Θ. Καρυπίδης: Πέντε αλήθειες στα αμέτρητα ψέματα της Γεωργίας Ζεμπιλιάδου!
Αυτή τη φορά η Γεωργία Ζεμπιλιάδου ξεπέρασε κάθε όριο διαστρέβλωσης, επιτιθέμενη με βαρείς χαρακτηρισμούς εναντίον της περιφερειακής αρχής, μη μπορώντας προφανώς να αντέξει το γεγονός ότι όλες οι δεσμεύσεις του Περιφερειάρχη και εν προκειμένω αυτή για επίλυση του τεράστιου θέματος που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των Αναργύρων προχωρά, μετά μάλιστα και την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή.
Επειδή, λοιπόν, στην κ. Ζεμπιλιάδου αρέσουν οι κατασκευασμένες πραγματικότητες, να της υπενθυμίσουμε μερικές αλήθειες, διαφωτίζοντας το σκοτάδι στο οποίο βρίσκεται:
Αλήθεια πρώτη: Όπως γίνεται εμφανές από την παράγραφο 2 του άρθρου 147 του Σχεδίου Νόμου για τον έλεγχο και προστασία του δομημένου περιβάλλοντος, «η αναγκαστική απαλλοτρίωση συντελείται υπέρ και με δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου…». Η δέσμευση υλοποιήθηκε.
Αλήθεια δεύτερη: Τα όσα καταλογίζει η κ. Ζεμπιλιάδου στην περιφερειακή αρχή για καθυστερήσεις μόνο ως άγνοια των προπαρασκευαστικών διαδικασιών μπορούν να θεωρηθούν, αφού η εισαγωγή των Σχεδίων Νόμων στη Βουλή ακολουθεί μία συγκεκριμένη διαδικασία και δεν θα μπορούσε να γίνει κάποια εξαίρεση. Η καθυστέρηση, λοιπόν, δε σχετίζεται με όσα ευφάνταστα αναφέρει η κ. Ζεμπιλιάδου, αλλά προκύπτει από τις αναγκαίες διαδικασίες.
Αλήθεια τρίτη: Οι ενέργειες του Περιφερειάρχη προς την αρμόδια Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου ήταν οι άμεσες και οι ενδεδειγμένες, ενώ η απάντηση της Επιτρόπου ενισχύει το υποβληθέν αίτημα της Περιφέρειας προς το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης για ένταξη των έργων υποδομής των μετεγκαταστάσεων οικισμών στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Ο Περιφερειάρχης σε καμία περίπτωση δεν αποφάνθηκε ότι η κατολίσθηση στο ορυχείο Αμυνταίου οφείλεται αποκλειστικά σε μείζονα φυσική καταστροφή, προτρέχοντας των αναμενόμενων επίσημων και τεκμηριωμένων πορισμάτων των αρμόδιων φορέων, για τα οποία είμαστε σε αναμονή της συναξιολόγησης.
Το αντίθετο, μάλιστα, σε κάθε φάση της διαδικασίας επισήμανε την αναγκαιότητα να περιμένουν όλοι τα επίσημα συμπεράσματα. Γιατί διαφορετικά να φέρει στο Περιφερειακό Συμβούλιο προς έγκριση στις 19 Ιουλίου 2017 τη σύναψη προγραμματικής συμφωνίας με τον καθηγητή Λέκκα και το Μετσόβιο, με στόχο τη συνθετική αξιολόγηση των υφιστάμενων μελετών, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «θα ακολουθήσουμε αυτό που λένε οι ειδικοί»;
Η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε προς την κατεύθυνση της έκδοσης της επιστολής προς την κ. Κρέτσου σχετίζεται αποκλειστικά και μόνο με την επιθυμία να συμβάλλει με κάθε δυνατό τρόπο στη δημοσιοποίηση του προβλήματος στην αρμόδια Κοινοτική Αρχή και να εξασφαλίσει οικονομική υποστήριξη. Όλα τα άλλα αποτελούν σενάρια επιστημονικής φαντασίας, με μόνους αποδέκτες το ακροατήριο της κ. Ζεμπιλιάδου.
Αλήθεια τέταρτη: Σε ότι αφορά στις μετεγκαταστάσεις Ακρινής και Αναργύρων, διαπιστώνεται άλλη μία παραπληροφόρηση και κινδυνολογία εκ μέρους της κ. Ζεμπιλιάδου.
Διευκρινίζουμε ότι η ρύθμιση του άρθρου 147 ενισχύει την Ακρινή, αφού εντάσσεται και νέα έκφραση «………… για την απαλλοτρίωση του οικισμού της Ακρινής», που δεν υπήρχε στο Ν. 3937/2011 και στην ουσία προετοιμάζει το έδαφος για προώθηση και της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης της Ακρινής, με τον ίδιο τρόπο.
Είναι λάθος και παραπλανητική η άποψη ότι «μπαίνει ταφόπλακα στις μετεγκαταστάσεις των Αναργύρων και της Ακρινής», αφού:
1ον Οι διαδικασίες δεν διακόπτονται αλλά συνεχίζουν, με μόνη διαφοροποίηση την τροποποίηση του ισχύοντος Ν. 3937/2011 υπέρ των συμφερόντων της περιοχής μας.
Άλλωστε καμία διάταξη δεν καταργείται αλλά, ξεκάθαρα πλέον, προβλέπεται η απαλλοτρίωση και του οικισμού της Ακρινής και
2ον Το Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) συνεχίζει την πορεία για την υπογραφή του, όπως διαπιστώθηκε και στην πρόσφατη συνάντηση του κ. Περιφερειάρχη με τον Υπουργό Γ. Σταθάκη και τους συνεργάτες τους.
Σε ότι αφορά στην πρόβλεψη της παραγράφου 4 του άρθρου 147, αυτή θα έπρεπε να σχολιαστεί θετικά μαζί με όσα αναφέρθηκαν για τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα, αφού για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα «κοινωνικής αποκατάστασης και οικονομικής στήριξης των κατοίκων του οικισμού Αναργύρων μέχρι τη συντέλεση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης».
Η αναφορά του κ. Περιφερειάρχη αφορούσε στο ότι, στο άρθρο 147, με διακριτό τρόπο εντάσσεται πλέον η έννοια της απαλλοτρίωσης του οικισμού Ακρινής και όχι μόνο της μετεγκατάστασής της, όπως προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 28 του Ν. 3937/2011.
Μάλιστα, έχοντας πλήρη γνώση του άρθρου 28 του Ν. 3937/2011 πρότεινε την άμεση τροποποίησή του.
Αλήθεια πέμπτη: Σχετικά με την αναφορά της Γ. Ζεμπιλιάδου, στο άρθρο 3 του Σχεδίου Π.Δ. με τίτλο «Έγκριση μετεγκατάστασης των οικισμών Ακρινής Ν. Κοζάνης και Αναργύρων Ν. Φλώρινας», είναι εμφανής η παραπληροφόρηση, αφού πρόκειται για ένα Σχέδιο προς οριστικοποίηση με σαφέστατη διακριτή επισήμανση και με πολλά ερωτηματικά (?????) στο τέλος, ως προς την εφικτότητα ή τον τρόπο εφαρμογής.