αυτό ζητώ την κατανόησή σας. Διότι θα έχει και κάποιο βαθμό δυσκολίας, άλλωστε δεν είναι καθόλου εύκολα αυτά τα θέματα έχουν το υψηλό επίπεδο της ανάλυσης του Αγίου Γρηγορίου. Θα είναι πολύ ενδιαφέρον, να μελετήσει κανείς τις σχετικά άρθρα. Εδώ κλείνοντας θα θέσουμε μόνο έναν προβληματισμό: Εφόσον, η Θεία Χάρις ενεργεί και στο βιολογικό μας σώμα, την ώρα που ενεργεί υπάρχει περίπτωση να υπερισχύει η ασθένεια; Και όμως το κάνει αυτό η Εκκλησιαστική διοίκηση της Εκκλησίας, η θεσμική, συστημική «Εκκλησία» της Νέας Τάξης! Γιατί το κάνει αυτό; Το συνειδητοποιήσατε; Διότι απομονώνει το έργο της από το έργο της Θείας Οικονομίας του Χριστού! Και όταν απομονώνει τον ρόλο της τότε που να βρεί την Χάρι; Πιστεύει ότι είναι μιά σαν τις άλλες θρησκείες και από τις άλλες Εκκλησίες του Χριστιανισμού, αφού εξίσωσε στο Κολυμβάρι τον ευατότης με αυτές. Αυτές όμως δεν έχουν την Θεία Χάρι!
- Στην Εκκλησία σωζόμαστε με την απολύτρωση του Κυρίου γιατί αποδεχόμαστε το έργο της Θείας Οικονομίας.
- Όταν ξεχωρίζουμε τον εαυτό μας από τα δεσποτικά γεγονότα του Σωτήρος Χριστού που συνιστούν το έργο της Θείας Οικονομίας δεν σωζόμαστε.
- Αυτό που κάνει ο Οικουμενισμός ως Παναίρεση είναι να αποσυνδέει τους πιστούς από το έργο της Θείας οικονομίας. Πώς;
- Το κάνει αυτό ο Οικουμενισμός διακηρύσσοντας ότι όλες οι θρησκείες είναι παράλληλοι οδοί σωτηρίας και αλλοιώντας έτσι το περιεχόμενο της Θείας Αποκαλύψεως, αυτά δηλαδή που μας φανέρωσε ο Χριστός, για την σωτηρία μας. Αυτό ως προς τον διαθρησκειακό Οικουμενισμό. Υπάρχει όμως και διαχριστιανικός Οικουμενισμός!
- Με τον διαχριστιανικό Οικομενισμό πάλι νοθεύει την αυθεντική ερμηνεία της Θείας Αποκαλύψεως και την έκφρασή της από τους αγίους πατέρες όπως διατυπώθηκε στις Άγιες Συνόδους.
- Ο τρόπος με τον οποίο το κάνει αυτό είναι να ανακατεύει τις αιρετικές ομολογίες με την Ορθόδοξη Εκκλησία.
- Πώς το κάνει αυτό; Με διπλό τρόπο:
- Θεωρητικά με τις μή ορθόδοξες διατυπώσεις σε κοινές δηλώσεις, συμφωνίες, ομιλίες κ.λπ.
- Πρακτικά μέσα από την ποιμαντική και την λειτουργική της πράξη.
Με αυτή την πρακτική στην ποιμαντική και λειτουργική της πράξη η «Εκκλησία», και σε ένα θεωρητικό υπόβαθρο που ανακατεύει και νοθεύει την Πίστη της, και έτσι οι πιστοί μολύνονται όταν τους ακολουθούν ως εκκλησιαζόμενοι, ως προς την κοινωνία τους στην Πίστη αυτή που δεν εκφράζει την Ορθόδοξη Παράδοση που ερμηνεύει την Θεία Αποκάλυψη, έχουν την ευθύνη μαζί με τους εκκλησιαστικούς τους ταγούς για όλα την θεσμική πλέον εκτροπή στην Ορθοδοξία, αφού δεν τοποθετούνται αγωνιζόμενοι με ομολογία!
Θα γράψω εδώ κάτι ως εμπειρία των ακτίστων ενεργειών για να διαπιστώσουν οι αναγνώστες ότι αυτά δεν είναι θεωρητικές φιλοσοφίες αλλά υψηλή Θεολογία του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και πνευματικές εμπειρίες τις οποίες εμπειρίες βίωναν όλοι οι Άγιοι και οι Χριστιανοί που είχαν ζωντανή πίστη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ισχύουν για όλους Χριστιανούς,απλώς οι θερμότεροι στην Πίστη τα βιώνουν πολύ ζωντανά. Θέλω να πω ότι οι άκτιστες ενέργειες, Χάρις ενεργούν σε όλους τους πιστούς αλλά δεν τις αντιλαμβάνονται όλοι στον ίδιο βαθμό.
Το περιστατικό είναι από την προσωπική ιερατική μου διακονία και το καταθέτω επειδή το είδα. Χρειάστηκε να διαβάσω πολλές φορές δαιμονισμένους,διότι μου το ζητούσαν άλλοτε οι συγγενείς τους και ενίοτε τους πονούσα,διότι σε ορισμένες περιπτώσεις τους έκλειναν στα ψυχιατρεία ενώ δεν ήταν άρρωστοι αλλά το πρόβλημα τους ήταν πνευματικό,αφού είχαν τον δαίμονα μέσα τους. Θα πω τρεία περιστατικά να ενισχυθεί η Πίστις σας. Διότι αυτή έπρεπε να είναι η ποιμαντική κατεύθυνση τώρα με τον κορωνοϊό αλλά και κάθε ασθένεια, Θεομηνία, πόλεμο κλπ.
1ον Έπρεπε να δώσουν στον λαό πνεύμα μετανοίας με κήρυγμα πίστεως και κατήχηση και
2ον να παρουσιάση θαυμαστών γεγονότων από την ζωή και τα θαύματα των Αγίων και τις λειτουργικές εμπειρίες των πιστών. Εμείς δεν είμαστε προτεστάντες! Τί εξευτελισμός της Πίστεως μας γίνεται με αυτή την θολοκουλτούρα την ψευτοεπιστημονική;Τα θαύματα του Αγίου Χαραλάμπους, της Αγίας Βαρβάρας και των Αγίων δεν παρουσιάζονται καθόλου προκειμένου να ενισχυθούν οι Χριστιανοί στην πίστη;
Έρχομαι στα γεγονότα:
1. Η μητέρα μιας κοπέλας από τα χωριά της Φλωρίνης που ήταν πρωτοετής φοιτήτρια ήθελε να την κλείσει στο ψυχιατρείο της Κοζάνης και μου την έφερε λέγοντας: “πάτερ δεν αντέχω! Κάνει και λέει παράξενα πράγματα. Δεν είναι καλά στα μυαλά της!θα πάω να την κλείσουμε μέσα”. Βλέπω εγώ μια κοπέλα καλλονή, όμορφη και καλοφτιαγμένη στο κορμί! Λέω μέσα μου κρίμα την κοπέλα θα την χαραμίσουν με τα ψυχοφάρμακα. Της λέω της μητέρας: “περίμενε να την εξομολογήσω και θα σου πω αν δεν πάει καλά στα μυαλά”. Τελώ το μυστήριο, συζητώ μαζί της, βλέπω τα έχει τετρακόσια! Λέω της μητέρας της: “εξορκισμούς χρειάζεται όχι ψυχιατρείο”. Τί θα κάνουμε μου λέει! Θα διαβάζουμε της λέω για σαράντα ημέρες κάνοντας και σαρανταλείτουργο θα εξομολογείται και θα κοινωνά κάθε ημέρα. Ξεκίνησα να διαβάσω την ίδια ημέρα, επειδή όμως είχα φάει πιο μπροστά την ώρα που διάβαζα εξορκισμούς ορμούσε το δαιμόνιο πάνω μου σαν την τίγρη. Λέω: “Ξέρω τί θέλεις εσύ!!! Λέω της κοπέλας τρεις ημέρες νηστική εσύ, η μητέρα σου και εγώ και τις άλλες δύο ημέρες που δεν θα καλύψουμε εμείς θα βάλουμε χριστιανούς με πίστη να νηστέψουν από μία ημέρα εκτός από το Σαββατοκύριακο. Αυτό ήταν! Μπήκε έπειτα το τριήμερο μέσα στην Εκκλησία η κοπέλα και το δαιμόνιο ήταν σαν το βρεγμένο γατί. Έβλεπα ότι όταν διάβαζα το Ευαγγέλιο πάνω της χτυπιόταν το δαιμόνιο. Το ίδιο έβλεπα να γίνεται και στους ψαλμούς του Δαυΐδ. Προσέξτε, τί άλλο έβλεπα -έρχομαι στο θέμα- μόλις έσκυβε να προσκυνήσει τις εικόνες τινάζονταν πίσω απότομα, διότι οι άκτιστες ενέργειες του Θεού, αυτό που λέμε η Χάρις του Θεού σαν ηλεκτρικό ρεύμα χτυπούσε τον δαίμονα και το ίδιο έβλεπα να την χτυπά όταν προσκυνούσε τα Άγια λείψανα του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη, διότι την πήγαμε και στον τάφο του Αγίου Παϊσίου τότε, μαζί με τους γονείς και συγγενείς της. Τα άλλα δύο περιστατικά θα τα γράψω αργότερα.
Δεύτερο περιστατικό: Χρειάστηκε να διαβάσω άλλη μία κυρία παντρεμένη από τον Πειραιά.Είχε θεία στην Κοζάνη που επέμεινε φορτικά να την αναλάβω. Της έλεγα πρώτον ότι η ίδια δεν θα ήταν παρούσα αφού ζούσε στον Πειραιά και δεύτερον ότι δεν ήταν πρακτικά εύκολο να τελώ το σαρανταλείτουργο αφού θα χρειαζόμουν καθημερινά για 40 ημέρες ψάλτη, τέλος πάντων κάποιον να με ξελειτουργεί όπως λένε οι Αγιορείτες! Επέμενε πάρα πολύ λέγοντάς μου ότι θα έρχεται κάθε ημέρα η ίδια μαζί με τον άνδρα της και θα ψάλλει το κατά δύναμιν ή ίδια. Της έλεγα ότι είναι και χειμώνας,θα χιονίσει και ότι δεν πρέπει αν το ξεκινήσουμε το σαρανταλεθτουργο έπειτα να το αφήσουμε στην μέση Τέλος πάντως με έπεισε ότι πρέπει να γίνει διότι η γυναίκα υποφέρει. Δεν έτρωγε δύο χρόνια παρά μόνο έπινε φραπέ και κοκακόλα με άδειο στομάχι και κάπνιζε πάρα πολύ. Λέω, τί κάνω θα δεχτώ να την αναλάβω έστω και εξ αποστάσεως θα κάνω σαρανταλείτουργο. Δεν γνωρίζαμε μέχρι τότε ότι έχει δαιμόνιο για μαγεία μου έλεγαν και ότι γι’ αυτό δεν τρώει!!!Λοιπόν ξεκινώ τις λειτουργίες κάθε ημέρα. Μου λέει η Θεία της: Ξέρεις όταν εσύ λειτουργείς στον Άγιο Ραφαήλ στα όρια νομού Φλώρίνης, Κοζάνης και Πέλλης αυτή στο Πειραιά χτυπιέται. Και όμως προσέξτε πώς ενεργεί η Χάρις α. αοράτως όπως στην προηγούμενη περίπτωση,απλώς βλέπαμε να χτυπιέται η κοπέλα στην πρώτη περίπτωση, β. εξ αποστάδεβς στην δεύτερη αυτή περίπτωση. Λέω της θείας της δαιμονισμένης: τό ότι χτυπιέται όταν εμείς λειτουργούμε για την κυρία αυτή δείχνεί ότι δεν είναι απλώς μαγεμένη η κοπέλα αλλά ότι έχει πιο σοβαρό θέμα πρέπει να την φέρετε από κοντά να αντιμετωπίσω την κατάσταση. Πράγματι ήρθαν στην Κοζάνη και από το πρωΐ επρόκειτο να σρουν στο μοναστήρι. Προσέξτε τλώρα να δείτε τί συνέβη! Πριν ακόμη την συναντήσω αισθάνομαι έναν τέτοιο φόβο από δαιμονική ενέργεια που ένιωθα ότι η περίπτωση είναι πολύ σοβαρή και ότι δεν μπορώ να την αντιμετωπίσω. Ειχα τρόμο και πανικό μαζί πριν καν την δω. Πηγαίνω μπροστά στην μεγάλη εικόνα της Παναγίας όπου προσεύχομαι και της λέω της Παναγιάς: Παναγία μου αισθάνομαι ότι είμαι πολύ αδύνατος και ότι δεν μπορώ να αντιμετωπίσω αυτή την κατάσταση αλλά δεν γίνεται και να με εξευτελίσει ο δαίμονας, αφού θα έρχονταν οι άνθρωποι ούτως ή άλλως και εγώ θα έμενα άπραγος.Λοιπόν Παναγλία μου με την Χάριν σου το δαιμόνιο ούτε “γκούκ” να μπορέσει να κάνει, σφράγισέ του και το στόμα για μην μπορέσει με τρομοκρατήσει. Ήδη εγώ ήμουν τρομοκρατημένος. Προσέξτε τώρα “ο Γιάννης φοβόταν το θεριό και το θεριό τον Γιάννη” όπως λέμε. Και επειδή το θέμα να μην ξεφεύγουμε είναι οι άκτιστες ενέργειες του Θεού, το δαιμόνιο που γνώριζε ότι μέσα έκανα όχι μόνο προσευχή αλλά και αγιασμό δεν ήθελε να εισέλθει στον ιερό ναό. Λοιπόν αφού δεν γινόταν τίποτα είχε η Νικολέτα έναν άνδρα χειροδύναμο, παλικάρι ναυτικό δύο μέτρα του λέω βούτα την με το ζόρι και βάλτην κάτω από το πετραχήλι. Αν σας πω πώς με κοιτούσε το δαιμόνιο με το βλέμμα και το ύφος της κοπέλαε δεν θα μπορέσετε να καταλάβετε!!! Σαν να μου έλεγε: Τελείωσες! Αυτό ήταν! Δεν θα ζήσεις άλλο! Αν μπορεί κανείς να μαζέψει την κακία και την μοχθηρία όλης της κολάσεως και να την βάλει μέσα σε δύο μάτια μέσα σε μια δαιμονική φιγούρα. Λοιπόν λέω: Δεν σε φοβούμαι δαίμονα! Τσαμπουκά εσύ! Τσαμπουκά και εγώ, αλλά στηριζόμενος πάντα στην δύναμη της Χάριτος και της Παναγίας μας! Λοιπόν τρίτη ευχή δεν χρειάστηκε να διαβάσω έπεσε κατά γς έκενε σπασμούς όπως το φίδι όταν το σκιτώνουμε όσοι εχετε δει και η Χάρις του Θεού έκανε ξανά το θαύμα της. Πόσα θαύματα όλα με την Χάρη. Εσείς με τις μάσκες εξευτελίζετε την δύναμη της Πίστεως. Δεν είμαστε κατλα της επιστήμης εγώ σε αυτή την ηλικία μελετώ μήπως μπορέσω και μπω στην ιατρική Σχολή. Διότι γνωρίζω καλά άλλες οι δαιμονικές περιπτώσεις άλλες οι ψυχοπαθητικές άλλες οι ορμονικές παθήσεις. Τί να πούμε τωρα;
Τρίτο περιστατικό. Υπάρχουν άπειρα περιστατικά στην εμπειρία της Εκκλησίας, ωστόσο για να δείξουμε πως ενεργεί η Χάρις προς ενίσχυση και μόνο αναφέρουμε κάποια ενδεικτικά ούτως ώστε να μην παρεξηγηθούμε. Διότι έχει δοθεί ήδη εντολή να μην διαβάζονται εξορκισμοί! Επιτυχία του διαβόλου μέσα στην Ιερά Σύνοδο αυτή. Τί να πούμε; Γιατί ομιλούμε λοιπόν για δαίμονες; Διότι δεν έχουμε τις άλλες εμπειρίες των αγίων που έβλεπαν απευθείας το άκτιστο φως. Θα σημειώσω εδώ κάτι που μου συνέβη. Ταλαιπωρούνταν μία κοπέλα πάλι, γύρω στην οκταετία. Μου λέγουν οι γονείς της ανάλαβέ την. Το κορίτσι όμως είχε τον δικό της πνευματικό και δεν ήθελε, μολονότι κατά διαστήματα ερχόταν και μου έλεγε το πρόβλημά της. Λέω στους γονείς της με το ζόρι δεν γίνεται να βοηθήσω πρέπει η ίδια να θέλει την βοήθεια. Επέμεναν αυτοί. Τελικά λέω:Δεν μπορείς τουλάχιστον σαράντα ημέρες να μου κάνεις υπακοή; Τί έχεις να χάσεις; Ότι και αν συμβεί εσύ θα έχεις τον δικό σου πνευματικό! Λοιπόν, δύσκολη περίπτωση. Έπρεπε να μπορέσω να καταλάβω ποιό είναι το πρόβλημα της κοπέλας. Ξεκινώ θερμή προσευχή! Παρακαλώ συνεχώς και συνάμα πηγαίνω στην εικόνα του Αγίου Λουκά του Ρώσου ιατρού και τον ρωτώ: Άγιε δεν μπορώ να καταλάβω τί πρόβλημα έχει;Δείξε μου. Ακούω! Το ξαναλέω Ακούω τον Άγιο να μου λέει έχει πρόβλημα με την βιταμίνη Β12 στείλτην σε ενδοκρινολόγο να κάνει εξετάσεις. Της λέω πήγαινε σε ιατρό διότι το πρόβλημά σου είναι ιατρικής φύσεως λείπει Β12. Μόνο σε παρακαλώ φέρε μου το χαρτί με τα αποτελέσματα των εξετάσεων να το δω και εγώ. Όντως η κοπέλα έκανε εξετάσεις και το αποτέλεσμα δεν ήταν ούτε η μισή της τιμής από το κατώτερο όριο της Β12. Η κοπέλα πήρε articlox ενέσιμακαι σήμερα είναι καλά. Πώς άκουσα την φωνή; Μπορείτε να μου πείτε, αν αυτό δεν ήταν η Χάρις;
Να πω και κάτι πολύ τρανταχτό.Κάλεσαν κάποιο πρόσωπο οι Μασόνοι στην στοά και είχαν σκοπό να να τον υποδεχθούν με την λεγόμενη λευκή εορτή. Το πρόσωπο δεν το γνώριζα καθόλου. Δεν το είχα δει ποτέ! Σηκώνομαι ένα πρωϊνό και ξεκινώ την προσευχή μου.Ακούω στην προσευχή μου εντολή: Φεύγεις τώρα! Λέω στον εαυτό μου δεν πάω καλά! Φεύγω και που πάω; Φεύγεις τώρα ακούω ξανά. Ήταν τόσο επιτακτική η εντολή και τέτοια η αντίδραση η δική μου που λέω: Εντάξει φεύγω αλλά πού να πάω; Μπες στο αυτοκίνητο! Μπαίνω! Πάρε δρόμο για Θεσσαλονίκη. Εν τάξει αλλά πού; Σε ποιον; …τάδε τάδε βρες τηλέφωνό του. Πληροφορίες τηλεφωνικού καταλόγου καθ’ οδόν! Ναι! Ποιός είμαι; Ο πάτερ Παΐσιος, συγγνώμη! Δεν γνωριζόμαστε αλλά χρειάζομαι την βοήθειά σου. Έλα πάτερ από εδώ! Εργάζομαι εδώ Καλαμαριά και έχω κάποιο σοβαρό θέμα. Πηγαίνω τον βρίσκω μου λέει ότι του έγινε πρόσκληση για την στοά και είχε σκοπό να ενταχθεί αλλά το ότι το μικρό κοριτσάκι έπειτα από την συγκατάθεσή του αρρώστησε, του δημιούργησε προβληματισμό ότι ενδεχομένως να μην πρέπει να πάει στον στοά. Τον εξωμολόγησα. Του είπα αυτά πουυ έπρεπε. Το κοριτσάκι έγινε καλά και ξανά οι Μασόνοι τον καλούν δεύτερη φορά. Αυτή την φορά πήγα και τον βρήκα χωρίς οδηγίες και χωρίς να γνωρίζω τίποτε. Πώς με βρίσκεις πάτερ κάθε φορά που πάω να πάρω τον στραβό δρόμο μου λέει. Πηγαίνω Γερμανία τον βρήσκω στο αεροδρόμιο να περιμένει. Μου λέει και εδώ με βρήκες! Έλα να κάνεις έναν αγιασμό στο καινούργιο μου μαγαζί. Ρωτώ:πώς όλα αυτά; Μέ την άκτιστο Χάρι! Άλλη φορά θα σας πω πιο τρανταχτά πράγματα τώρα συγγνώμη πρέπει εδώ να σταματήσω!
Αρχιμανδρίτες και Ιερείς της Φλώρινας με την στάση σας απέναντι στο Μακεδονικό και όχι μόνο και αφού πετύχατε τον στόχο σας να ξαναπάρει η δεξιά την εξουσία (τώρα όλοι βούβα για την Μακεδονία ) , με την προτροπή για βία και προπηλακισμό εναντίον πολιτευτών του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ ( ενθυμούμαι την τρομοκρατία που υπέστη ο υπουργός παιδείας όταν επισκέφθηκε την Φλώρινα ) τους διχαστικούς και γεμάτο μίσος λόγους του πατήρ Αναστάσιου,( αν είναι δυνατόν ιερέας να διακηρύσσει το μίσος), στρατιωτικού της χούντας έχοντας κατάλοιπα από τότε κατά της αριστεράς και της δημοκρατικά εκλεγμένης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ , με αυτά και άλλα, έχετε σπείρει την διχόνοια και έχετε από τον μισό και πλέον Φλωρινιώτη Λαό την απαξίωση και τον χλευασμό. «Μην ειπούν στον στοχασμό τους τα ξένα έθνη αληθινά: Αν μισούνται αναμεσό τους δεν τους πρέπει ελευθεριά». Υ.Γ. Φωτεινή εξαίρεση ο Μητροπολίτης
Πάτερ μου η ευθύνη είναι συλλογική όχι ατομική ο Θεός μας έδωσε και μυαλό διαφορετικά δεν θα χρειάζονταν οι γιατροί!
Τα είπατε όλα με μια φράση!
Δεν είμαστε κατά της Ιατρικής όπως δεν είμαστε κατά της επιστήμης. Ποιάς επιστήμης και ποιας Ιατρικής; Αυτής που δεν είναι ψευδοεπιστήμη και την έχουν κάνει είδωλο και αντικατέστησαν τον Θεό με αυτήν. Και ενώ ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο διδάσκουν την εξέλιξη. Θα δείτε αναλυτικά τις θέσεις μου στις επόμενες δημοσιεύσεις. Εμείς δεν λέμε τους ασθενείς να μην πηγαίνουν στους γιατρούς αλλά όλες οι περιπτώσεις δεν είναι ιατρικές υπάρχουν και δαιμόνιος αλλά και περιπτώσεις από μαγεία. Υπάρχουν άλλες περιπτώσεις ιατρικές που όμως ταλαιπωρούνται οι άνθρωποι χρόνια και δεν θεραπεύονται. Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορούν να επιτύχουν στην διάγνωση. Είχα πρόσφατα μια τέτοια περίπτωση μιας κυρίας ενός μεγαλιδικηγόρου από τον Βόλο. Μου λέει: “Οκτώ χρόνια ταλαιπωρούνται και δεν με βρίσκουν τί έχω”. Εξέτασε το ασβέστιό σου και την βιταμίνη D της είπα έχεις πρόβλημα με τους διαύλους ιόντων ασβεστίου και νιώθεις μυϊκή κούραση! Τηλεφωνικά αυτά. Την ρωτώ μετά από μήνες που ξαναμιλήσαμε τί γίνεται το πρόβλημά σου; Αυτό που μου είπες έκανα. Πήγα για εξετάσεις και μου βρήκαν ακριβώς αυτό. Τώρα είμαι πλέον Καλά! Προσέξτε να δείτε ότι και η Αγία Γραφή δεν καταργεί ούτε ιατρική ούτε τους γιατρούς αλλά δεν τους βάζει πάνω από τον Θεό. Αυτό το κάνουν όσοι δεν έχουν μυαλό!
Αρρώστια και ιατρική
Σοφ. Σειρ. 38,1 Τίμα ἰατρὸν πρὸς τὰς χρείας αὐτοῦ τιμαῖς αὐτοῦ, καὶ γὰρ αὐτὸν ἔκτισε Κύριος·
Σοφ. Σειρ. 38,1 Τιμα τον ιατρόν, όπως του αρμόζει, έχων άλλωστε υπ’ όψιν σου τας υπηρεσίας του εις τας ανάγκας σου, διότι ο Κυριος έκαμεν αυτόν.
Σοφ. Σειρ. 38,2 παρὰ γὰρ Ὑψίστου ἐστὶν ἴασις, καὶ παρὰ βασιλέως λήψεται δόμα.
Σοφ. Σειρ. 38,2 Από τον Υψιστον Θεόν προέρχεται η θεραπεία, που δίδει ο ιατρός, ο οποίος και από τους βασιλείς ακόμη θα λάβη δώρα δια την ιατρικήν του επιστήμην.
Σοφ. Σειρ. 38,3 ἐπιστήμη ἰατροῦ ἀνυψώσει κεφαλὴν αὐτοῦ, καὶ ἔναντι μεγιστάνων θαυμασθήσεται.
Σοφ. Σειρ. 38,3 Η ιατρική επιστήμη θα αναδείξη τον ιατρόν· και ενώπιον επισήμων ανθρώπων θα αποκτήση δόξαν.
Σοφ. Σειρ. 38,4 Κύριος ἔκτισεν ἐκ γῆς φάρμακα, καὶ ἀνὴρ φρόνιμος οὐ προσοχθιεῖ αὐτοῖς.
Σοφ. Σειρ. 38,4 Ο Κυριος ώρισε να φυτρώνουν φαρμακευτικά βότανα από την γην, ο δε φρόνιμος άνθρωπος δεν τα αποστρέφεται.
Σοφ. Σειρ. 38,5 οὐκ ἀπὸ ξύλου ἐγλυκάνθη ὕδωρ εἰς τὸ γνωσθῆναι τὴν ἰσχὺν αὐτοῦ;
Σοφ. Σειρ. 38,5 Τα πικρά ύδατα της Μερράς δεν εγλυκάνθησαν δια του Μωϋσέως με ένα ξύλον, δια να φανή έτσι η δύναμις και αυτού του ξύλου;
Σοφ. Σειρ. 38,6 καὶ αὐτὸς ἔδωκεν ἀνθρώποις ἐπιστήμην ἐνδοξάζεσθαι ἐν τοῖς θαυμασίοις αὐτοῦ·
Σοφ. Σειρ. 38,6 Ο ίδιος ο Θεός έδωκεν στους ανθρώπους την ιατρικήν επιστήμην, ώστε να δοξάζεται με τα θαυμαστά αυτού έργα.
Σοφ. Σειρ. 38,7 ἐν αὐτοῖς ἐθεράπευσε καὶ ἦρε τὸν πόνον αὐτοῦ,
Σοφ. Σειρ. 38,7 Δια των ιατρών και των φαρμάκων θεραπεύει ο Θεός και αφαιρεί τας ενοχλήσστου ασθενούς.
Σοφ. Σειρ. 38,8 μυρεψὸς ἐν τούτοις ποιήσει μεῖγμα, καὶ οὐ μὴ συντελέσῃ ἔργα αὐτοῦ, καὶ εἰρήνη παρ᾿ αὐτοῦ ἐστιν ἐπὶ προσώπου τῆς γῆς. –
Σοφ. Σειρ. 38,8 Ο φαρμακοποιός δια των διαφόρων βοτάνων κατασκευάζει φαρμακευτικήν σύνθεσιν και είναι ατελείωτα τα φαρμακευτικά του παρασκευάσματα, ώστε να έρχεται η θεραπεία και η γαλήνη από το φάρμακόν του εις όλους τους ασθενείς της οικουμένης.
Σοφ. Σειρ. 38,9 Τέκνον, ἐν ἀῤῥωστήματί σου μὴ παράβλεπε, ἀλλ᾿ εὖξαι Κυρίῳ, καὶ αὐτὸς ἰάσεταί σε.
Σοφ. Σειρ. 38,9 Τέκνον μου, όταν αρρωστήσης μη αδιαφορήσης δια τον ιατρόν και τα φάρμακα. Συγχρόνως όμως παρακάλεσε και τον Κυριον· και αυτός θα σε θεραπεύση.
Να απαντήσω και στον αριστερό φίλο!
Άκουσε: Υπάρχουν αριστεροί σωστοί και δεξιοί τομάρια. Το ίδιο μέσα στην Εκκλησία παππάδες και δεσποτάδες που πιστεύουν και κληρικοί που ζουν εις βάρος της Εκκλησίας. Να σου πω και κάτι με βοήθησε πολύς κόσμος να κάνω το μοναστήρι και μου το πήραν από την μητρόπολη. Μεγαλύτερο φασισμό από ορισμένους δήθεν της Εκκλησίας δεν έχω βρει αλλού. Και κάτι ακόμη στο μοναστήρι με βοήθησαν κάποιοι δεξιοί αλλά εκείνοι που βοήθησαν πάρα πολύ ήταν οι αριστεροί ιδεολόγοι διότι όταν τους μιλούσα με άκουγαν και σκέφτονταν πρακτικά να βρουν λύσεις. Κάποιος Ζαραφείδης μέσα από τον τομέα περιβάλλοντος της Δ.Ε.Η τότε,υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ πόσο και πόσες φορές ο άνθρωπος αυτός και όχι μόνο αυτό ένας άλλος Παπαβασιλείου από τα Τρίκαλα και πόσοι άλλοι ο Καρώνης … Από αυτούς βρήκα κατανόηση από τον νυν μητροπολίτη Φλωρίνης διωγμό.